Sprzedam jednego z piękniejszych Mustangów typu Classic Hardtop w Polsce. Ford Mustang z 1966r. z silnikiem 289 czyli 4.7l V8 w kolorze zgodnym z nr VIN Sautarne Gold, z oryginalną automatyczną 4-biegową (C-4) skrzynią. Odrestaurowany całkowicie - podwozie, nadwozie, komora silnika, silnik, bagażnik, środek. Zarejestrowany jako pojazd zabytkowy. Podaje nr VIN 6R07C217276.
Samochód spędził swoje życie w Kalifornii. Dopiero w 2017 roku Mustang znalazł nowego nabywcę, a był nim właściciel custom shop’u specjalizujący się w autach z USA. Pomiędzy rokiem 2018 - 2020 samochód został z umiarem i gustem na nowo przygotowany, dopracowany i uruchomiony – zostały wykonane m.in. następujące prace:
1. Elektroniczny wtrysk paliwa FiTech z komputerem
2. Zbiornik paliwa dedykowany dla wtrysku
3. Pompa paliwowa wewnątrz zbiornika
4. Aluminiowa chłodnica wraz z dodatkowym wiatrakiem
5. Nowy alternator
6. Nowe wspomaganie kierownicy
7. Kolumna i przekładnia kierownicza Borgeson – właściwości jezdne rewelacja
8. Hamulce tarczowe z przodu
9. Nowa pompa hamulcowa
10. Niezliczoną ilość nowych uszczelek i gum tak w komorze silnika jak w podwoziu
11. Profesjonalny nowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej, brzmi wprost wspaniale i nie męczy
12. Przyzwoite głośniki ze wzmacniaczem oraz zestawem głośnomówiącym
13. Oryginalne obszycie skórą tapicerki w kolorze black zgodnym z VIN
14. Kolumny MacPherson
oraz wiele innych prac.
Do auta jest obszerna dokumentacja serwisowa. Można powiedzieć, że od 2018 roku na jej podstawie udokumentować można wydatki na grube kilkadziesiąt tysięcy złotych. Nie oszczędzono na tym aucie ani grosza.
Kolejny i ostatni właściciel ze Szwecji - członek Motor History Club, dodatkowo piastujący bardzo eksponowane stanowisko w Szwecji ograniczył się do pedantycznego dbania o serwis oraz dodatkowo:
1. Wymienił olej z filtrem w skrzyni biegów
2. Zamontował pompowane zawieszenie tylnej belki (hi-jackery)
3. Wymienił miękką okładzinę deski na fabrycznie nową
4. Założył zestaw oryginalnych, gumowych dywaników
5. Oryginalny dywan bagażnika + pokrowiec koła zapasowego
Miesiąc temu wymieniony olej MILLERS Classic Pistoneeze 10w30 z filtrem.
Mustang używany był mocno okazyjnie, a przed każdą przejażdżką dobrze rozgrzewany. Po rozmowie z właścicielem można stwierdzić, że kochał ten samochód najbardziej ze wszystkich swoich zabawek.
Generalnie samochód jest po prostu piękny. Można śmiało powiedzieć, że całe swoje życie spędził w rękach entuzjastów oraz ludzi wystarczająco odpowiedzialnych, żeby korzystać z jego piekielnej mocy i surowego charakteru z umiarem i bez szkody dla mechaniki (nawiasem mówiąc uważam, że dzięki wtryskowi zamiast gaźnika ma więcej mocy niż znamionowe 200KM, nie mierzyłem tego jednak, bazuję na swoim doświadczeniu i wyczuciu).
Mustang brzmi i jedzie tak, jak żaden inny który widziałem. Jest wyjątkowo zwarty, elegancki i sterowalny.
Blacharsko / lakierniczo samochód nie posiada grama rdzy, jest pięknie odnowiony i biorąc pod uwagę, że zostało to zrobione dawno temu można śmiało powiedzieć, że była to robota pierwsza klasa. Spód jest praktycznie jak nowy, można policzyć każdą śrubę i każdy fabryczny spaw. Podłoga solidnie i z umiarem zabezpieczona woskiem. Komora silnika wygląda w rzeczywistości lepiej niż na zdjęciach, tak piękny i zadbany silnik będzie cieszył jeszcze latami.
Są wszystkie kluczyki, jest nawet fabryczna instrukcja obsługi z wpisanymi danymi pierwszego właściciela z Kalifornii. Jest także obszerna dokumentacja serwisowa.
Moim zdaniem ten egzemplarz jest jednym z najlepiej zachowanych Mustangów Classic w Polsce. Jest zarejestrowany dla 4 osób - na tylnej kanapie spokojnie usiądzie dorosła osoba.
Na żywo prezentuje się dużo lepiej :-) Jest pojazdem nie tylko stworzonym do podziwiania, ale również fantastycznie się go prowadzi, podróże rzędu 300km w upale nie robiły żadnego problemu. Zapraszam na jazdę próbną.
Ford Mustang jest całkowicie sprawny i gotowy do podróżowania. Nie wymaga żadnego wkładu finansowego.
Jedyną przyczyną sprzedaży jest wymiana na innego klasyka.
Zapraszam na oględziny i jazdę próbną. Na auto wystawiam fakturę VAT marża, więc kupujący jest zwolniony z opłaty skarbowej PCC 2%.