Na sprzedaż mam Hondę CR-V z 2006 roku (pierwsza rejestracja 2007). Auto w 2019 sprowadzone do Polski, przeze mnie kupione na początku 2021 roku. Użytkowane jako daily, natomiast w okresie letnim często było drugim autem ze względu na to, że posiadam jeszcze drugie japońskie auto Mazdę MX-5.
Honda w wersji Executive, jedynie nie ma przyciemnianych szyb, a tak poza tym wszystko co było wtedy oferowane:
- Tempomat,
- Skórzana tapicerka,
- Podgrzewane fotele (kierowca i pasażer),
- Elektrycznie składane, sterowane oraz podgrzewane lusterka,
- Szyberdach,
- Boczne poduszki powietrzne,
- Podłokietniki,
- Kierownica wielofunkcyjna,
- Fabryczny hak,
- Automatyczna klimatyzacja
- Rozkładany stolik kampingowy
- Spryskiwacze reflektorów
- Elektryczne szyby przód/tył
Z rzeczy dołożonych przez poprzednich właścicieli:
- Czujniki parkowania z tyłu
Zanim sam kupiłem auto od poprzedniego właściciela, samochód został sprawdzony w autoryzowanym serwisie Hondy w Radomiu. Został wtedy również wykonany pomiar ciśnienia na cylindrach. Wszystko powinno być do wglądu w ASO, również pomiar grubości lakieru.
Zaraz po nabyciu samochód przeszedł następujące naprawy:
- Samochód po nabyciu przeszedł profesjonalny serwis podwozia, który polegał na piaskowaniu elementów podwozia, wózków itp oraz zabezpieczeniu przed korozją. Do tego wymienione zostało tylne zawieszenie (jeżeli dobrze pamiętam - amortyzatory), odmalowany wydech oraz wypolerowane lampy przednie - łączny koszt ~8000 zł - W serwisie Profesjonalna Mechanika w Łodzi
- Regeneracja maglownicy - również w Łodzi
- Naprawa wężyka od spryskiwacza reflektorów
W kolejnych latach:
- Wymiana sprzęgła - serwis Pysklak w Łodzi,
- Wymiana płynu hamulcowego oraz serwis hamulców,
- Oczywiście wymiana oleju co roku.
- Odgrzybianie i nabijanie klimatyzacji
W tym roku
- Kolejna wymiana oleju (sierpień)
- Wymiana tarcz hamulcowych z przodu wraz z klockami,
- Wymiana tylnych poduszek w zawieszeniu (sierpień)
- Czyszczenie przepustnicy
- Odgrzybienie i nabicie klimatyzacji (sierpień)
Samochód od zeszłej zimy jeździ na oponach całorocznych japońskiej marki Toyo.
Auto ma prawie 20 lat, więc na pewno znajdą się jakieś rzeczy którym można się przyjrzeć i z tego co sam wiem to:
- Pukanie podczas skręcania kierownicą w miejscu/przy małej prędkości - problem występuje już od roku i w 2 serwisach mechanicy stwierdzili, że nie są wstanie znaleźć przyczyny. Natomiast ostatni 3 mechanik znalazł zapocenie na maglownicy, natomiast za jego radą nie decydowałem się tego robić na ten moment.
- Co pewien czas występuje metaliczny dźwięk, chyba od spodu auta - jakby coś wchodziło w rezonowanie - ten problem występuje od początku gdy posiadam auto i nie przeszkadzało mi w codziennym użytkowaniu.
- Lusterka nie skłądają się oraz nie da się ich ustawić góra/dół. Mechanizm jest zepsuty i z tą wadą nabyłem to auto. Ze względu na to, że lusterka są stosunkowo duże ani mi ani dziewczynie nie przeszkadzało to w codzienniej jeździe. Mechanizm lewo/prawo oraz podgrzewanie działa. W ASO wycenili jedno lusterko na 3 tysiące złotych. Natomiast wiem, że można znaleźć używane na otomoto.
- System multimedialny czasami mimo, że jest zamknięty (po otwarciu da się włożyć płytę CD albo płytę z mapą) nie wykrywa tego i zaczyna mówić żeby go zamknąć. Tutaj rozwiązaniem może być po prostu zmiana radia na coś nowszego. Problem występuje raz na jakiś czas.
- Skóra którą obszyty jest drążek skrzyni biegów odleiła się. Nie całkowicie, ale jeżeli komuś to będzie przeszkadzać wystarczy dać do obszycia.
Myślę, że to są jedyne problemy, które ja byłem wstanie znaleźć przez okres użytkowania auta, resztę starałem się od razu eliminować poprzez regularne serwisowanie auta.
Z tego co mi wiadomo oraz po sprawdzeniu w bazie CarVertical to auto jest bezwypadkowe, oraz posiada oryginalny lakier.
Auto nigdy mnie nie zawiodło, aktualnie jest moim daily, aczkolwiek ze względu na pracę zdalną użytkowane od roku rzadziej. Samochód jest także garażowany. Podczas mojego użytkowania jeździł zarówno po mieście jak i po autostradach (trasy Łódź-Łowicz), wyjazdy na wakacje czy trasa do Berlina i spowrotem. Decyzja o sprzedaży wynika głównie z pojawienia się możliwości kupna nowego auta z salonu.
Jako entuzjasta japońskiej motoryzacji mogę polecić autko i sam gdyby nie wysokie ceny nowych aut tej marki, szukałbym właśnie nowej Hondy.
Oczywiście zgadzam się na sprawdzenie samochodu w serwisie/stacji diagnostycznej.
Jeżeli jesteś zainteresowany, proszę zadzwoń w godzinach 8-10 rano lub 18-20 wieczorem.