Honda Accord r.2006 oryginalnie z silnikiem k20z2, w październiku 2021 zeswapowany na k24a3 i skrzynię manualną 6 biegową. Został osprzęt i pokrywa kolektora od k20. Samochód zdecydowanie żwawszy i chętniejszy do współpracy. Wystrojony pod nominalne osiągi k24a3.
W 2022 roku została założona instalacja LPG KME NEVO, w krakowskim warsztacie autonagaz.net. Auto posiada hak wbity w dowód. W styczniu 2023 zrobiony został też kompleksowy remont silnika (upg, uszczelniacze, planowanie, panewki, pierścienie, etc. - silnik zdecydowanie przeżyje karoserię).
Generalnie zrobiłem ponad polowe przebiegu tego auta przez 8 lat użytkowania i poza eksploatacyjnymi naprawami typu klocki tarcze, czasem cewka zapłonową i remontem (bardziej z mojej nadgorliwości niż konieczności) samochód nie wymagał większych ingerencji. W kwestii rudej można powiedzieć, że jest bardzo ok, ogniska rdzy na nadkolach zostały zaopiekowane za wczasu (wspawany nowy kawałek blachy), ale na pewno kiedyś ten rak wróci.
Pomniejsze rzeczy które zostały zrobione:
- auto ma emulator zmieniarki, pozwala on połączyć się z radiem za pomocą BT - strumieniować muzykę, odbierać, kończyć rozmowy telefoniczne z poziomu kierownicy, zmieniać utwory z poziomu kierownicy etc. wszystko z użyciem oryginalnego radia
- ładowarkę indukcyjną z magnesem - poukrywane kable, nic nie plącze się po konsoli, wygląda moim zdaniem dość schludnie i co najważniejsze działa na prawdę nieźle
- wymieniłem przedni fotel kierowcy na dużo mniej używany, w poprzednim przetarła się już tapicerka na siedzisku
- wymienione jarzma przednich zacisków na takie z CL9, przez co można było założyć większe tarcze (oryginalnie wersja comfort ma mniejsze)
- przyciemnione tylne szyby
- dodatkowe oświetlenie przestrzeni bagażnika (bardzo pomocne jak się wieczorem ładuje zakupy na nieoświetlonym parkingu)
- felgi od type-s kupione i odrestaurowane/pomalowane jakoś pod koniec 2023
- kierownica na nowo obszyta skórą w zeszłym roku
- dołożone gniazdko ładowarki z tyłu dla pasażerów (nad tunelem środkowym)
- wyciszone drzwi
- moduł świateł dziennych
i pewnie jeszcze z parę innych pierdół o których nie pamiętam
Co przydałoby się zrobić? W zasadzie poza regulacją zaworów za jakieś 3tyś km to nic. Tulejka na wałku sprzęgła czasem "skrzypnie" przy ruszaniu, ale to temat na zrobienie przy okazji roboty ze sprzęgłem więc nieprędko (sprzęgło było wymieniane przy swapie)
W razie pytań odsyłam do kontaktu ze mną