Sprzedam Hondę CRX EE8 1.6 150 KM VTEC z 1991 roku. Samochód z rzeczywistym przebiegiem 234000 km. Jestem jego trzecim właścicielem.
Auto wyposażone w skórzaną tapicerkę; elektryczne szyby, lusterka i szyberdach; oryginalne koło zapasowe. Kolor czarny krzemieniowy.
Egzemplarz praktycznie bez tuningu, poprawione jedynie właściwości jezdne i wizualne:
- rozpórka przednia i tylnia uznanej firmy Staffa
- sprężyny Eibach obniżające o 30 mm i amortyzatory KYB Ultra SR ( przejechane na nich około 2000 km )
- felgi MOTEC Racing Light MCTC 15x7J - czarny mat, aluminiowe, dedykowane do japońskich youngtimerów, lekkie ( 5 kg ), mocne, świetnie wykonane, od uznanego niemieckiego, niszowwgo producenta felg + kute nakrętki
- opony TOYO Proxes TR1 195/45R15 - japońskie opony zapewniające doskonałą przyczepność
CRX z dobrą historią, udokumentowanym przebiegiem, traktowany zawsze z głową, bez epizodów na torze i tym podobnym. Wszystkie szyby oryginalne.
Honda została zakupiona jako nowa w październiku 1993 w Szwajcarii i przez równe 20 lat przebywała w jednych rękach. Książka serwisowa prowadzona przez cały okres eksploatacji, ostatni wpis z wiosny 2012, przy przebiegu 205000 km. Dostępne wszystkie dokumenty zakupowe jak książka serwisowa, karta gwarancyjna, rachunek zakupu ( ciekawostka - auto kosztowało 311025 franków szwajcarskich, co stanowiło 438000 zł po kursie z dnia sprzedaży auta ), teczka oraz dwa kluczyki. Wiosną 2013 przy przebiegu 224000 CRX został sprowadzony do Polski i trafił w ręce drugiego właściciela - pasjonata modelu, dla którego Honda była sprawionym samemu sobie prezentem na 30-te urodziny. Pozostała w jego rękach przez równe 10 lat, wykonując w tym czasie 8000 km ( dostępne zaświadczenia z corocznych badań technicznych ). Ja nabyłem auto wiosną 2023, z przebiegiem 232000 km.
Wiosną bieżącego roku auto przeszło gruntowny serwis ( przeprowadzony w Bosch Partner ). Zakres serwisu to: olej silnikowy Liqui Moly wraz z filtrem; filtr powietrza; olej w skrzyni biegów; płyn hamulcowy; płyn chłodniczy; nowe tarcze, klocki hamulcowe, zaciski; nowa chłodnia wraz z termostatem; rozrząd wraz z pompą wody i napinaczem; świece; przewody; nowe wszystkie cztery łożyska kół wraz z piastami i szpilkami; gumy przegubów wewnetrznych; osłona maglownicy lewa; regulacja luzów zaworowych; ustawinie geometrii; nowe siłowniki klapy bagażnika.
Tapicerka foteli wykonana z najlepszej skóry nappa. Wszystko, w tym także detale takie jak grawerowany nicią napis CRX VTEC, kolor zastosowanej nitki na szwach etc według oryginalnego wzoru. Na fotelach siedzi się wyjątkowo wygodnie, zapewniają odpowiednie trzymanie boczne i wyglądają doskonale.
Nowe opony oraz felgi z nakrętkami.
Nadwozie i podwozie bez korozji i innych przypadłości, nie wymaga żadnych prac. Lakier lśniący, zabezpieczony. Zakonserwowane profile wewnetrzne.
W mojej ocenie technicznie auto bez zarzutu - mocne, zwarte, sztywne, bez luzów, bez wycieków, prowadzi się jak po sznurku. Silnik, skrzynia biegów, sprzęgło, zawieszenie, hamulce, układ wydechowy, układ kierowniczy i reszta podzespołów bez objawów zużycia. Silnik pracuje równo, nie pobiera nadmiernie oleju, aksamitnie wkręca się na obroty, wzorcowo trzyma temperaturę. Skrzynia biegów pracuje precyzyjnie.
Wnętrze czyste, suche, niezniszczone. Wyposażenie sprawne. Pokrętło regulacji nawiewu standardowo pęknięte ( mam kupioną tą część nową, współczesnej produkcji, ale nie zdecydowałem się założyć uznając, że oryginał czuję bardziej - dokładam - można pozostawić jak jest lub można wymienić, albo można dać do zespawania plastiku to co jest obecnie ).
Jazda autem sprawia niesamowitą frajdę. W mojej ocenie Honda jest w wyjątkowym stanie technicznym i wizualnym, jest gotowa do każdej drogi, nie wymaga żadnych ingerencji i prowadzi się dokładnie tak jak spodziewać się tego można po zadbanym i prawidłowo serwisowanym egzemplarzu EE8 ze stosunkowo niewielkim przebiegiem. Samochód zastał kupiony i przygotowany jako spełnienie kolejnego z moich moto-marzeń. Auto było użytkowane przeze mnie wyłącznie przy dobrej pogodzie, garażowane, nie robiło wielu kilometrów, jest jednym spośród kilku aut klasycznych jakie posiadam.
Honda zarejestrowana jako pojazd zabytkowy, więc nie straszne jej żadne przyszłe restrykcje i obciążenia dla pojazdów i właścicieli aut spalinowych. OC opłacone do 23.05.2025 ( sprawa groszowa, około 200 zł na rok ). Badanie techniczne ważne bezterminowo - wieczyście.
Ceny Hond CRX EE8 stale rosną i na pewno jest to jedno z tych aut, które tańsze już nigdy nie będzie. Każdy kto śledzi ten rynek wie jak rzadko auta te trafiają na sprzedaż oraz jak ciężko o egzemplarz z dobrą, wiarygodną historią, dobrze utrzymany i w pełni przygotowany sewisowo.
Polecam.
P.S.
- system Otomoto narzuca wybór mocy 149 KM co jest błędne - moc to oczywiście 150 KM
- informacja dla osób oglądających ogłoszenie na OLX - na Otomoto dostepnych jest dużo więcej zdjęć samochodu