Witam,
Do sprzedania mam Forda Fusion 2.0 EcoBoost 240KM w wersji Titanium z 2012 roku (pierwsza rejestracja 01.01.2013). Jest to amerykański odpowiednik Forda Mondeo MK5. Samochód zakupiłem w lutym 2018 od firmy zajmującej się sprowadzaniem samochodów z USA. W momencie sprowadzenia samochód miał przejechane ok 83500km oraz miał uszkodzony przód (dla zainteresowanych mogę podesłać raport z AutoDNA z 2018 zawierający zdjęcia uszkodzeń), wszystkie usterki zostały usunięte przez sprzedawcę przed zakupem. Po zakupie samochód nie brał udziału w żadnym wypadku – do zweryfikowania w CEPIKu. Oczywiście wszystkie wymagane przeróbki z wersji amerykańskiej na europejską zostały wykonane (przednie oraz tylne lampy + tylne światło przeciwmgielne, wszystko sterowane z przełącznika świateł z wersji europejskiej, a nie jakiegoś patenciarskiego guziczka).
Auto jest w ciągłej eksploatacji, więc od razu zaznaczam, że nie jest i nie będzie „odpicowane” pod sprzedaż.
Aktualny stan:
Przebieg: 162500km
Badanie techniczne: ważne do 27.12.2025
Ubezpieczenie: ważne do 21.02.2026
Spalanie w cyklu miejskim: gaz 10L/100km + benzyna ok 2,5-3L/100km
Opony: zimowe (stan doby)
Znane usterki:
- odprysk lakieru na lewych tylnych drzwiach, widoczny na ostatnim zdjęciu
- problem z automatyczną regulacją prawego lusterka oraz czujnikiem martwego pola (z prawej strony) objawiający się wyświetlaniem błędu na desce rozdzielczej. Opisuję obie rzeczy jako jedną usterka, ponieważ najprawdopodobniej problem dotyczy wiązki elektrycznej idącej od modułu komfortu (zamontowanego w prawych przednich drzwiach) do jednostki centralnej (gdzieś pod deską rozdzielczą). Sam czujnik martwego pola oraz lusterko zostały sprawdzone przez elektromechanika i działają prawidłowo. Moduł komfortu również został podpięty pod programator i wydaje się być sprawny, dlatego obstawiam wiązkę
- plastikowe osłony obu tylnych amortyzatorów spadają z gum i powodują lekkie stuki na wybojach
- na ostatnim przeglądzie technicznym technik stwierdził, że przydałoby się wymienić osłonę sworznia wahacza (prawy przód)
- brak automatycznych żaluzji chłodnicy. Po drugiej usterce tego elementu (w przeciągu 1,5 roku od zakupu) zdecydowałem się na jego wymontowanie. Wyczytałem w Internecie, że jest to jeden z częściej psujących się elementów w tym modelu, więc stwierdziłem, że nie ma sensu jego naprawianie, szczególnie, że jego brak w żaden sposób nie wpływa na komfort jazdy
- delikatne ognisko rdzy na spodzie prawych przednich drzwi
- nie jest to usterka, ale myślę, że warto o tym wspomnieć. W dowodzie rejestracyjnym jest błąd kilowatów (jest 149, a powinno być 177). Błąd zauważyłem jakieś 2 lata temu, ale zabrakło mi samozaparcia, żeby odwiedzić urząd w celu korekty
Ciekawsze elementy wyposażenia (całość wyposażenia mogę podesłać w raporcie z AutoDNA, który nabyłem przed zakupem samochodu):
- instalacja gazowa na sterowniku STAG 400-4 DPI. Instalacja została zamontowana w marcu 2018 i od tego czasu nie było z nią najmniejszych problemów (oczywiście jest regularnie serwisowana)
- automatyczna skrzynia biegów (hydrokinetyczna). Pierwsze modele Fusiona (USA) na szczęście nie miały montowanej skrzyni PowerShift, która jest bardziej podatna na usterki. Z drugiej strony, skrzynia hydrokinetyczna jest trochę bardziej toporna i trzeba się do niej przyzwyczaić
- elektrycznie sterowane oraz podgrzewane fotele przednie + pamięć fotela kierowcy
- elektryczne sterowane lusterka + pamięć lusterek (pamięć prawego lusterka nie działa, opis w części „Znane usterki”)
- asystent utrzymania pasa ruchu
- tempomat (nie adaptacyjny)
- automatyczne światła długie
- czujnik zmierzchu (+ automatyczne światła do jazdy dziennej)
- doświetlanie zakrętów ze świateł przeciwmgielnych
- czujnik deszczu
- Keyless (dostęp do samochodu oraz jego odpalanie bez wyciągania pilota)
- kod na słupku drzwi umożliwiający otwieranie/zamykanie samochodu bez pilota (patent występujący wyłącznie w samochodach z USA)
- przyciemnione tylne szyby (usługa zrealizowana w profesjonalnym serwisie)
- elektryczny szyberdach
- komplet opon letnich (zdaniem wulkanizatora będzie to ich ostatni sezon)
Ostatnie naprawy:
- 01.2025 – wymiana obu żarówek H7 na Osram Night Breaker 220
- 11.2024 – wymiana akumulatora na Banner POWER BULL P72 (gwarancja 24 miesiące)
- 10.2024 – regeneracja maglownicy w specjalistycznym serwisie w Krakowie (gwarancja 12 miesięcy)
- 08.2024 – wymiana piasty z łożyskiem lewego tylnego koła
- 04.2024 – wymiana oleju w skrzyni biegów przy stanie licznika 173994km (poprzednia wymiana przy stanie licznika 96094km)
- olej w silniku + filtry wymieniane na bieżąco (co ok 12000km)
- wszystkie wcześniejsze naprawy realizowane były na częściach dobrej jakości, głównie Motorcraft (jeżeli tylko były dostępne)
Podana w ogłoszeniu cena jest wprawdzie do negocjacji, ale sensownej.
W razie jakichkolwiek pytań zachęcam do kontaktu.