Witam,
Mam do sprzedania uszkodzoną Hondę FR-V z 2008 r. z niezawodnym silnikiem iVTEC 1.8 (na łańcuchu rozrządu) z instalacją LPG firmy STAG. Auto na 16 calowych alufelgach. Auto zostało pierwszy raz zarejestrowane w Danii w 2008 r., następnie sprowadzone do Polski i odkupione przeze mnie od pierwszego właściciela w Polsce w lipcu 2017 r. za około 26 tys. zł przy przebiegu około 236 tys. km. W październiku 2018 r. zamontowałem w aucie instalację LPG marki STAG w Auto Eko Gaz Wojciech Charun w Olsztynie. Homologacja butli ważna do 2028 r. Butla LPG o pojemności 32L starcza na przejechanie do 315km w trasie i 260-270 km w trybie mieszanym. Od lipca 2017 do teraz przejechałem autem ponad 80 tys. km. bez żadnych problemów. Auto nie było garażowane. Już w momencie zakupu widoczne były ślady korozji na nadkolach, podwoziu czy rantach drzwi, które na przestrzeni 7 lat użytkowania przybrały na sile (wiadomo jak to z japońskimi autami). Nie inwestowałem w poprawki blacharskie z uwagi na wysokie koszty, kupiłem autko, żeby nim jeździć, a nie wydawać drugie tyle na blacharkę. Ponieważ auto było mechanicznie sprawne koncentrowałem się wyłącznie na regularnych wymianach oleju, wymianie filtrów gazu, serwisie klimatyzacji co 203 lata czy wymianie/naprawie typowo eksploatacyjnych elementów. Poniżej zestawienie ważniejszych napraw:
- W 2017 r. w aucie wymienione drzwi kierowcy (pewien nieuważny kierowca cofając na parkingu nie zauważył mojego auta), uszkodzone drzwi zostały wymienione w ASO Honda w Olsztynie.
- sona lambda Denzo wymieniona w 2022r. na fabrycznie nową
- akumulator wymieniony w 2021 r.
- wentylator kabinowy wymieniony w 2020 r.
- na przełomie 2022 i 2023 wymiana sprężyn tylnych i przednich, nowe tylne amortyzatory, nowe tarcze i klocki, wymienione drążki, sworznie i łączniki stabilizatora
- wymiana wielozaworu LPG w 2022
- wymiana filtrów LPG fazy ciekłej i płynnej w czerwcu 2024
- ostatnia wymiana oleju w styczniu 2024
- pióra wycieraczek szyby przedniej wymienione we wrześniu 2024
W październiku doszło do rozszczelnienia chłodnicy cieczy tuż przy wlewie czynnika chłodzącego. Wstępna diagnoza mechanika wstępnie zakładała konieczność wymiany chłodnicy na nową, ale po dolaniu czynnika chłodzącego i ponownym sprawdzeniu mechanik zasugerował, że możliwą przyczyną rozszczelnienia chłodnicy mogło być przedostanie się czynnika chłodzącego do silnika (problem z uszczelką głowicy lub pęknięta głowica). Nadmieniam przy tym, że auto odpala bezproblemowo i do momentu rozszczelnienia chłodnicy nie było z nim najmniejszych problemów (żadnej nierównomiernej pracy silnika czy ubytków mocy silnika, itp.).
Co do zrobienia w aucie aby mogło dalej jeździć?
- Na pewno wymiana chłodnicy w pierwszej kolejności a po jej wymianie sprawdzenie czy nie będzie potrzebna wymiana uszczelki głowicy lub ewentualnie uszczelki głowy + regeneracja głowicy
- regulacja luzów zaworowych
- serwis klimatyzacji (brak czynnika chłodzącego, możliwe rozszczelnienie)
- poprawki blacharskie (nadkola, ranty drzwi, mocno skorodowane progi przy tylnych nadkolach)
Kupiłem nowe auto więc stare sprzedaje i wiem, że Honda może jeszcze posłużyć nowemu właścicielowi przez wiele tysięcy kilometrów pod warunkiem zainwestowania w niezbędne naprawy. Jest to fajne rodzinne 6 osobowe autko z bardzo przemyślaną przestrzenią (np. składane przednie środkowe siedzenie służy jako bardzo funkcjonalny podłokietnik) i wieloma udogodnieniami (szyberdach, tempomat, podgrzewane siedzenia przednie, podgrzewane lusterka i tylna szyba, czujnik deszczu, przyciemniane szyby tylne, ksenony, automatycznie regulowane i składane lusterka, CD na 6 płyt, zestaw głośnomówiący Parrot, automatyczna klimatyzacja). W środku i na zewnątrz widoczne ślady normalnej eksploatacji.
Polisa OC ważna do 23.07.2025 a badanie techniczne do 20.06.2025
Cena do rozsądnej negocjacji. Auto sprzedaje w całości, nie ma opcji sprzedaży poszczególnych części. Auto do obejrzenia w Dywitach koło Olsztyna. Proszę o kontakt telefoniczny celem umówienia terminu oględzin auta.