Na sprzedaż Honda Civic TypeR EP3 z 2002 roku. Auto przygotowane do amatorskich imprez sportowych typu trackday, superoes, KJS, timeattack, itp.
Auto pochodzi z rynku szwajcarskiego, kupiłem je 4 lata temu praktycznie seryjne i rozpocząłem modyfikacje. Prace prowadzone były w większości w JHM, niektóre przy zawieszeniu w TG Auto.
Uważam, że jest to bardzo solidne auto – bezawaryjne, dające możliwość walki o „pudło” w klasie, bardzo neutralne w prowadzeniu.
Obecnie jest po dużym serwisie na koniec sezonu 2204.
Poniżej dokładna specyfikacja.
Silnik:
- K20A2 – nie otwierany, seryjna głowica i blok
- po rewizji w JHM, wymieniony rozrząd, wyregulowane zawory, nowe świece, nowa pompa paliwa
- kolektor dolotowy RRC wraz ze stożkiem
- kolektor wydechowy 4-2-1 plus wydech 2,25”
- przegrody miski olejowej
- Hondata K-Pro
- Auto wystrojone, nie mam pomiaru z hamowni, ale moc w okolicach 230-240 KM
- twarde wkładki poliuretanowe łap silnika i skrzyni
Napęd:
- skrzynia z przełożeniem głównym 5,33
- seryjna szpera LSD
- lekkie koło zamachowe z polifta
Zawieszenie:
- Gwint BC Racing serii RM z regulacją siły tłumienia (sprężyny 10kg przód, 16kg tył) – kupiony nowy przeze mnie pod koniec ubiegłego roku
- cały zawias w poliuretanie twardym
- z tyłu regulowane wahacze górne Hardrace
- z przodu górne regulowane mocowania amortyzatorów (Caster Top Mounts) – najlepsza modyfikacja zawieszenia do EP3
- dystanse na przedniej osi
- geometria ustawiana na wagach w TG Auto – uzyskano m.in. 6” kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, negatywy 3st, 2,5st z tyłu itp. itd.
- auto bardzo neutralnie i pewnie się prowadzi
Hamulce:
- z przodu BBK oparty na tarczy z Nissana 350Z i zaciskach 4-tłoczkowych z Megane RS/Clio RS
- NOWE klocki z przodu Ferodo DS UNO oraz NOWE tarcze
- przewody w stalowym oplocie
- świeży sportowy płyn hamulcowy
Nadwozie:
- generalnie seria EP3 przedlift
- można powiedzieć, że nadwozie bezwypadkowe, w bardzo dobrym stanie – jest dostęp do wszystkich blach, wnęk, podłużnic – zidentyfikowałem jedynie wymianę błotnika tylnego
- lekka maska z laminatu (Jusiak) podniesiona na dystansach
- lekka klapa tylna z laminatu wraz z szybą z poliwęglanu
- lekkie błotniki przednie nieco szersze
- lekkie lusterka
- lekki akumulator
- zdemontowana klimatyzacja
- komplet lekkich szyb z poliwęglanu (obecne zamontowane seryjne szyby szklane)
Wnętrze:
- odelżone do gołej blachy
- zdemontowane poduszki powietrzne (mam poduszkę pasażera)
- lekkie boczki drzwi (zrobione samodzielnie)
- fotel kierowcy Bimarco Grip (z uszami), pasy RRS
- fotel pasażera Bimarco Cobra 2, pasy Takata (zazwyczaj na zawody zdemonotowany)
- fotele zamontowane na dedykowanych mocowaniach Sparco/OMP
- kierownica RRS płaska na odsadzeniu
- wymagana na zawodach gaśnica 2kg trwale zamontowana
Koła:
- w cenie pakiet felg i opon – 12 szt (opony klasy Michelin, Pirelli, Avon - konkurencyjne)
- dobór odpowiednich zestawów opon i mieszanek to cała filozofia do EP3
- zestaw gotowy na większość imprez w roku
Obecnie zakończyłem sezon 2024 z następującymi wynikami w klasie 4:
- start w 3 z 4 rund Pucharu Toru Modlin - miejsca P1 i 2x P2 - wynikowo P2 w całym cyklu
- start w 5 z 10 rund Superoesu Kielce (Mistrzostwa Świata Toru Kielce:)) oraz Pucharze Lata - 3x P3
- start w rundzie V-Tech Cup w Kielcach- wygrana w K-PRO, 2 najszybsze FWC całych zawodów (timeattack + superoes)
W większości na podiach w mocno obsadzonych imprezach.
Auto bardzo konkurencyjne w klasie - przegrywało z Hondami 5/6 generacji z K20.
Złożone na bardzo dobrym setupie - chcąc tak zbudować seryjną EP3 trzeba liczyć 40 - 50 tys zł (bez know-how znacznie więcej).
Rozwój auta:
- auto w chwili obecnej jest konkurencyjne w klasie, doprowadzone do bardzo solidnego i bezawaryjnego wariantu, dającego możliwość wskakiwania na pudła w różnych imprezach sportowych, tzn. dobrze wyspecyfikowane zawieszenie, napęd, waga, itp.
- w samochodzie nie było przeróbek trwałych, tzn. możliwy jest powrót do serii
- auto nie ma kilkuletniej historii jazdy w rajdach, jest świeże i nie jest zmęczone
- posiada ważne badanie techniczne i polisę OC
- naturalnym dalszym kierunkiem rozwoju byłby montaż klatki i starty w imprezach klasy WSMP, GSMP, itp.
Sprzedaję z powodu chęci przesiadki do klasy wyższej.
Linki:
Nowy: https://www.youtube.com/watch?v=mS_MqehVyQ0
https://youtu.be/f309evRvbDo?si=I0GQx5GuxJkPxamQ
https://youtu.be/26OHzhzkW_8?si=-1JhXDG2Y_CY3fok
https://youtu.be/kShhHcka5SI?si=uGD_DQkaZqhY6NQj