Dzień Dobry,
Wystawiam na sprzedaż swój samochód Honda Civic VIII TypeR. Używałem go jako głównego samochodu na pozamiastowe trasy przez ostatnie 4 lata. Ze względu na narodziny dziecka, w czerwcu tego roku kupiłem większe, (4 drzwiowe :) ) auto, a Hondę zostawiłem, jako auto rekreacyjne. W tym czasie zdążyłem jeszcze dodatkowo poprawić jej stan techniczny (szczegóły dalej). Niedawne wydatki związane z rozwojem własnej firmy sprawiły, że decyduję się ostatecznie na sprzedaż Hondy. Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami oferty samochodu, który jest piękny i daje niesamowicie dużo przyjemności z jazdy. W tej klasie cenowej moim zdaniem nie ma konkurencji, a wolnossący 200KM silnik, kręcący się do 8000RPM to już legendarna jednostka napędowa której nie sposób nie kochać.
RAPORT AUTODNA
Jako ukłon w stronę kupujących wykupiłem i udostępniam raport w AutoDNA żebyście Wy nie musieli płacić a mieli pełną przejrzystość. Link:
https://tiny.pl/v7sy65jp
Mój Komentarz: negatywne wyniki przeglądów dotyczyły słabego hamulca ręcznego (problematyczne ale już naprawione)
HISTORIA I EKSPLOATACJA
W 07-2020r. zostało dla mnie sprowowadzone jako bezwypadkowe od prywatnego użytkownika ze Szwecji. Od tej pory auto jest w moim posiadaniu. Garażowane w parkingu podziemnym przez cały ten okres. Bardzo skrupulatnie podchodziłem do napraw. Co najważniejsze dla tego silnika, czyli olej i filtry wymieniałem bardzo często - średnio co 8-12tys km albo raz do roku. Regularnie kontrolowany i uzupełniany poziom oleju - to podstawa przy obsłudze tego silnika! Dodatkowo wymieniłem amortyzatory z przodu (na oryginalne), klocki i tarcze, linki hamulca ręcznego, świece, regulacja luzów zaworowych z wymianą uszczelki pod pokrywą, katalizator i inne. Generalnie wszystko co było konieczne oraz pełno rzeczy zapobiegawczo które konieczne pewnie nie były. Co ważne - wszystkie te naprawy to elementy eksploatacyjne. Auto nigdy mnie nie zawiodło, nie miało awarii, nie miało usterki silnika, elektryki. Naprawy starałem się wykonywać na oryginalnych częściach. Nie interesował mnie tuning i zwiększanie mocy, a zachowanie samochodu w oryginalnej wersji.
OGÓLNIE O AUCIE
To auto to jak dla mnie ogromna frajda z jazdy i świetny, wciąż atrakcyjny wygląd. Doświadczenie trochę jak w gokarcie - lekki, kierownica chodzi z przyjemnym oporem, biegi wchodzą pewnie, a silnik po prostu uwielbia wkręcać się na obroty. Tę lekkość naprawdę czuć. Lakier oryginalny, w dobrym stanie, ma głęboki kolor, co jest zaskakujące jak na jego wiek. Nieuniknione w tym wieku ryski i odpryski widoczne głównie z przodu auta - polerowanie zniwelowałoby większość rys, ale z odległości 1,5-2m od auta już ich nie widać co dla mnie jest zupełnie wystarczające. 19" felgi są dosłownie jak nowe - 2 miesiące temu zrobiłem kompletną renowację z prostowaniem, uzupełnianiem i prostowaniem. Według mnie wyglądają obłędnie, a dzięki temu całe auto wizualnie przeżywa drugą młodość. Są to oryginalne felgi Hondy (potwiedzone info) warte w tym stanie ok 5000zł (wg ebay). Założone opony Yokohama V701 235/35/R19 - mega przyczepne na suchej nawierzchni i fajnie wyglądają. Deska rozdzielcza samochodu wygląda bardzo świeżo, mało śladów użytkowania (patrz zdjęcia) - dobre materiały wykończeniowe. Elementy karoserii wciąż oryginalne! Jedynie nakładka przedniego zderzaka była malowana przeze mnie bo zahaczyłem o krawężnik i przerysowałem...
CO MOŻNA POPRAWIĆ?
Nie chcę pisać wyświechtanego frazesu, że samochód nie wymaga wkładu finansowego, bo przecież każdy ma inne oczekiwania od samochodu więc skąd sprzedawca może wiedzieć jakiego stanu oczekuje kupujący :) Podejdę więc trochę inaczej - napiszę co bym pewnie zrobił w aucie w ciągu najbliższych lat gdybym wciąż je użytkował:
- (ważne) osłony tarcz hamulcowych tylnych - brakuje tych osłon w aucie bo podczas ostatniej wymiany tarcz i klocków mechanik, zdjął stare podrdzewiałe osłony, ale zapomniał założyć nowe mimo że kupił i zapłaciłem. Także jedną z tych osłon (Honda OEM zresztą) wożę teraz w bagażniku, a druga gdzieś się zapodziała i ostatecznie tego nie zrobiłem. Generalnie warto zrobić.
- (ważne) wymiana oleju i filtrów - zbliża się termin (przebieg) wymiany. Miałem to zrobić przed sprzedażą, ale uświadomiłem, że kupujący zazwyczaj tak czy siak lubią wymienić olej zaraz po zakupie samochodu także wstrzymałem się.
- (opcjonalne) sprawdziłbym stan klocków hamulcowych i tarcz - na razie nie dają sygnału zużycia i pewnie są ok, ale ostatnia wymiana była 1,5 roku temu. Zapraszam do sprawdzenia przy oględzinach bądź na dowolnej stacji diagnostycznej.
- (opcjonalne) polerowanie lakieru - tak jak wspominałem, jak na mój gust auto prezentuje się dobrze, ale obstawiam że polerowanie wyciągnęłoby z lakieru dodatkow efekt WOW.
- (opcjonalne) silnik składania lusterek bocznych - jest to typowa usterka tego modelu i podobno można ją rozwiązać wymieniając jakiś silniczek kosztujący 100zł.
PODSUMOWANIE
- bardzo dobry stan techniczny - bezawaryjny silnik, super zawieszenie
- jeździ rewelacyjnie - prawdziwy hothatch, jednocześnie cywilizowany i sprawdza się na co dzień
- auto bezwypadkowe, bezstłuczkowe, bez wymienianych elementów karoserii, szyb itp.
- regularne naprawy eksploatacyjne
- nigdy nie miał żadnej awarii!
- nie tuningowany - oryginalnie zachowany egzemplarz, naprawiany na oryginalnych częściach
- niedawno wymieniony katalizator, zregenerowana skrzynia biegów, odnowione felgi 19" (wydałem na to ostatnio 7500zł - nie planowałem jeszcze wtedy sprzedaży :))
- zjawiskowe 19" oryginalne felgi Hondy, odnowione 2 miesiące temu - wyglądają rewelacyjnie, dosłownie jak nowe (patrz zdjęcia)
- klimatyzacja i ogrzewanie super mocne i wydajne
- do auta posiadam komplet kół zimowych 16" na oponach w dobrym stanie. Mogę dorzucić. Potrzebuję taką informację wcześniej - są zdeponowane u wulkanizatora.
ZAPRASZAM DO KONTAKTU
Zapraszam na oględziny - auto do obejrzenia we Wrocławiu ul. Obornicka.
W razie pytań dzwoń śmiało!
Z poważaniem
Robert