Witam serdecznie
Zdecydowałem się sprzedać swoją „rodzinną” Hondę Civic Type-R i kupić rodzinnego sedana (olaboga!).
Mój Type-R nigdy (sic!) nie był używany do jazdy po torze wyścigowym (choć mieszkam nieopodal). Nigdy nie był „piłowany”. Bardzo dbałem, by turbina była chłodzona w korkach (rzadkość, bardzo sporadyczna jazda po mieście), by nie była „żyłowana”. Jazda autostradowa (większość) to prędkość przeważnie 150-180km/h (tam, gdzie to dozwolone).
Samochód był przez cały okres użytkowania samochodem rodzinnym (o Matko!) Ba! Nawet na początku miał na stałe zamontowany fotelik dziecięcy na tylnej kanapie.
Honda miała następującą historię, jeśli chodzi o zdarzenia wymagające korekty. Wyłącznie estetycznej, ponieważ żadna z przygód nie skutkowała uszkodzeniem mechanicznym samochodu:
- 2022 rok: kolizja z sarną przy prędkości około 20km/h (hamowanie od prędkości około 65km/h, od momentu zauważenia zwierzaka; zadziałał system ograniczania skutków kolizji. Wszystkie niewielkie kosmetyczne uszkodzenia zostały naprawione zgodnie ze sztuką w ASO (pakiet ubezpieczenia wymiany na nowe oryginalne części Honda), a delikatne wgniecenia po tej kolizji zostały wyciągnięte przez profesjonalnie zajmującą się tym firmę, na co posiadam dokumentację. Uszkodzone części były wymienione na fabrycznie nowe, oryginalne produkcji Hondy. Naprawa nie obejmowała nakładania masy szpachlowej zgodnie z dealerskim pakietem ubezpieczenia.
- 2024 rok: obluzowanie i w rezultacie obtarcie o asfalt dolnego spojlera zderzaka przedniego przy prędkości 220km/h. Tu także zdecydowałem się na poprawienie drobnych uszczerbków na czerwonych plastikach, typu: a to dziecko zahaczyło rowerem o zderzak, a to uderzyło czymś twardym o plastikową nakładkę nadkola itd. Wszystkie te kosmetyczne mankamenty zostały usunięte. Tak, jestem estetą!
Na wszystkie naprawy szkód, serwis, wymiany, itp. posiadam pełną dokumentację fakturową z datami i cenami oraz szczegółowymi zdjęciami i specyfikacją obsługi oraz dokonywanych wymian i opisem czynności serwisowych. Do wglądu otrzymacie Państwo folder z każdym najdrobniejszym dokumentem dotyczącym mojej Hondy, łącznie z tankowaniem od nowości do dziś (niemal wyłącznie benzyna 98, sporadycznie 95, gdy nie było innej możliwości zatankowania).
Samochód serwisowałem wyłącznie w Honda Aries Warszawa oraz od strony blacharsko-lakierniczej Honda Autowest Warszawa. Obie stacje są od wielu lat autoryzowane przez Hondę.
Zachęcam także do dogłębnego sprawdzenia pojazdu w ogólnodostępnych bazach danych oraz w wybranym przez Państwa serwisie w rozsądnej odległości od miejsca sprzedaży.
Honda posiada profesjonalne zabezpieczenia antykradzieżowe, które sprawią, że będzie się trzeba nieco namęczyć by odjechać nią w nieznane nie mając do niej prawa własności. Ponieważ jednak sprawny złodziej ukradnie wszystko, to posiadam specjalny pakiet ubezpieczenia, który daje duży komfort ekonomiczny w przypadku kradzieży. Zgadzam się na jego scedowanie na kupującego, nie mniej tu indywidualnie decyduje Towarzystwo Ubezpieczeniowe na podstawie oceny ryzyka konkretnego kupującego.
Samochód jest w 100% sprawny w najmniejszym szczególe, wyczyszczony (wręcz zdezynfekowany) w środku przez profesjonalną firmę, w której dbam o swoje samochody od wielu lat. Nie ma grama kurzu czy brudu w najmniejszych dostrzegalnych zakamarkach kabiny. Silnik pozostawiłem bez czyszczenia tak jak ulegał zabrudzeniu od nowości, by łatwiej było ocenić jego stan.
Kierownica pokryta alcantarą jest zadbana i nie nosi śladów zniszczenia, jak to bywa po użytkowaniu jej zwykle przez kilka lat bez dbania o nią.
W stosunku do wersji przedliftowej, z lat 2020 i wcześniej, mój Type-R ma całkowicie przeprojektowane, znacznie poprawione hamulce, które podobno potrafiły się bardzo grzać i tracić częściowo skuteczność hamowania przy intensywnej pracy.
Do pojazdu dołączam oryginalny zestaw felg fabrycznych 19", na których zamontowane są opony letnie. Tu na zdjęciach widzicie Państwo znacznie mniej efektowne 18" felgi z całkowicie nowymi markowymi oponami zimowymi (kupione przed kilkoma tygodniami, praktycznie nie był użytkowane).
Dokumentem sprzedaży jest pełna faktura VAT, samochód jest obecnie środkiem trwałym mojej firmy. Kwota w ogłoszeniu jest kwotą brutto zawierającą 23% VAT. Uprzejmie proszę o niezadawanie pytań odnośnie pomniejszenia zakupu o podatek i tego rodzaju "zabiegów" optymalizujących cenę kosztem podatku. Akceptuję wyłącznie sprzedaż w pełni z linią prawa.
Z góry dziękuję za kontakt pośrednikom oraz osobom oferującym nieprawdopodobnie niskie kwoty za moją Hondę.
Na pytanie „dlaczego jest to najdroższa Honda Type-R w okolicy odpowiem: ponieważ więcej informacji na temat sprzedawanego samochodu nie otrzymacie Państwo od nikogo (ale oczywiście jest kilku takich, którzy podchodzą równie uczciwie jak jak ja oferując swoje pojazdy) oraz nic Państwa niemiło nie zaskoczy zaraz po zakupie. A na wszystko ponadto obowiązuje gwarancja w pojeździe, który normalnie w wieku niemal 4 lat jej już nie posiada.
Wszystkich pozostałych z Państwa zainteresowanych zakupem samochodu innego niż wszystkie, jednocześnie przystępnego cenowo w swojej klasie i bardzo, bardzo solidnego, nie psującego się (w pakiecie w razie czego znajduje się przedłużona gwarancja Hondy do lutego 2026 lub 300 000 km), który przykuwa wzrok każdego na ulicy (przyznam, że to nie moja bajka, ale z czasem człowiek się przyzwyczaja ;) ) i powoduje przyspieszone bicie serca oraz miłe komentarze przechodniów, serdecznie polecam ten pojazd.
Jak rzekł kilka lat temu mój kolega z centrali Hondy, namawiając mnie na zakup takiego sportowego auta: „Uwierz mi, będziesz bardzo zadowolony”. Miałem wątpliwości i jestem dość odporny na takie zapewnienia, ale jednak tym razem warto było uwierzyć!
Samochód absolutnie bezawaryjny przez cały okres użytkowania. I jak znam jakość prezentowaną przez samochody Hondy (jeżdżę nimi od 2008 roku), taka będzie przez długie kolejne lata.
Najwyższa wersja wyposażenia.