Ford Focus 2.0 163 KM SE | Sprowadzony z Kanady | Pierwszy właściciel w Polsce
Sprzedam Forda Focusa 2.0 163 KM w wersji SE (model wyposażenia dostępny w USA/Kanada), rocznik 2016.
Samochód został sprowadzony z Kanady i jestem jego pierwszym właścicielem w Polsce. Był użytkowany przez kobietę, regularnie serwisowany i aktualnie nie wymaga wkładu finansowego. Auto jest w pełni sprawne technicznie i gotowe do jazdy (regularnie użytkowane).
Podstawowe dane techniczne:
- Silnik: 2.0 (1 999cm3)
- Ilość koni mechanicznych: 163 KM (119,00 kW)
- Skrzynia biegów: automatyczna dwusprzęgłowa 6-biegowa Powershift
- Napęd: FWD (na przednie koła)
- Rok produkcji: 2016
- Przebieg: 130 000km (samochód ciągle w użyciu)
- Rodzaj paliwa: benzyna
Wyposażenie:
- Klimatyzacja automatyczna A/C
- Tempomat
- Kamera cofania (z predykcją linii trakcji)
- System multimedialny SYNC
- Rozmowy głosowe hands-free (odbieranie połączeń i wybieranie numerów)
- Gniazdo USB i Bluetooth
- Radio AM/FM (odbiera częstotliwości EU) z CD/MP3
- Światła halogenowe automatyczne (dzień/noc oraz automatyczne włączanie )
- Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
- Elektryczne szyby przód i tył (z funkcją automatycznego otwierania z przodu)
- Kierownica wielofunkcyjna (obsług multimedialna i komputera pokładowego)
- System wspomagania ruszania pod górę (Hill Start Assist)
- System uruchomienia zapłonu silnika z kluczyka (Remote Start Engine)
- Alarm
- Skórzana gałka zmiany biegów automatycznych
- Stalowe felgi 16"
- Komplet nowych opon zimowych Dębica (prod. kwiecień 2024)
- Fotele materiałowe welurowe
- System stabilizacji toru jazdy (ESP)
- ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania
- Poduszki powietrzne (przednie, boczne, kurtyny)
- Centralny zamek z pilotem (2 klucze w komplecie)
- Dywaniki gumowe (jesień-zima) oraz dywaniki materiałowe (wiosna-lato)
- Koło zapasowe
- Apteczka i cały zestaw awaryjny
Informacje dodatkowe i historia
Samochód jesienią 2018r. został sprowadzony dla mnie z Kanady z przebiegiem 42 000km. Przez ostatnie blisko już 90tyś. km w 80% używała go żona dojeżdżając do pracy pn-pt. ok. 45km. Pozostałe 20% to wypady na weekend, itp. dłuższe trasy.
Focus miał uszkodzenie wynikające z uderzenia w prawy bok (tył pasażera), a następnie został kompleksowo naprawiony i zarejestrowany w Polsce. "Chłopaki" zrobili autko profesjonalnie i gdyby nie to że ktoś usłyszał, że było "puknięte" to nikt by tego nie stwierdził.
Głównym powodem sprowadzenia samochodu z USA/Kanady była dostępność większej pojemności silnika oraz skrzynia automatyczna wtedy w rozsądnej kwocie W Polsce. Brak downsizingu silnika oraz brak turbiny oznacza uniknięcie potencjalnych problemów z awaryjnością małych, wysilonych jednostek, które są tak popularne w EU ze względu na regulacje emisji spalin.
I tak też było, bo w okresie od grudnia 2018r. do dziś samochód nie miał żadnych problemów z silnikiem. Regularnie był wymieniany olej silnikowy i poza materiałami eksploatacyjnymi (tj. hamulcami, filtrami, czy łącznikami stabilizatora/końcówkami drążka) nic innego nie było wymieniane.
Czy autko ma jakieś problemy i jest coś do wymiany?
Gdybym planował jeździć nim jeszcze kolejny sezon to wymieniłbym:
- hamulce (ostatnia wymiana była jakieś 2 lata temu)
- wycieraczki (też zbliża się ich koniec, czasem skaczą po szybie)
- wyprałbym tapicerkę (ostatnie pranie było latem 2023)
- kołpaki (bo są już odrobinę popękane lub upgrade na felgi aluminiowe)
W 2020r. przy dłuższych trasach (powyżej 500km) zauważyłem nietypową pracę skrzyni biegów - lekkie pstrykanie/ślizganie biegów (szczególnie odczuwalne przy automatycznej zmianie biegów z 1 na 2 bieg w trakcie gwałtownego ruszania lub wjeżdżania pod wniesienie). Udałem się do serwisu, który zajmuje się automatycznymi skrzyniami i ogólnie samochodami z USA/Kanady w celu diagnozy problemu. Oznajmiono mi, że te skrzynie (konkretnie DPS6 / 6DCT250) mają ta przypadłość i działają w taki sposób, że jak zębatka biegu się "ślizga" to wyższy bieg przejmie te przełożenie i będzie to pstrykało i działało już tak cały czas. Wymiana sprawy, że wkrótce problem znów wróci i poradzili zignorować temat i jeździć tak bez obaw o mechanikę i sprawność skrzyni polegając na doświadczeniu i identycznych przypadkach; zgodnie z poradą auto jeździ tak do dziś, a nietypowa praca skrzyni jest bez zmian (problem ani nie znika, nie nie narasta...)
I to w sumie tyle.
TL;DR.
Podsumowanie 5 letniego użytkowania
Focus to spoko autko, szczególnie że nie wymaga praktycznie żadnego wkładu finansowego. Przez cały okres użytkownik auto było dosłownie bezawaryjne. Co mi się podoba, że jest dynamiczne (wyprzedanie to przyjemność) i ekonomiczne. Średnie spalanie z 5tyś km to 7.0l, a na autostradzie przy 120km/h i tempomacie można zrobić nawet 5.5l/100km. Autko sobie chwalę, ale przyszła poran na wymianę stad sprzedaż.
Data przeglądu ważna do: luty 2025
Ubezpieczenie OC: styczeń 2025
Auto do sprzedaży prawdopodobnie w połowie grudnia 2024, ponieważ do tego czasu czekam na nowe auto.
PS. Zdjęcia stanu szkody oraz procesu całej naprawy także są do wglądu.