1965 Ford Mustang GT coupe, silnik V8 289ci 4.7l, 3-biegowa automatyczna skrzynia typu C4 – samochód został sprowadzony do Polski w 2013 roku, jestem drugim właścicielem w Polsce. Samochód został wyprodukowany 3 kwietnia 1965 roku w fabryce Dearborn w stanie Michigan i był przeznaczony do rejonu Dallas w Teksasie (kod DSO 61). Pierwsze Mustangi z pakietem GT wyjechały z fabryki 20 lutego 1965 roku, co czyni ten samochód bardzo wczesnym egzemplarzem, gdyż wyprodukowanym w 43 dniu.
Auto jest w bardzo dobrym stanie, wygląda wspaniale i jest bardzo dobrze wyposażone:
- pakiet GT
- silnik V8 289ci
- automatyczna skrzynia biegów (kod 6)
- most z przełożeniem 2.80:1 (kod 6)
- wspomaganie hamulców
- przednie hamulce tarczowe, dwusekcyjna pompa hamulcowa z serwem i korektorem siły hamowania
- drewniana kierownica
- chromowane felgi 14 calowe z oponami Coker Classic z podwójnym czerwonym paskiem w rozmiarze P195/75R14
- wnętrze typu Pony z centralną konsolą w kolorze Ivy Gold and White (kod wnętrza 68, nadwozie 65B)
- fabryczna oryginalna klimatyzacja
- fabrycznie przyciemniane na zielono szyby (wszystkie oryginalne z sygnaturami Forda), przednia szyba z szerokim paskiem w górnej części
- fabryczne przednie pasy bezpieczeństwa (z metkami)
- radio AM z systemem reverb firmy Motorola
- prawe lusterko
- deska rozdzielcza z pięcioma zegarami
- lakier Honey Gold (kod C)
- winylowe pokrycie dachu w kolorze czarnym
- światła awaryjne
- dedykowany pokrowiec na auto z logiem "Mustang 50 Years"
Do Mustanga posiadam oryginalną instrukcję obsługi z pokrowcem, instrukcję uruchamiana auta (która była założona na daszku słonecznym kierowcy jak auto stało nowe w salonie), książkę serwisową, owner card z metalową tabliczką z numerem VIN (coś w rodzaju karty gwarancyjnej), dwa komplety kluczyków, oryginalny lewarek z kluczem i pokrowcem, koło zapasowe (założona nowa opona) z pokrowcem, stylizowaną torbę do przechowywania różnych przydatnych rzeczy w bagażniku.
Prace serwisowe wykonane w ostatnim czasie:
- nowy olej (Liqui Moly 15W40 mineral MoS2), filtr oleju i filtr powietrza
- nowy filtr paliwa (dodatkowo dokładam całą nową pompę paliwa)
- nowy płyn chłodniczy korek chłodnicy, termostat, bypass oraz czujnik temperatury
- zregenerowane przednie zaciski hamulcowe, nowe elastyczne przewody hamulcowe
- nowy tylny elastyczny przewód hamulcowy, cylinderki oraz szczęki
- nowa dwusekcyjna pompa hamulcowa
- nowe wszystkie stalowe rurki hamulcowe
- nowe tylne amortyzatory
- zregenerowane resory piórowe, założone nowe ślizgi, obejmy, tuleje i śruby
- nowe hydrauliczne popychacze zaworów i laski popychaczy
- nowe świece, przerywacz i kondensator, zregenerowany aparat zapłonowy
- nowe paski osprzętu
- nowy zawór PCV z rurką i uszczelką
- wymienione uszczelki góry silnika (kolektor dolotowy, pokrywy zaworowe, podstawa termostatu)
- zregenerowany gaźnik (oryginalny gaźnik Forda z metką C5ZF)
- zregenerowana automatyczna skrzynia biegów
- zregenerowana dźwignia wybieraka biegów (nowe tulejki)
- nowe uszczelki drzwi, bocznych szyb, bagażnika i przedniego pasa
- nowe uszczelki tylnych lamp oraz lampek drzwiowych
- nowe rolki szyb
Mustang jest w pełni sprawny, zarejestrowany jako pojazd zabytkowy, posiada żółte tablice rejestracyjne, bezterminowy przegląd i bardzo tanie OC (ważne do kwietnia 2025). Samochód do obejrzenia w Krakowie, cena do negocjacji na miejscu.