Witam, na sprzedaż mój Ford Focus ST mk2. Mechanicznie zmodyfikowany, doinwestowany.
SILNIK: 2.5 T (R5)
MOC: 380 HP
W moim posiadaniu od 2016 roku (zrobiłem nim ok 68 tys km).
Kolor: Panther Black
Auto garażowane (przez cały okres użytkowania), zadbane i używane głównie weekendowo.
Zimą wyjeżdżał tylko gdy nie leżał śnieg i było sucho.
Silnik pracuje bardzo dobrze, chodzi równo, żadnych drgań, dymu z układu wydechowego oraz metalicznych dźwięków na zimnym jak i rozgrzanym silniku.
Dodatkowo dzięki chłodnicy oleju z obiegiem cieczy olej szybciej osiąga temperaturę a następnie jest lepiej chłodzony.
Użytkowany z głową, bez pałowania na zimnym, studzony po jeździe, nie katowany.
Olej wymieniany co ok 8 tys km, albo i częściej.
Tankowane tylko paliwo co najmniej 98.
Zrobiony wydech zapewnia kapitalne doznania akustyczne.
Dzięki modyfikacjom w zawieszeniu, hamulcach, napędzie i dobrym oponom auto prowadzi się jak po sznurku - zdecydowanie jest to kolosalna poprawa względem serii, również pod kątem trakcji (szpera).
Blacharsko i lakierniczo jest dobrze - brak ognisk rdzy, oczywiście nie ma co oczekiwać po 20 letnim aucie braku odprysków czy zarysowań - auto posiada kilka szczegółów do poprawek lakierniczych (parę małych wgniotek, zarysowań czy przetarć), jest też pęknięty w jednym miejscu zderzak (spotkanie z sarną).
Osobom, które będą odliczały za każdą niedoskonałość lakieru od razu mówię - raczej nie dogadamy się.
W bardzo dobrym stanie i nieskorodowane podwozie.
Parę lat temu została wykonana pełna korekta lakieru oraz nałożona powłoka ceramiczna.
Wnętrze bardzo zadbane, praktycznie brak oznak użytkowania. Tapicerka bez przetarć, przepaleń i plam. W środku nigdy nie było palone. Bagażnik czysty i niezniszczony.
Fotele i kanapa (dwuosobowa, wyprofilowana) - Recaro.
Z autem pełny zestaw naprawczy (pod wykładziną bagażnika): oryginalny lewarek, klucz i koło dojazdowe.
Olej wymieniony przy: 170k km (Motul 5w40)
Płyn hamulcowy wymieniony: 170k km
Wymiana rozrządu: przy ok 134000
W ostatnim czasie zrobione:
- zregenerowany alternator
- nowa chłodnica oleju
- rolka napinacza paska osprzętu
- klocki tył świeże
Minusy:
- do drobnych poprawek lakierniczych
- może być odma do wymiany (delikatnie się poci)
Przegląd świeżo zrobiony do końca czerwca 2025
OC: Do 31.05.2025
WYPOSAŻENIE:
- klimatyzacja automatyczna / dwustrefowa - w pełni działająca, parę lat temu zlikwidowany luz na sprzęgle kompresora
- wyświetlacz dotykowy + fabryczna nawigacja DENSO (mapy z 2011 roku - cała Europa)
- bluetooth (fabryczny zestaw głośnomówiący)
- radio CD MP3
- podgrzewane fotele z przodu
- fotele Recaro z przodu + kanapa Recaro z tyłu (2+2)
- podgrzewana przednia szyba i tylna
- pełna elektryka szyb (przód + tył) i lusterek
- elektryczny szyberdach
- rolety przeciwsłoneczne z tyłu
- dostęp bezkluczykowy
- sterowanie radiem z kierownicy
- regulowana kierownica
- uchwyty na kubki z przodu
- czujniki parkowania
- centralny zamek
- system Follow me home (oświetlenie pod lusterkami)
- ksenony
- czujnik deszczu
- lusterko wsteczne fotochromatyczne
- czarna podsufitka
MODYFIKACJE:
Silnik:
Block mod (zabezpieczenie tulei cylindrów przed pęknięciem)
Porting głowicy
IC FMIC (+ customowe orurowanie zwiększające przepływy)
Dolot: mix rs mk2 (crossover pipe i maf) i rsmk3 (airbox) + Turbo to crossover pipe Pro Hoses (większa średnica + lepszy dźwięk turbo)
Pompa paliwa Quantum (340 lp/h)
Turbina Ford Focus RS mk2 (15 tys km przebiegu po regeneracji), aktuator Forge, DV ori RS mk2 (mam też Forge)
Wtryskiwacze Bosch 550cc
Dolna poducha silnika poliamid (wkładka)
Oil breather kit / catch tank (dodatkowy separator / odma)
Chłodnica oleju Focus RS mk2
Czujnik EGT
Kolektor ssący AIRTEC
RS VAC PIPE mod
Obudowa komputera AIRTEC
Przepustnica - Porsche Boxter 986 (o większej średnicy)
Filtr powietrza K&N
Moc: 380-390 HP, ok 500-510 nm
Wystrojony bezpiecznie, z zapasem. Wykresy załączam.
