Samochód sprowadziłem samodzielnie z Niemiec (aby widzieć/wiedzieć do kupuję) w maju 2021. Był lekko uszkodzony. Przebieg w momencie zakupu to 14.600km
Uszkodzenie polegało na przerysowaniu prawego boku samochodu. Podłużnice, zawieszenie, poduszki i napinacze pasów nie zostały naruszone. Uszkodzone (porysowane lub pogięte) zostały następujące elementy: zderzak z prawej strony, prawy reflektor, prawy błotnik, prawe drzwi przednie i tylne.
Naprawa została wykonana w profesjonalnym zakładzie blacharsko - lakierniczym bez oszczędzania na częściach czy robociźnie. Samochód szykowałem dla siebie i chciałem mieć 100% pewności, że samochód będzie można bezpiecznie użytkować i nie będzie sprawiał żadnych problemów.
Zakres naprawy:
- Zderzak został wymieniony na nieuszkodzony oryginalny i został polakierowany.
- Wszystkie uszkodzone elementy zderzaka (np. prawa lampa led do jazdy dziennej, czy elementy montażowe, zostały wymienione na nowe oryginalne).
- Uszkodzony reflektor został wymieniony na nowy oryginalny.
- Błotnik został wymieniony na nowy oryginalny i został polakierowany.
- Drzwi wymienione zostały na nieuszkodzone oryginalne w kolorze auta, konieczne było ich lakierowanie/cieniowanie.
Dla zainteresowanych zdjęcia uszkodzenia do wglądu: https://photos.app.goo.gl/tXYSDFZ62hzmxSL96
Pełna historia pojazdu z Centralnej Ewidencji Pojazdów na ostatnim zdjęciu.
###############
W czerwcu i lipcu 2024 samochód przeszedł badanie techniczne (ważne do 28.06.2025), został ubezpieczony (OC ważne do 04.07.2025) oraz wymieniony został olej i filtr oleju (kolejna wymiana po roku lub max. 20.000 km).
Ze względu na powyższe, po zakupie spokój z bieżącym serwisem. Inne nakłady nie są obecnie konieczne. W najbliższej perspektywie (ale to zależy od stylu jazdy) do wymiany będą przednie klocki hamulcowe (są jeszcze oryginalne, co również świadczy o niewielkim zużyciu auta) oraz olej w automatycznej skrzyni biegów (Ford nie zaleca wymiany, jednak aby cieszyć się bezawaryjnością skrzyni PowerShift e-CVT należałoby wymienić olej przed 70.000 km).
###############
Do lutego 2024 samochód był na gwarancji fabrycznej i był regularnie serwisowany w ASO, zgodnie z planem przeglądów Forda (wymiana oleju, filtrów, wymiana / uzupełnienie innych płynów eksploatacyjnych, np. hamulcowego, wymiana świec zapłonowych).
W ramach napraw gwarancyjnych w ASO wymieniony został prawy przegub (bez związku z powyżej opisanym uszkodzeniem, w przeciwnym wypadku FORD nie uznałby gwarancji na ten element) oraz przekładania kierownicy.
Przez cały okres użytkowania samochód nie sprawiał żadnych problemów eksploatacyjnych.
###############
Obecnie samochód ma przebieg około 60.000 km (rocznie pokonywałem nim około 15.000 km, z czego 40-50% to trasa, reszta miasto). Samochód jest bardzo zadbany. Wnętrze jest czyste bez widocznych śladów zużycia. Lakier w dobrym stanie - zabezpieczany twardym woskiem min. 2x w roku.
Bagażnik zabezpieczony matą ochronną.
Na wyposażeniu są 2 komplety dywaników: welurowe oraz gumowe. użytkowałem je od 2021 ale spokojnie starczą jeszcze na 1-2 sezony (gumowe nawet dłużej).
Po zakupie brzydkie felgi 16 cali od Forda wymieniłem na 18 calowe marki Ronal. Wzór felgi nawiązuje do wzoru na grillu.
Na felgach założone są opony całoroczne (przednie opony z roku 2023, tylne opony z roku 2021). Opony są klasy premium: Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 235/45R18 98 Y XL, FP
Zaciski hamulców z przodu i tyłu zostały pomalowane niebieską farbą w kolorze "Ford blue". Kolor został dobrany aby idealnie pasował do koloru niebieskiego na znaczku Forda.
Zwracam uwagę na to, że samochód posiada hak, automatycznie chowany pod samochodem. Jeśli ktoś nie używa można wygodnie i łatwo go złożyć, a w razie potrzeby (rowery, przyczepa, etc.) hak jest gotowy do użycia w ciągu kilku sekund. Tyle zajmuje jego rozłożenie po wciśnięciu przycisku w bagażniku.
###############
Napęd:
- Silnik 2.0 spalinowy 103 kW
- Silnik elektryczny 88 kW
- Moc napędu hybrydowego to 138 kW (187 KM)
- Przyspieszenie 0-100km 7,9 s
- Spalanie na 100 km: 5-6 litrów miasto, 7-8 litrów autostrada, średnio 6-7 litrów.
Spalanie oczywiście zależy od indywidulanego stylu jazdy. To są moje wyniki. Samochodu nigdy nie katowałem, ale również nie jeździłem nim jak "emeryt".
###############
Samochód sprzedaję jako osoba prywatna na umowę kupna-sprzedaży.
###############
Samochód jest bardzo bogato wyposażony. Oprócz ponad 80 elementów wyposażenia, które podane są w ogłoszeniu w sekcji "Wyposażenie" samochód posiada również (alfabetycznie):
1. Aktywna kompensacja hałasu
2. Blokada bezpieczeństwa dla dzieci
3. Centralny zamek
4. Gniazdo (12 V) w przestrzeni bagażowej
5. Immobilizer
6. Inteligentny system ochrony (IPS)
7. Kierunkowskazy zintegrowane z lusterkiem zewnętrznym
8. Komputer pokładowy
9. Lampki do czytania z przodu i tyłu
10. System My Key: programowalne kluczyki pojazdu (2 szt) dla różnych kierowców
11. Oświetlenie ambientowe (Multicolor LED) - Oświetlenie przestrzeni na nogi z przodu i z tyłu (z wyborem koloru podświetlenia)
12. Pamięć ustawień (max. 3 zapamiętane pozycje) dla kolumny kierownicy i fotela kierowcy
13. Relingi dachowe
14. Skórzany uchwyt dźwigni zmiany biegów
15. System audio-nawigacyjny Ford (z Ford SYNC)
16. System automatycznego parkowania
17. System ostrzegawczy dla tylnych pasów bezpieczeństwa
18. Systemy wspomagania jazdy: Hill Descent Assist, Hill Holder Assist, Emergency Brake Assist, Parking Assist (Active Park Assist)
19. System wspomagania utrzymania pasa ruchu
20. Światła automatyczne
21. Światła do jazdy dziennej LED
22. Układ przeciwpoślizgowy (ASR)
23. Zdalna obsługa samochodu przez aplikację (otwieranie i zamykanie drzwi; uruchamianie silnika, schładzanie i ogrzewanie wnętrza pojazdu)
24. Zdalne otwieranie zamków bez kluczyka
25. Zestaw naprawczy do opon