Honda CRX 1.6 VTEC 16v - 1
Honda CRX 1.6 VTEC 16v - 2
Honda CRX 1.6 VTEC 16v - 3
Honda CRX 1.6 VTEC 16v - 4
Honda CRX 1.6 VTEC 16v - 5

1 / 6

Honda CRX 1.6 VTEC 16v - 1
Honda CRX 1.6 VTEC 16v - 2
Honda CRX 1.6 VTEC 16v - 3
Honda CRX 1.6 VTEC 16v - 4
Honda CRX 1.6 VTEC 16v - 5

Najważniejsze

Przebieg

83 505 km

Rodzaj paliwa

Benzyna

Skrzynia biegów

Manualna

Typ nadwozia

Coupe

Pojemność skokowa

1 595 cm3

Moc

149 KM

Opis

Podstawą jest silnik wolnossący B16A1.


Silnik złożony od podstaw na nowo. Poskładany na najlepszych dostępnych na rynku częściach, ściąganych specjalnie między innymi z USA i Japonii. Za budowę silnika odpowiedzialny jest profesjonalny warsztat Tecnogarage.com


Specyfikacja silnika:


Blok - B16A1


Głowica - B16A1


Wałki rorządu - B18C6 (Honda Integra Type-R)


Tłoki - B16B (Honda Civic Type-R produkowana tylko na rynek japoński!)


Uszczelka pod głowicą - Cometic, metalowa, 3 warstwowa


Sprężynki zaworowe - podwójne B18C6 (Honda Integra Type-R)


Panewki - ACL Race


Silnik rozwiercony, po generalnym remoncie - szlif, honowanie itd.


W tej chwili jego pojemność to ok. 1640 ccm.


VTEC ustawiony na 5200 rpm.


CR na poziomie 12,6:1


Auto odpalone i wystrojone 1 kwietnia 2011. Wystrojeniem tego wszystkiego zajął się RYS ze Strojenia.pl


Auto strojone na hamowni w VTG jak i na ulicy - wynik 201 KM i 175 Nm. Dodajmy że, jest to przyrost ok. 35 % w stosunku do serii bez jakiegokolwiek doładowania, co jest wynikiem co najmniej bardzo dobrym! Auto cały czas pozostaje wolnossące!


CRX kręci się do 8700 rpm, jeździ wyłącznie na paliwie 98 oktanowym.


Za smarowanie silnika odpowiedzialny jest pełny syntetyk - Mobil 1 5W30


Skrzynia w aucie pozostała seryjna. Dolot też jest seryjny (zmiana dotyczy wlotu zimnego powietrza z pod zderzaka i filtr powietrza to oryginalny wkład K&N - nie ma pseudotuningowych stożków.


Auto przy ostrej jeździe bierze trochę oleju, tu nie ma żadnych bajek ani filozofii - po to zostało zbudowane, i kręcąc do blisko 9000 rpm przy obecnym stopniu sprężania, który wynosi około 12,6:1 na tak wysilonym silniku musi coś łyknąć. CRX nie puszcza nawet grama dymka i chmurki.


Za przeniesienie tej mocy na koła odpowiedzialne jest odpowiednie nowe sprzęgło - Exedy Stage I (kwiecień 2011)


Wydech, także zrobiony w Tecnogarage.com w kwietniu to całość przelot z kwasówki 2,5 cala zaczynając od kolektora 4-1, kończąc na jednym tłumiku przelotowym poprzecznym firmy M-TECH. Auto nie "drze japy" jak 3/4 jeżdzących Hond po naszych pięknych drogach Spokojnie można nim jeździć na co dzień i nie jest upierdliwe.


Za chłodzenie silnika odpowiedzialne są 2 wiatraki chłodnicy, natomiast nad pracą silnika czuwają dwa zegary z warningami firmy Autogauge - ciśnienie oleju i temperatura oleju.


CRX nie nadaje się w żadnym wypadku na pierwszy samochód. Auto nie posiada żadnych systemów kontroli trakcji, nie ma nawet ABS-u. Jest nerwowe, nie posiada wspomagania i wymaga ciągłej uwagi podczas prowadzenia. Trzeba dodać także, że auto waży aktualnie ok. 940 kg.


