Czołem!
Na sprzedaż leci mój wierny towarzysz podróży. Auto posiadam od 2021 roku, za chwilę będą 3 lata razem. Używane przeze mnie w 90% na trasie, co miesiąc jeżdżę do Niemiec na delegację, reszta przebiegu to weekendowe wycieczki za miasto i cotygodniowe zakupy. Pracuję zdalnie więc na szczęście nie zajeżdżałem go stojąc w korkach po mieście.
Auto na bieżąco serwisowane - musiało pewnie mnie wozić na zachód. Od kiedy stuknęło 270 tyś km zrobiłem następujące naprawy:
- wymiana półosi prawej oraz lewej,
- regeneracja wtrysków (są Boschowskie)
- wymiana prawego, przedniego zacisku hamulca
- wymiana obu tarcz hamulcowych przednich oraz klocków
- wymiana akumulatora na model identyczny z fabrycznym (w sam raz na zimę)
- wymiana tłumika drgań skrętnych oraz oleju w skrzyni
- czyszczenie klimatyzacji (jest szczelna, bardzo dobrze działa, regularnie ozonowana)
- wymiana oleju i filtrów (powietrza, oleju, paliwa - 310k km)
- wymiana rozrządu oraz pompy wody
- wymiana końcówek drążka kierowniczego, łączników stabilizatora, poduszek amortyzatora, łoża podstawy amortyzatorów przednich.
- zrobiona geometria
Z innych ważniejszych informacji:
- w roku 2022 była wymieniana szyba czołowa ponieważ na starej pojawiły się pęknięcia przy słupkach. Nowa szyba jest od oryginalnego producenta, z ogrzewaniem oraz warstwą zapobiegającą nagrzewaniu się wnętrza od słońca. Na życzenie mogę pokazać zdjęcia szyby z przed wymiany.
- w grudniu 2022 doszło do małej stłuczki, ktoś wjechał mi w tylny zderzak. Widoczny efekt to dziurka w klapie bagażnika, okazało się że dolny panel jest plastikowy, nie czułem potrzeby go wymieniać. Szkoda widoczna na zdjęciach.
- plastiki w kabinie są w bardzo dobrym stanie, nie widać po nich zużycia, jest tylko jeden punkt który trzeszczy. Co dziwne jest to schowek na okulary przeciwsłoneczne, tylko kiedy jest pusty. I to też nie zawsze.
- plastiki w bagażniku trochę porysowane, od normalnego użytkowania.
- tapicerka czysta i bez rozdarć, regularnie prana. Na życzenie kupującego mogę wyprać na świeżo przed przekazaniem samochodu, ale już teraz jest w bardzo dobrym stanie.
- przy przebiegu 241tyś dokonałem pełnej regeneracji skrzyni - zespołu sprzęgieł, regulacja luzu, regeneracja bloku hydraulicznego, wymiana elektrozaworów sprzęgieł K1, K2, wymiana pokrywy sprzęgieł na wersję poprawioną, wymiana filtrów i płukanie chłodnicy. Kolejnej wymiany oleju dokonałem przy przebiegu 260tyś, oraz ostatnio przy wymianie tłumika drgań. Skrzynia działa na ten moment dobrze, ale na zimno ma wolniejszą reakcję na wrzucanie wstecznego biegu (2 sekundy). Po nagrzaniu problem znika. Poprzedni właściciel ponoś wymieniał te z jedno sprzęgło, mam paragon, ale nie wiem dokładnie na czym serwis polegał tam.
- karoseria jest w bardzo dobrym stanie, jest kilka punktów gdzie pojawiła się rdza, nie robiłem żadnych poprawek. Wszystkie miejsca wskażę, żeby nie było :)
- auto jest zarejestrowane na 7 osób, ale foteli i pasów jest tylko na 5. Poprzedni właściciel przy rejestracji wolał mieć opcję dodania siedzeń w przyszłości, i tak już zostało.
- przycisk ustawiania tempomatu ma problem z rezystorem i nie zawsze komputer dobrze go interpretuje, co skutkuje sytuacjami kiedy tempomat się nie włącza. Trzeba wtedy parę razy kliknąć i w końcu łapie. Problem pojawił się tej wiosny, nie miałem jeszcze kiedy się za to zabrać, i chyba pozostawię to kolejnemu właścicielowi do naprawienia.
- dach oklejony czarną folią przez poprzedniego właściciela, trzyma się bardzo dobrze.
- szyby tylne również przyciemniane profesjonalnie, folia dobrze tam wygląda.
W zestawie z autem:
- komplet opon letnich oraz zimowych, oba komplety powinny być jeszcze na sezon
- komplet dywaników gumowych oraz welurowych
- pełna dokumentacja od poprzednich właścicieli i moja