Witam.
Zaznaczam, że nie mam nic do ukrycia, znam ten samochód w każdym calu i chętnie podzielę się nie tylko samymi pozytywnymi aspektami - oferuję samochód używany.
Rozpiszę się aby jak najlepiej zaprezentować ten wyjątkowy pojazd, polecam przygotować się do lektury :)
Mam do zaoferowania mój prywatny samochód jak w tytule ogłoszenia. Jest to moje oczko w głowie.
Ford w wersji wyposażenia Zetec S posiada w standardzie dodatkowe spojlery zderzaków z przodu i z tyłu oraz plastikowe nakładki progów.
Technicznie samochód jest w stanie celującym.
Przez czerwiec 2024 został przeze mnie gruntowanie odrestaurowany, nie wymagał tego, ale że samochody to moje hobby postanowiłem zrobić coś ciekawego.
Zostało zdemontowane przednie i tylne zawieszenie. Podwozie zostało oczyszczone z rdzy i zabezpieczone wraz ze wszystkimi profilami zamkniętymi profesjonalnymi środkami.
Zawieszenie, elementy hamulców zostały wypiaskowane i polakierowane proszkowo, tuleje wahaczy, tarcze hamulcowe, piasty, śruby, wszelakie uchwyty, wsporniki zostały poddane galwanizacji.
Zostały wymienione wszystkie tuleje wahaczy, wahacze przednie, gumy i łączniki stabilizatorów, łożyska z piastami przednie i tylne, linki hamulca ręcznego, przewody hamulcowe elastyczne, zestaw sprzęgła z kołem dwumasowym i wysprzęglikiem, przeguby wewnętrzne, uszczelniacze półosi.
Układ hamulcowy został przekonwertowany z wersji ST na oś przednią - tarcze 325mm, oraz oś tylna z wersji RS - tarcze 302mm. Jest bardzo dużo zapasu hamowania. Auto staje dęba. Nowe przewody elastyczne ATE, płyn ATE ESP. Nowe linki OEM.
Hamulec ręczny działa jak kotwica. Trzyma i nie puści, koła zablokuje w każdej sytuacji gdyby była takowa potrzeba.
Zawieszenie jest osadzone na oryginalnych tulejach. Amortyzatory przód jeszcze fabryczne sprawność 70%, tył nowe KYB.
Sprężyny Eibach ProKit - nic nie obciera, prześwit jest spory, można normalnie użytkować auto, tzn. wjeżdżać na krawężniki, przejeżdżać przez progi zwalniające - po prostu cywilizowanie i komfortowo podróżować bez obaw o obtarcie lub zahaczenie.
Układ napędowy tworzy silnik 1.6 HDI 8V (pancerny) z podniesioną mocą do 138KM i 320NM (posiadam wykres) - czip zrobiony w profesjonalnym zakładzie. Ekologia jest wyłączona - DPF, EGR, StartStop off, katalizator na miejscu - nie generuje zadymienia.
Jedzie bardzo przyjemnie jak na swoją pojemność i liczby - już od 1500obr zaczyna osiągać użytkowy moment obrotowy bez konieczności redukowania i pozytywnie zaskakuje przyspieszeniem - w zupełności wystarcza do dynamicznej jazdy.
Praca silnika bez żadnych zastrzeżeń. Przy ponad -20 stopniowych mrozach pali z obrotu. Spalanie w trasie w 4.0-4,5l. Wkoło komina nie zważając na ekodrajwing nie przekroczy 6l.
Suchy, bez wycieków, długo utrzymuje się czysty olej i oczywiście nie pobiera go.
Z rzeczy obsługowych przy silniku - wymieniony rozrząd na oryginalny PSA z pompą wody + olej przy 239000km (pażdziernik 2024), zrewidowana i zregenerowana turbosprężarka - marzec 2024 (nie była uszkodzona, lecz przed czipem chciałem ją sprawdzić).
Został wykonany przez poprzedniego właściciela wydech ze stali nierdzewnej od katalizatora do końca i wyprowadzone dwie końcówki wydechu. Wydech zrobiony profesjonalnie. Jest cichy z lekkim podkreśleniem basu - barwa dźwięku nie jest aksamitna jak w benzyniaku, ale nie ma efektu sowy i odkurzacza. Grzecznie i z gracją.
Skrzynia biegów przy okazji wymiany sprzęgła zrewidowana - brak zużycia.
Wymieniony olej i uszczelniacze półosi i została polakierowana. Biegi wchodzą idealnie, i w górę i każda redukcja pewnie.
Lewarek bez najmniejszego luzu. Zmiana biegów to czysta przyjemność i precyzja.
Auto z zestawem dwóch kompletów kół. Dwa komplety sprzedaję z autem, ale bez negocjacji ceny pojazdu.
Lato - Felgi JR38 R18, Opony Michelin Primacy 225/40R18 DOT 2423 - kupiłem nowe w czerwcu 2024.
Zima - Felgi Dotz Misano R17, Opony GoodYear UltraGrip Performance Plus 215/50R17 - Dot 3722 - kupiłem nowe w styczniu 2024, zarówno opony jak i felgi.
W temacie nadwozia - kryje je niepowtarzalny lakier RaceRed. Jak chodzi o czerwień to ładniejsza jest tylko na Ferrari.
Całość powłoki jest w stanie bardzo dobrym. Maska, zderzak posiadają kilka odprysków, auto jeździ więc zbiera takie niuanse.
Dach jest oklejony czarną folią - praca poprzedniego właściciela.
Lakier i wnętrze regularnie pielęgnowane i zabezpieczane.
Za mojej kadencji miał wykonywane poprawki lakiernicze - łuszczący bezbarwny, na lotce, przedniej dokładce, drobne obcierki.
Po za tymi kosmetycznymi sprawami auto bezwypadkowe.
Wyposażenie standardowe ( o oczywistych rzeczach nie będę pisał ) :
- pakiet Zetec S (opisałem na początku)
- podgrzewana przednia szyba z dyszami spryskiwaczy
- składane lusterka z podświetlaniem przestrzeni wokół samochodu,
- coming home - auto wyłącza światła minutę po zgaszeniu silnika,
- KeyLess Go - odpalanie bez używania kluczyka, odpalanie przyciskiem, otwieranie z pilota,
- lusterko wsteczne fotochromatyczne,
- tylne lampy LED,
- światła automatyczne,
- automatyczne wycieraczki,
- kierunkowskazy autostradowe,
Z wyposażenia dodatkowego, które zostało dołożone nadające funkcjonalność, wygląd i wyjątkowość :
- wnętrze z wersji ST - fotele kubełkowe z pełną elektryczną regulacją i podgrzewaniem, kanapa Recaro - jak nowe
- czarny sufit, schowek na okulary, skórzane boczki,
- oklejony dach czarną folią,
- reflektory ksenonowe Osram Xenarc zabezpieczone folią PPF,
- większy intercooler,
- Radio dotykowe AndroidAuto, AppleCarPlay z kamerą cofania,
- dodatkowy ogrzewacz płynu chłodzącego -
- dokładki progów i dokładka spojlera Maxton Design,
- skórzana kierownica ST
Zakończyłem plany z samochodem, nacieszyłem się i ruszam z kolejnym projektem.
OC i PT do października.
Mam masę zdjęć z przeprowadzanych zabiegów.
Oględziny, jazda próbna w okolicach Wieliczki.
Mam podnośnik więc można obejrzeć każdy zakamarek.
Zainteresowanych zachęcam do kontaktu telefonicznego.
Na więcej zabrakło znaków w opisie,