Oferta sprzedaży dotyczy mojego prywatnego auta, którego właścicielem jestem już ponad 11 lat. Przez cały czas było to główne auto w naszej rodzinie, garażowane w podziemnym parkingu, i bogato wyposażone - niżej opis.
Silnik 2.0 TDCi w tym egzemplarzu jest bardzo oszczędny. W jeździe po mieście spala ~7.5l, natomiast w trasie norma to zużycie na poziomie ~5l (np. ostatnia wakacyjna wycieczka do Zakopanego to 5.1l/100km przy pełnym załadunku i klimatyzacji na odcinku 695.5km albo na jednej z ostatnich tras do Lęborka - 4.5l/100km na odcinku 70km). Moc 140KM pozwala na dynamiczną jazdę i choć nie jestem jej dużym fanem, to na drodze daje to duże poczucie bezpieczeństwa.
Auto jest na 16" felgach aluminiowych (oryginalne), na oponach całorocznych. Przednie opony zakupione pod koniec grudnia 2023 (tydzień 4023), tylne w 2022r (tydzień 2722). Wszystkie opony to 215/55 Goodride All Season Elite Z401 97V XL, są bardzo ciche i świetnie sobie radzą i w zimie i w lecie. Przednie przejechały około 11tys km, tylne 25 - są w świetnym stanie, z wysokim bieżnikiem, niejeden jeszcze sezon przejadą.
Przednia i tylna szyba są ogrzewane. Szyby tylne pasażerów są przyciemnione folią (bardzo dobry stan), natomiast tylna szyba na klapie bagażnika jest przyciemniona fabrycznie (wymieniłem ją w 2016 na taką, gdy oryginalna pękła bez wyraźnego powodu podczas uruchamiania auta w hali garażowej). Przednia szyba została również wymieniona (w 2019) po kontakcie z kamykiem od ciężarówki na trasie. Dla obu sytuacji posiadam zdjęcia (chętnych proszę o informację - odkopię je), auto nigdy nie uczestniczyło w kolizji, a tym bardziej w żadnym wypadku. Szyby wymienione na takie, jak montują w fabryce (Pilkington)
Fotele są z elektryczną regulacją i podgrzewane, na fordowskiej skórze po bokach. Wygodne: trasa z jednego końca Polski na drugi (morze - góry) nie męczy. Dodatkowo można manualnie regulować odcinek lędźwiowy.
Posiada pełny Convers+ wraz z nawigacją GPS i systemem multimedialnym Blaupunkt TravelPilot NX i dwie oryginalne płyty CD z nawigacją od Forda do tego modelu. Oryginalnie wyposażone jest w bardzo dobry system nagłośnieniowy - pełna paleta barw, nie tylko wysokich, ale też niskich. Pewnym mankamentem jest odbiór fal FM - raz działa, a raz śnieży (co mi nie przeszkadzało, bo przeważnie słuchaliśmy audiobooków).
Samochód nigdy nie zawiódł mnie na trasie, a same koszty eksploatacji (części) w tym modelu Forda należą do tanich. Auto kupiłem w 2013r w salonie Forda jako używane (FordStore Euro-Car Gdynia) i od tego czasu jest w ciągłej eksploatacji. Z zamiarem sprzedaży nosiłem się od kilku lat, bo "ile można jeździć tym samym autem" :) ale przez to jak wygodnie się Mondeo jeździ, jak mało pali, i jak tanio się je serwisuje (tanie klocki, tarcze, olej, zawieszenie itp.) to ciągle odkładałem to w czasie. Dziś już nie jest mi potrzebne tak duże auto (dzieciaki podrosły, więc bagażnika aż tak nie wykorzystuję) no i powiedzmy, że 12 rok posiadania auta to jest już odpowiedni czas na wymianę :)
W samochodzie oryginalnie występuje instalacja amortyzatorów sterowanych elektronicznie, zwana w Fordzie IVDC. Amortyzatory tylne są oryginalne (!). Amortyzatory przednie wymieniłem w lutym 2022 na TRW (a więc oryginalne wytrzymały 15 lat) rezygnując tym samym z IVDC (system wyłączony w komputerze). Na badaniu technicznym w lipcu 2024 parametry amortyzatorów wyszły w normie, ale lewy przedni jest widocznie "spocony" i pewnie warto to wymienić. Podczas tego badania technicznego diagnosta skierował mnie na wymianę wahaczy tylnych, które wymieniłem na nowe Delphi wraz ze śrubami.
Olej wraz z filtrami był wymieniany ostatnio 1.10.2023 i od tego czasu minęło około 11tys km - pewnie za chwilę wypadałoby to wymienić (ja wymieniałem co roku niezależnie od przebiegu, ale przeważnie wychodziło średnio 14tys km).
Samochód ma elektryczny szyberdach (mechanicznie bez problemu). Podczas parkowania na zewnątrz i gwałtownej ulewie można zauważyć na tapicerce mokre ślady, co świadczy o tym, że należy udrożnić odpływ. Działo się to na tyle rzadko, że nie przejmowałem się tym tematem, ale sygnalizuję dla rzetelności.
W maju 2023 wykryto luzy w przekładni kierowniczej (oryginalna), którą naprawiłem w polecanym warsztacie regeneracji przekładni Auto Serwis Nowak (Gdańsk). Przekładnia chodzi jak nowa. Przy okazji wymieniłem drążki i końcówki drążków, a także sworzeń wahacza lewy. Dziś raz na jakiś czas (rzadko) puknie coś z prawej strony i jeden z mechaników wykrył, że to sworzeń wahacza prawy. Tego samego miesiąca zrobiłem serwis klimatyzacji (Lemar, Gdańsk).
Auto posiada adaptacyjny tempomat, który jest wyłączony - od początku problemy sprawiał radar. Przyzwyczaiłem się do tego, a dziś te radary są już na allegro tanie, można pokusić się o wymianę. Ze względu na wiek blacharsko posiada kilka mankamentów (zobacz zdjęcia).
Samochód posiada od początku wypinany hak Westfalia. Użyłem go dopiero w 2024r (kilka razy - rowery na bagażniku Thule). Wszystko działa jak należy.
Z informacji, od Forda podczas zakupu w 2013r, auto zostało sprowadzone przez salon Forda Gdynia od Forda Berlin. Pierwszym (z tego co wiem to jedynym) właścicielem w Niemczech była gazeta Auto Świat, co czyni ten egzemplarz unikalnym! Redakcja zrobiła nim pierwsze 100tys km, a doświadczenia z jazdy zamieściła w formie artykułu dla drukowanej wersji tej gazety, a dziś jest on dostępny w intrenecie!:) Proszę wygooglować "auto bild dauertest ford mondeo 1031951" aby zobaczyć artykuł w wersji oryginalnej. Ford Gdynia przekazał mi, że po zakończeniu testu Auto Bild został zamontowany nowy silnik, turbosprężarka i skrzynia biegów, a więc te komponenty mają o 100tys km przebiegu mniej. To była bardzo miła niespodzianka.
Do tej pory nie miałem z tym autem żadnych większych niespodzianek, polecam osobom, które szukają bardzo pakowanego i oszczędnego auta, które można bardzo tanio eksploatować i serwisować.
Zapraszam do kontaktu (przez wiadomość, bo przeważnie nie mogę odebrać tel) i na oględziny