Witaj,
sprzedajemy naszego Forda, który służył nam przez równe 7 lat. Wcześniej miał tylko jednego właściciela, od którego go odkupiliśmy. Kupiony w Polskim salonie, bez historii wypadkowej. Jestem pasjonatem motoryzacji, choć to nie moja profesja.
Z wyposażenia: centralny zamek z pilota, dwa kluczyki scyzoryk z dołączoną kartą kodu Forda, oryginalna dokumentacja z salonu, dwustrefowa klimatyzacja sprawna (czyszczona), klimatyzowany schowek, podgrzewana przednia szyba, skórzana 4-ramienna kierownica, tempomat, sterowanie radiem z kierownicy, radio wymienione na lepsze Sony (mp3, aux) z kodem, elektryczne szyby przód, ABS, ESP, komputer pokładowy, składane roletki p/słoneczne tylnych drzwi, alufelgi z oponami wielosezonowymi, światła p/mgłowe, automatyczne światła dzienne w trybie skandynawskim, system Coming Home.
PLUSY: auto praktycznie bezawaryjne, technicznie utrzymane w bdb kondycji, u jednego mechanika, zawiodło mnie tylko 1x, jak padła pompa paliwa po 300tys., tanie w utrzymaniu, większość wymian robiliśmy z przebiegu, a nie z potrzeby, silnik i podzespoły mechaniczne w genialnej kondycji, prędkość maksymalną osiąga bez problemu, pakowne, spala między 7.5-8 l/100 w kręceniu się po mieście, bardzo dobrze się prowadzi szczególnie w zakrętach, pewna, bezwypadkowa historia.
W załączeniu filmik odpalania auta przy -17st.C https://youtube.com/shorts/zTyjDALjQQk
MINUSY: dla wielu minusem będzie przebieg pojazdu, ale kondycja silnika jest w Fordzie o wiele lepsza, niż w Golfie, którego kupiliśmy od niemca z 145 tys. przebiegu. Potwierdził to mechanik, przy wymianie uszczelki pokrywy zaworów (jak powiedział, silniki i wałki wyglądają jak nowe, nie mógł uwierzyć), drugi minus, to korozja, która pojawiła się na nadkolach tylnych, klapie bagażnika (nieudolnie próbowałem naprawić), łączeniu błotnika przedniego z progiem (błotnik wymieniłem na nowy, próg zabezpieczony od środka FluidFilmem), nie ma podgrzewanych foteli, panel wymieniłem po zakupie Forda, oryginalny, srebrny był wytarty.
Historia serwisowa: od 7 lat serwisowany na bieżąco, u jednego mechanika:
- olej wymieniany co 10-15tys.km, tylko Motul od pewnego dostawcy (posiadam wynik badania oleju w firmie niezależnej), zawsze z płukanką LiquiMoly,
- filtry oryginalne Ford, potem Mann, ,
- świece i przewody HT wymieniane co 30tys.km oryginał Ford i Motocraft
- cewka zapłonowa wymieniana z przebiegu co 60-80tys.km Bosch lub FoMoCo
- filtr kabiny i powietrza zmieniany co roku - Ford i Mann
- paski osprzętu co 100tys.km - FoMoCo
Dodatkowo wymieniono z przebiegu:
- rozrząd z pompą wody przy 190 i 285tys.km (nast. wymiana przy 375tys.)
- tarcze i klocki przód Textar przy 258tys.km
- komplet sprzęgła z olejem w skrzyni (Motul) LUK przy 305tys.km
- tarcze i klocki hamulcowe tył Textar, tarcze kotwiczne, płyn hamulcowy, zaciski tył przy 305 tys.km
- pompa paliwa przy 320tys.km
- sprężyny zawieszenia przód, tuleje wahaczy przód, rozrusznik, zbieżność przy 331 tys.km
- ostatni serwis 340 tys.km - wymiana oleju na Motul, świece zapłonowe, cewka HT, wymiana wydechu, przegląd na stacji diagnostycznej pozytywny. Następny serwis olejowy za 15tys.km.
Moje modyfikacje: dołożenie tempomatu, wymiana radia na lepsze, dołożenie roletek szyb tylnych, osłony na przewody świec od Volvo (ochrona przed kunami i wilgocią), usunięte zimne luty licznika.
Co czeka nowego nabywcę?
ogarnięcie korozji, olej i filtry za 15tys.km, świece za 30tys.km, rozrząd za 35 tys.km, paski osprzętu za 45 tys.km, filtr kabiny i powietrza na koniec kwietnia, przegląd za rok, OC do połowy lipca 2025r.
Polecamy pomimo przebiegu, cena adekwatna do stanu wizualnego, nie picowany, nie mamy nic do ukrycia, zapraszamy do kontaktu. Na życzenie dorobię więcej zdjęć, ew. film.