Sprzedaż tylko 28/29.09.2024 - będę wtedy w Warszawie.
Dzień dobry,
Sprzedaje swojego Forda Mondeo z 2009 roku, którego zakupiłem w leasingu a następnie wykupiłem do majątku prywatnego. Samochód kupiony w okresie "kratek" stąd homologacja na ciężarowy.
Samochód do ok 330k km serwisowany regularnie ASO, Elbląg, Bielsko Biała, Warszawskie ASO.
Samochód wykorzystywany do 2016 na trasach do ok 330k km.
Od 2016 do 2021 stacjonował u "rodziny", która niestety trzymała go na trawie - stąd niestety "ruda" go dorwała - szczególnie "kosz" na koło zapasowe. Badania techniczne przechodzi bez wydziwiania i ta korozja traktowana jest jako "normalna".
Mundek to jedyny mój samochód, który nigdy się nie zepsuł w drodze czy też postoju. W zimę potrzebny dobry akumulator- wymieniam co 2 lata i obecnie ma niecały rok.
Do 2016 wymieniałem wszystko na nowe w ASO, zawieszenie przednie, maglownica, sprężyny, zaciski - wszystko co się zużywa.
Ford obecnie od przebiegu 350k km (po odgruzowaniu ogrodowym) służy mi generalnie jako "wycieczkowóz" 3x Turcja, Portugalia, Francja, Bałkany Pd
Silnik, skrzynia 6-biegowa, wtryski, turbina, układ wydechowy - DPF, EGR jest "nietykane" od nowości i działa. DPF wypala się częściej to zrozumiałe, ale wystarczy 30km - 4bieg i tempomat na 120km/h i sprawa wypalania załatwiona. Silnik 2.2 lubi "buta" i przy swoim przebiegu 432k km 200km/h nie stanowi żadnego problemu. Silnik nie bierze oleju ani tez go nie przybywa ;) i jest wymieniany max do 11-14k km.
Osobiście wymieniłem wszystkie sondy w układzie wydechowym, obie chłodnice - woda + klima + intercooler'a przy przebiegu 350k km. Wymieniony pasek rozrządu przy 415k km.
W 2022 zregenerowane całe zawieszenie tylne u Pana Henryka Błońskiego w Zielonce (mieszkańcy Warszawy i okolic znają zapewne). Generalnie przy każdej wymianie oleju coś jest wymieniane, klocki, tarcze, końcówki itp.
Podstawowa wada Forda to elektryka, działa jak chce w przypadku prawej szyby przednich drzwi + tempomat kapryśny, jak szyba działa to tempomat nie działa i na odwrót ;)) elektryk dłubał i wydłubał ... dalej jest to samo albo udawał, że powinno działać ;))
W sumie to Ford potrzebuje pasjonata elektryka bo mi cierpliwości brakuje np do regulacji świateł ;)))
Problem fioletowego przewodu od wentylatora - wymieniony ale od czasu do czasu trzeba pin docisnąć. Ten typ tak ma.
Dodatkowo wstawiłem radio-nawigację a'la Tesla prosto z Chin ;) i dokupiłem rejestrator na lusterko wewnętrzne czyli można powiedzieć "prawie" Tesla ;))) Niby Diesel ale zbliża się z dodatkami do "elektryka" ;)))
W oryginale w Mondeo były xenony ale po "profesjonalnej" regeneracji wolałem wymienić na nówki std prosto z CHRL ;) + dobre żarówki. Przy koszcie regeneracji wolę wymieniać co roku na Chińskie (350zeta za obie).
W ubiegłym roku okleiłem Forda (i pozostałe moje samochody) folią firmy SOTT Omega-Skinz w kolorze 636 Zombie Shuffle.
Oryginalnie jest/był Panther black.
Tak, lakier nie był idealny przy przebiegu 400k km i zamiast robić zaprawki po "kamyczkach" postanowiłem okleić. To był dobry wybór.
W 2018 Ford uczestniczył w kolizji - karambol przy prędkości 30km/h - nie byłem kierowcą a "rodzina" , wiem wiem tylko na zdjęciu się dobrze wychodzi ;)
Aaa w 2021 do forda zakupiłem nowe alufelgi i opony, obecnie w 03.2023 założyłem wielosezony Kleber Quadraxer 3 225/45R17 94 V XL - ciche i dają radę.
Więcej grzechów nie pamiętam.... ;)
Z wyposażenia oprócz Chińskiej technologii multimedialnej warte uwagi to:
2 strefowa automatyczna klima
Tempomat - bez wydziwiania, ustawiasz i jedziesz.
Elektryczne i podgrzewane przednie fotele w beżowej skórze.
Badanie techniczne ważne do
09.04.2025
Ubezpieczenie OC ważne do
17.06.2025