Honda Prelude V to bez wątpienia polski sen lat 2000. Na przełomie wieków zaczęły do nas przyjeżdżać lawetami w sporych ilościach zza zachodniej granicy. Był to tani, dobry i bardzo urokliwy model, który w cieniu Hondy Civic zdołał jednak zbudować rzeszę swoich fanów. Tuningowane na wszystkie sposoby, fantazyjne body-kity, turbosprężarki, meety, magazyny. To wszystko kręciło się wokół swoich odbiorców do momentu kiedy skończyły się samochody. Większość dokonało swojego blacharskiego żywota na złomowiskach lub jako zapomniane projekty, na które właściciel nie miał już więcej czasu. Przez zanikającą dostępność cena modelu zaczęła rosnąć. Z racji wyższej ceny, auto przestało być popularne jak wcześniej. Najlepsze egzemplarze zostały pozamykane w garażach. Jednak egzemplarz, który mam przyjemność Ci przedstawić zdecydowanie ożywia ducha tuningu i motoryzacji lat 2000.
Czarna Prelude jest jak biały kruk. Nie ma ich na polskim rynku. Ta akurat zachowała się w jezdnym stanie i przemierza ulice Wrocławia aż do dzisiaj.
Jest wyposażona w:
- aluminiowe felgi 17 cali na oponach wielosezonowych
- lotkę JDM
- rozpórkę przednich kielichów
- rozpórkę tylnych kielichów
- duży dolot z osłoną termiczną i filtrem stożkowym
- sportowy układ wydechowy
- poprawione nagłośnienie
- instalację LPG
Na wyposażeniu standardowym znajdziemy takie udogodnienia jak:
- układ ABS
- skórzaną kierownicę
- 2 poduszki powietrzne
- materiałową tapicerkę oraz sportowe fotele
- pakiet dla palących z przodu i z tyłu
- radio Pioneer
- oświetlenie wnętrza LED
- szyberdach z zasłoną otwierany elektrycznie
- elektryczne szyby
- elektryczne lusterka
- zegarek LED
- czarna podsufitka
- klimatyzacja (nie działa)
Oczywiście nie mogło zabraknąć odpowiedniej konserwacji. Został wykonany szereg napraw mechanicznych, na które posiadam wiele faktur. Do najważniejszych z nich należą:
- regeneracja maglownicy
- regeneracja zacisków hamulcowych
- nowe tarcze, klocki oraz płyn hamulcowy
- chłodnica wody oraz termostat + płyn
- pasek rozrządu + pompa wody
- sworznie tylnych wahaczy
- linka hamulca ręcznego
- serwis + kalibracja gazu
- sprzęgło z uszczelniaczem wału (kilka lat temu)
- nowe opony wielosezonowe końcówka 2023 roku
Stan blacharsko-lakierniczy jest średni. Podnosi się za progi, nie ma dziur na wylot, ale jak w każdej jednej hondzie blacha upomina się o sobie. Poza tym, jedyną wadą może być pęknięcie na szybie czołowej.
Serwis olejowy wykonywany na bieżąco. Silnik oraz skrzynia biegów działają idealnie. Auto nigdy mnie nie zawiodło. Nie wymagało większych napraw. Zdecydowanie mogę je polecić przyszłemu nabywcy. Klimat jaki oddaje jazda tą maszyną jest niepowtarzalny.
Wszystkie opłaty są ważne.
OC - 17.08.25
Przegląd - 14.06.25
Butla gazowa - 7.01.25
Zachęcam do kontaktu. To może ostatni okres, kiedy da się jeszcze kupić Hondę Prelude zamin stanie się niedostępna.
Lokalizacja: Wrocław, Krzyki.
Pozdrawiam, Marek :)