Auto robi w ok 10.5-11 s 100-200 kmh (rejony Audi RS3)
Wydech: BAQ Exhaust: DP + decat 2,75", bez tłumika środkowego (wersja nierezonowana), aktywny - przepustnica na podciśnienie w sekcji końcowej, sterowanie z pilota. Końcówki 4,5" (114 mm). Dożywotnia gwarancja na blachę i spawy.
Dźwięk w załączonym filmie na YT.
Skrzynia / napęd:
Szpera MFactory, shortshifter, sprzęgło Focus RS mk2 obite kevlarem, docisk RS + dwumasa po regeneracji
Zawieszenie:
Bilstein B8, Eibach Pro Kit, stabilizator Whiteline (lato 2023)
Dystanse Eibach: 18 mm przód i tył.
Parę lat temu wymiana całego tylnego zawieszenia na nowe, na częściach Meyle
Hamulce:
PRZÓD: Swap z Megane 3/4 RS (nowe zaciski Brembo 4 tłoczki, przewody w stalowym oplocie, lato 2023), tarcze ATE 345 mm, klocki: FERODO DS UNO (ok 50% zużycia)
TYŁ: Większe tarcze Brembo, większe jarzma, klocki ATE
+ mam jeszcze jeden komplet FERODO DS UNO nowych
Koła:
Felgi: oryginalne Focus RS mk2 (19").
Opony: Michelin Pilot Sport 4S (235/35/19) - dobry stan
+ mam też oryginalne felgi z ST MK2
Modyfikacje wizualne zewnętrzne:
Przyciemnione lampy i szyby, dyfuzor z poliftowego STmk2, dołożone skrzela Focus RSmk2
Środek:
Customowa kierownica (pół skóra / pół alcantara) założona na jesień 2023
Zegary doładowania, ciśnienia i temp oleju - ori Focus RS mk2
Wskaźnik EGT + tabliczka znamionowa.
Focus opisany na forum fordtuning.pl:
https://fordtuning.pl/index.php/topic,4989.60.html
Powód sprzedaży? Spełniłem jakieś swoje marzenia motoryzacyjne związane z tym autem (Nurburgringu, Alpy), stwierdziłem że po 8 latach i drogi od totalnej serii do tego co jest aktualnie, pora na coś innego :)
Auto wystąpiło na YT. Linki:
1) Przemoznawca: https://youtu.be/FPEXdvd9sHg?si=4_4J9YqcaAmsm7aK
2) Misha Charoudin: https://youtu.be/bPB6rTmBW70?si=fiGOULv42NQz-ORX
Jazda próbna tylko na siedzeniu pasażera, ewentualna za kółkiem tylko za okazaniem kaucji.
Możliwość sprawdzenia stanu auta w ASO lub w każdej innej Stacji Kontroli Pojazdów.
Nie odpisuję na SMS.
Poważnie zainteresowane osoby proszę o kontakt telefoniczny.
Możliwość obejrzenia auta w Środzie Wielkopolskiej (w każdej chwili) lub ewentualnie w Poznaniu po wcześniejszym ustaleniu terminu.
Pozdrawiam