Osiągi w tej chwili to:


5,9 sec do 100 km/h


20 sec do 200 km/h



Kultowy pierwszy na świecie samochód produkcyjny z silnikiem ze zmiennymi fazami rozrządu!

Auto zostało zbudowane na najlepszych dostępnych częściach przez odpowiednich ludzi, którzy się na tym znają - ma jeździć bezawaryjnie, szybko i tak jest.


W CRX-ie jest wiele smaczków takich jak np. OEM-owy podłokietnik, siłowniki maski, kierownica oryginalna obszyta nową skórą, magnetyczny korek oleju, korek wlewu oleju Skunk2, pokrywa zaworów malowana proszkowo (kwiecień 2011) i wiele innych. W 2017 auto zostało odświeżone, otrzymało nowe amortyzatory i sprężyny, klocki hamulcowe i tarcze. Nowy akumulator.


Auto jest spuszczone o 40 mm niżej, niż seryjne zawieszenie, posiada rozpórkę - przednia górną oraz tylną górną.


Felgi to białasy z allegro (przynajmniej lekkie ): RACETEK R15


Za przeniesienie mocy odpowiedzialne są opony:


Toyo T1R 195/50/R15, tył Goodyear Eagle F1 195/50/R15


Auto opisane w 2011 czerwcowym Auto Świat Poradnik i w numerze Japan Trends.

- opis auta na forum Hondy CRX

Cena jest do drobnej negocjacji. Jest to jeden z niewielkiej ilości rodzynków tak zadbanych w kraju i EU, który ma zrobione wszystko. Odrestaurowana podłoga, nadkola, szyberdach. konserwacja, Nałożenie na kilku elementach oryginalny lakier - Celestial Blue Pearl. Regeneracja kierownicy, odświeżenie foteli i inne. Obecnie wymaga kosmetyki i sprawdzenia. Jeździ tylko sporadycznie.

EE8 i-VT kultowy i wyjątkowy youngtimer, jedyny tak mocny 1.6 N/A w Europie!

Rzadko spotykany w Europie w tak oryginalnym stanie i takim przebiegiem!

 

24 kwietnia 2025 13:13

Szczegóły

Podstawowe

Marka pojazdu

Honda

Model pojazdu

CRX

Wersja

1.6 VTEC 16v

Kolor

Niebieski

Liczba drzwi

3

Liczba miejsc

4

Rok produkcji

1990

VIN

Kup ten pojazd na raty

Oblicz

Finansowanie

reklama

Potrzebujesz finansowania?

Ustaw warunki kredytu jaki Cię interesuje - na tej podstawie wybierzemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Kwota finansowania (PLN)

17000

PLN

Min. 1 000 PLN - Maks. 300 000 PLN

Okres (miesiące)

Historia pojazdu

Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.

PartnerPartner logo

Wyposażenie

Komfort i dodatki

Tapicerka skórzana

Kierownica skórzana

Dźwignia zmiany biegów wykończona skórą

Elektryczne szyby przednie

Car Inspection logo

Sprawdź samochód przed zakupem

Możesz kupić raport z inspekcji Otomoto, aby sprawdzić stan samochodu i otrzymać go na swój e-mail

Samochód sprawdzony przez specjalistę Otomoto

200-350 sprawdzanych elementów, m.in. pod kątem wyglądu zewnętrznego i stanu technicznego

Szacunkowe koszty naprawy

Przejazd kontrolny i inspekcja w warsztacie (nowe pakiety)

Nowość

Informacje o sprzedającym

Adrian

  • Osoba prywatna

  • Sprzedający na OTOMOTO od 2025

Kontakt bezpośredni

Znajdź nas

Usługi i narzędzia

  • Umowa kupna sprzedaży

  • Ile jest wart Twój samochód?

Partnerzy

Powered by OTOMOTO

  • Otomoto Lease logo
  • Motopedia.otomoto.pl

Nasze aplikacje w twoim telefonie

    Google Play StoreApp Store