1 z 1200 egzemplarzy 2020 Ford Mustang Shelby GT500 wyprodukowanych z pakietem Carbon Fiber Track Pack (CFTP). Samochód skonfigurowany, zamówiony i kupiony bezpośrednio u renomowanego dealera Forda na Florydzie.
2020 Ford Mustang Shelby GT500 z pakietem CFTP to najbardziej ekstremalna fabryczna wersja Shelby, jaką kiedykolwiek oferowano w salonach Forda. Lżejszy o około 100 kilogramów od standardowego GT500 wariant CFTP wyróżniają nie tylko walory estetyczne, lecz także praktyczne zastosowanie włókna węglowego – lekkiego i bardzo wytrzymałego tworzywa, wykorzystywanego na dużą skalę w przemyśle motoryzacyjnym tylko przez czołowe marki, np. Ferrari, które – podobnie jak Ford – współpracuje z Carbon Revolution, australijskim producentem felg tworzonych w pełni ze wspomnianego wyżej materiału.
Shelby GT500 z pakietem CFTP – wzorowane przez inżynierów Forda na Porsche 911 991 GT3RS – jest skuteczne i szybkie zarówno na prostych i gładkich odcinkach, jak i na torowych zakrętach, w swoim naturalnym środowisku, gdzie niejednokrotnie udowadniało swoją wyższość nad takimi legendami amerykańskiej motoryzacji jak: Ford Mustang Shelby GT350R, Chevrolet Camaro ZL1 czy Dodge Viper ACR trzeciej generacji. O nadzwyczajnej zwinności i dynamice Shelby GT500 CFTP decyduje nie tylko produkujący omal 800KM silnik V8, lecz także techniczne detale zwiększające przyczepność przy dużych prędkościach, automatyczna skrzynia biegów Tremec zmieniająca biegi w sto tysięcznych sekundy, hamulce Brembo o dopasowanych do potrzeb GT500 parametrach czy cenione przez specjalistów i fanów motoryzacji opony Michelin Pilot Sport Cup 2.
Przedstawiony w niniejszym ogłoszeniu egzemplarz znajduje się obecnie w Polsce, choć został zamówiony, kupiony i sprowadzony do Europy przez czeską firmę, która jest jego właścicielem. Auto nie było i nie jest zarejestrowane w Europie – po europejskich drogach przemieszczało się do tej pory na amerykańskich tablicach rejestracyjnych z europejskim ubezpieczeniem. Auto jest w pełni – tj. w stu procentach – w fabrycznym stanie. Nie było i nie jest ani modyfikowane, ani uszkodzone.
Szczegóły:
- V8 o pojemności 5.2l z kompresorem firmy Eaton (2.65l). Silnik generuje 760KM (771PS na europejskie standardy) i 850Nm momentu obrotowego.
- Dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów z manetkami wykonanymi z magnezu, zaprojektowana i wykonana przez Tremec z myślą o modelu s550 GT500. Tryby jazdy: Normal, Sport, Track, Drag, Slippery. Skrzynia w trybie jazdy Track zmienia biegi w około 100 milisekund.
- Fabryczny regulowany układ wydechowy: Quiet, Normal, Sport, Track. Układ wydechowy w trybie Track generuje do 120 decybeli.
- Zdejmowana osłona przeciwdeszczowa silnika.
- Performance Shift Indicator Lights (HUD)
- Launch Control.
- Electronic Line-lock.
- Kierownica obszyta alcantarą.
Samochód został skonfigurowany, zamówiony i kupiony przez właściciela u dealera Forda w Fort Lauderdale, skąd też został sprowadzony do Europy jako nowy, nieużywany i nieuszkodzony pojazd. Do samochodu dołączono szereg upamiętniających zakup dokumentów i kilka gadżetów, które oczywiście są uwzględnione w ofercie.
- Kolor: Ford Performance Blue. Kolor dostępny nie tyle wyłącznie dla sportowych modeli Forda, ile, w przypadku s550 GT500, wyłącznie dla rocznika 2020.
- Malowane pasy („Painted Over The Top Racing Stripes) w kolorze białym. Wyłącznie około kilkunastu procent egzemplarzy s550 GT500 posiada malowane pasy.
- Szary pokrowiec In-Door z niebieską grafiką z logo i nazwą modelu.
- Zestaw nakładek z grzechotką z logo modelu.
Pakiet Carbon Fiber Track Pack:
- 20” felgi wykonane w całości z wyeksponowanego włókna węglowego (przednie pokryte od wewnątrz specjalistyczną powłoką chroniącą materiał przed wysokimi temperaturami), redukujące masę samochodu (felgi z włókna węglowego są lżejsze od felg aluminiowych o mniej więcej 40%), poprawiając precyzję sterowania i zwiększając stabilność pojazdu w zakrętach.
- Skrzydło wykonane z wyeksponowanego włókna węglowego, generujące maksymalnie aż 250 kg docisku, regulowane mechanicznie (dwa kąty nachylenia).
- Zestaw przednich splitterów.
- Separator oleju wspomagający pracę silnika przy ekstremalnych temperaturach i przeciążeniach.
- Wał napędowy wykonany z wyeksponowanego włókna węglowego (obniżający masę obrotową pojazdu [podobnie jak felgi]).
- Sportowe opony Michelin Pilot Sport Cup 2 (305 przód; 315 tył).
- Skórzane fotele Recaro (regulowane manualnie).
- Brak tylnej kanapy.
Pakiet Technologiczny:
- 12” ekran dotykowy wkomponowany w deskę rozdzielczą.
- Modyfikowalny układ zegarów i wskaźników.
- B&O Sound System by Bang & Olufsen.
- BLIS (Blind Spot Information System).
- Podgrzewane lusterka z pamięcią, wbudowanymi kierunkowskazami i lampami wyświetlającymi logo modelu po bokach samochodu.
Lakier samochodu zabezpieczony jest powłoką ceramiczną Fireball.