Auto w dobrym stanie wizualnym i technicznym, poza silnikiem.
Uległ awarii w czerwcu 2024. Warsztat stwierdził wypalone tłoki silnika, co widać na załączonym zdjęciu. Przyczyna wypalenia nie jest znana. Przez cały czas mojej eksploatacji od roku 2011 tankowałem wyłącznie benzynę 98 i regularnie uzupełniałem olej. Serwis olejowy był wykonywany średnio co 2-3 lata, co około 40-60 tys. km.
Auto regularnie serwisowane; od roku 2024 przeprowadzono następujące czynności:
- 2024.02 wymiana łożyska wahacza i poduszki w lewym przednim kole; cena 899 brutto;
- 2024.02 kompleksowy przegląd. Zaleca się się odrdzewienie i pomalowanie belek od spodu;
- 2024.02 wymiana nieszczelnych przewodów układu chłodniczego, co powodowało wyciekanie płynu;
- 2024.05 wymiana, sprzęgła, wymiana elementów przedniego zawieszenia, wymiana oleju silnikowego; cena 8800 brutto;
- 2024.06 wymiana akumulatora
Auto pochodzi z polskiego salonu, jestem drugim właścicielem. Użytkowałem je przez 14 lat.
W roku 2014 doznał uszkodzenia lewej i przedniej części od uderzenia z tyłu, naprawiony w ASO w kwocie około 40 tys. zł.
W kolejnych latach doznał dwóch lub trzech stłuczek parkingowych zakończonych wymianą zderzaka z przodu i z tyłu.
Szacunkowy koszt wymiany silnika wraz z turbiną wynosi od 6 do 9 tys. zł. Sam nie chcę już tego robić, bo mam drugie auto. Szkoda byłoby jednak złomować ten wóz.
Ubezpieczenie OC ważne do września 2025.