Jestem rolnikiem i kupiłem dwa lata temu tego Forda Rangera Wildtrak z pełnym pakietem "OFF Road" na potrzeby gospodarskie. Przez cały czas samochód sprawuje się wyśmienicie i nie uległ żadnej awarii.
Dwa lata doświadczeń pokazało, że rzadko wożę 4 osoby w kabinie a częściej przyda się dłuższa przestrzeń ładunkowa - dlatego ten zdecydowałem się sprzedać i szukam takiego samego ale z dłuższą przestrzenią ładunkową.
Kilka słów o aucie:
Jest to wersja poliftowa.
Pierwsza rejestracja 06/2020r.
Samochód jest z dłuższą przestrzenią ładunkową - ok 180 cm i zarejestrowany na cztery osoby.
Na przestrzeni ładunkowej zmieści się spokojnie motocykl, koło od ciągnika, dzik czy jeleń - w sporym gospodarstwie sprawdził się wielokrotnie.
Wykładzina z twardego plastiku w przestrzeni ładunkowej jest wytrzymała na przecieranie, odporna na oleje, kwasy i wszelaką chemię.
Łatwa do mycia Karcher- em.
Na przestrzeni ładunkowej zamontowane gniazdo zasilania 12V i wzmocnione szyny z regulowanymi zaczepami do zamocowania ładunku.
Dodatkowo samochód ma zamontowane niezależne Webasto spalinowe o mocy 5kW, które sprawdza się w chłodne dni w gospodarstwie czy lesie zużywajac ok.0,4l/h
1)-przyspiesza rozgrzanie silnika
2)-podgrzewa kabinę niezależnie od odpalonego/włączonego silnika, włączane w kabinie, wyłączane automatycznie.
3)- dodatkowo posiada automatyczny układ kontroli stanu akumulatora.
Z tyłu zamontowany oryginalny hak holowniczy w wersji wzmocnionej oraz wyżej zamontowany co zwiększa możliwości off road- owe oraz użytkowe - do 5,5T na haku - łódka,duża przyczepa z koparką itp - zastosowanie wedle potrzeb.
Silnik :
3.2 TDCi 200 KM Euro 6 w połączeniu ze skrzynią automatyczną.
Oryginalny udokumentowany przebieg, aktualnie ok.49000 km.
Przy zakupie rozpatrywałem wersję silnika 2.0 biturbo i jakby była to tylko osobówka to nie byłoby różnicy, jednak wygrały walory użytkowe czyli większa elastyczność pracy oraz mniejsze spalanie i jak nie patrzeć obciążenie silnika wobec wersji 2,0. Użytkowanie Forda utwierdziło mnie w przekonaniu,że to jest jeden z najlepszych wyborów na rynku. A stosunek cena/jakość to potwierdza.
Ale jest to auto do pracy i jak większość
pożądanych maszyn ma większą pojemność silnika a co za tym idzie większą trwałość.
Silnik trwały, elastyczny i ekonomiczny jak na tak duże auto.
Spalanie w trasie ok.8-9/100km oczywiście zależnie od użytkownika.
Ostatnio z trasy 100km po drogach wojewódzkich wyszło 8,6 litra - co przy tych gabarytach to fajny wynik.
Czuły pedał gazu, płynne przyśpieszanie, czuć moc w pełnym zakresie obrotów (brak zauważalnej turbodziury).
Cykl mieszany: po gospodarstwie, do lasu trochę miasta i trasy miłe zaskoczenie spalanie między 10 a 12 L/100km.
Opony i nowe alufelgi 18" opony Continental Cross Contact LX 265 /60 R18" 110 T ciche po autostradzie i skuteczne w gospodarstwie. Zapasowo takie samo koło.
Halogeny soczewkowe,
Reflektory xenonowe + światła diodowe dzienne.
Zasadniczo pełne możliwe wyposażenie wersji Wildtrack min :
* Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja
* Funkcja automatycznego hamowania po kolizji
* Funkcja automatycznego hamowania podczas cofania
* Kamera cofania
* Podgrzewana przednia szyba „Quickclear”
* Poduszki powietrzne - boczne i kurtynowe
* Poduszki powietrzne - kierowcy i pasażera z przodu
* Poduszki powietrzne - poduszka boczna między przednimi fotelami
Kalkulator ma jedynie charakter poglądowy i nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Warunkiem udzielenia kredytu konsumenckiego jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej i ryzyka kredytowego konsumenta, a ostateczne warunki kredytowania zależą od wyniku tej oceny.
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.