Honda od zawsze jest kojarzona z jakością, osiągami, niezawodnością, motorsportem.
CRV jest niezwykle udanym SUVem, autem wielofunkcyjnym, które doskonale sprawdzi się na co dzień i podczas wypadów dłuższych i krótszych, również w lekkim terenie. Jako auto rodzinne oraz auto dla aktywnych, którzy nie chcą być ograniczani przez sieć asfaltowych dróg.
Model z 2019 po pięciu latach przezentuje się nowocześnie, atrakcyjnie i i a wystawiany egzemplarz funkcjonuje jak w dniu zakupu.
Nowa hybrydowa Honda CRV w analogicznej wersji Elegance i napędem 4x4 kosztuje około 90.000PLN więcej niż wystawiany na sprzedaż egzemplarz!
Auto było zakupione w firmie Aries, było też tam jest serwisowane. Ostatni przegląd okresowy był wykonany 19. sierpnia, kolejny jest planowany za 180 dni (tak informuje komputer pokładowy). Przegląd rejestracyjny w przyszłym roku.
System hybrydowy Hondy jest bardzo udany, auto jest ciche, płynnie i żwawo przyspiesza, wyprzedza, bezstopniowa skrzynia CVT działa rewelacyjnie. Wrażenie robi takie zaprogramowanie układu, w którym po zjechaniu z trasy, w której pracował głównie silnik spalinowy, po wjechaniu do miasta wykorzystywany jest przede wszystkim tryb elektryczny.
Szokujące dla nas jako pierwszych właścicieli hybrydy było to, że po 150.000 nie wiemy co to to kosztowna wymiana klocków hamulcowych nie mówiąc już o tarczach. Wyjaśnieniem jest hamowanie z odzyskiwaniem energii a nie piłowaniem okładzin i tarcz. Nie mieliśmy żadnej naprawy, wizyty w serwisie były wyznaczane przez komputer pokładowy. Przebieg auta hybrydowego powinien być również inaczej rozumiany niż przy aucie spalinowym, znaczek EV pojawia się naprawde często, a silnik spalinowy jest wykorzystywany na optymalnych dla siebie obrotach do doładowywania akumumulatora. Znając zasadę działania hybrydy można wpaść w bardzo przyjemną obsesję oszczędzania paliwa, i świadomego wykorzystwania łopatek przy kierownicy z rekulacją rekuperacji i uzyskiwać w mieście spalanie 4 litry z ułamkiem.
Auto zostało wyposażone w dodatkowe zabezpieczenie immobilizerem (wartość około 1500 PLN). Zamykanie i otwieranie można realizować dotykowo, dzięki czemu nia ma możliwości sczytania (przez ew. złodzieja) kodu z pilota zdalnego sterowania.
Spalanie na poziomie 5-6 litrów w mieście i 5-7 poza miastem musi robić wrażenie w niemałym SUVie. W jeździe autostradowej przy prędkości około 140 km/h jest to około 7 litrów, przy większych prędkościach wzrasta, ale nigdy nie było to więcej niż 9 litrów (na autostradzie w Niemczech).
Opony letnie są kupione w tym roku, mają korzystne parematry odprowdzania wody i są ciche.
Fabryczny system audio brzmi świetnie, czysto, bas jest zadziwiająco głęboki i mięsisty. Współpraca z Apple Car Play i Android Autobez zarzutu zarówno po kablu (z jednoczesnym ładowaniem) jak i po bluetooth. Wejście HDMI umożliwia wyświetlanie zawartości np. Ekranu telefonu na 7 calowym wyświetlaczu.
Kamera cofania ma kilka trybów, szerokokątny 180 stopni sprawdza się najlepiej, wyświetlane markery pomagają w dokładnym parkowaniu. Z przodu i z tyłu są też zainstalowane czujnikii zbliżeniowe. Tak świetne systemy nie powinny jednak wyłączać uwagi, jedno jedyne zdarzenie ubezpieczeniowe mieliśmy po nieszczęsnym cofaniu i kontakcie prawym tyłem z bramą wjazdową na posesję. Odkształcony element karoserii został wymieniony na nowy.
Fotele są bardzo dobrze wyprofilowane, podparcie lędźwiowe regulowane elektrycznie. Tylna kanapa i oparcia wygodne nawet dla rosłych pasażerów. Widoczność świetna we wszystkich kierunkach.
Lakier w aucie jest w bardzo dobrym stanie, auto nigdy nie było na myjni szczotkowej, są 2-3 zaprawki, praktycznie niewidoczne.
Drzwi boczne otwierają cię na 90 stopni, co jest praktycznie niespotykane, a znacząco ułatwia wsiadanie czy wstawianie większych przedmiotów.
Po położeniu oparć w drugim rzędzie uzyskujemy idealnie płaską podłogę o długości 183 cm i ogromną przestrzeń do przewozu naprawdę dużych przedmiotów.
Bardzo wydajnie pracuje klimatyzacja, podczas zeszłorocznego wyjazdu na Węgry działała idealnie przy 40 stopniach na zewnątrz. Oczywiście jest dwustrefowa.
Niesamowicie wygodne w podróżach są systemy “pilnowania” pasa ruchu oraz automatycznego tempomatu, obydwa mają stopniowane czułości. Bezwzględnie działa automatyczne, awaryjnego hamowanie, raz uratowało nas przed stłuczką.
Światła LED zapewniają doskonałą widoczność w nocy, świetnie działa system rozpoznawania aut, długie światła są niezawodnie wyłączane gdy pojawi się auto jadące z naprzeciwka lub zostają rozpoznane czerwone światła pozycyjne doganianego auta.
Honda była i jest naszym oczkiem w głowie, potrzebujemy w tej chwili auta odrobinę większego i tylko dlatego szukamy dla niej nowego szczęśliwego właściciela.