Hyundai i30 trzeciej generacji (III) z niezawodnym silnikiem 1.4 MPI o mocy 100 KM w wersji Classic Plus, zakupiony w polskim salonie w 2018 (wyprodukowany w grudniu 2017, a pierwszy raz zarejestrowany w maju 2018 roku) z przebiegiem 28 336 kilometrów na dzień wystawienia niniejszego ogłoszenia.
Samochód bezwypadkowy i na bieżąco serwisowany w ASO. Samochód zadbany, używany głównie do dojazdów do biura oraz zawożenia dzieci do przedszkola i szkoły.
Samochód doinwestowany, ma przyciemnione tylne szyby, dach pokryty folią w kolorze czarnym, felgi 18 cali (Alkatec RX23 Black Polished), całoroczne opony (Continental All Season Contact 215/40 R18), stacje multimedialną z systemem Android i możliwością zamontowania kamery cofania i kamery do nagrywania jazdy oraz podpięty modem LTE 4G na kartę SIM, dzięki czemu w samochodzie można korzystać z internetu za pośrednictwem Wi-Fi.
Na zdjęciach starałem się oddać wszystkie niedoskonałości, a jedyne co zostało "ukryte" to fragment numeru rejestracyjnego, bo wiem, że ludzie lubią "pożyczać" sobie zdjęcia z OTOMOTO. Nie będę pisał, że samochód nie wymaga wkładu własnego, bo nie ma takich samochodów, a po własnych doświadczeniach z poprzednimi samochodami, chciałbym, aby nabywca nie napotkał na niemiłe niespodzianki, dlatego cenę wyjściową 53 499 PLN obniżam o koszty rzeczy, które sam zrobiłbym po zakupie tego samochodu, a wiec:
- klocki hamulcowe oś przednia (Brembo P 30 073) + oś tylna (Brembo P 30 094) + robocizna = 150 PLN + 100 PLN + 350 PLN = 600 PLN
- wymiana akumulatora (Bosch S5 A08) + robocizna = 700 PLN + 100 PLN = 800 PLN
Zwrócono mi również uwagę, że przy puszczaniu pedału sprzęgła występuje specyficzny dźwięk, jakby sprężyny. Dla mnie ten dźwięk jest niesłyszalny, ale rozumiem, że nabywca może chcieć się go pozbyć, dlatego:
- komplet pedału sprzęgła + robocizna = 300 PLN + 250 PLN = 550 PLN
Ponadto, przed ostatnim przeglądem w ASO w sierpniu 2024 pojawił się błąd P2096. Diagnostyka w ASO nic nie wykazała poza koniecznością wgrania nowych sterowników, co też ASO uczyniło. We wrześniu błąd P2096 powrócił. Diagnostyka w niezależnym warsztacie nic nie wykazała. Samochód nie ma innych objawów, tj. utraty przyśpieszenia, nierównej pracy silnika, zwiększonego zużycia paliwa, szarpania przy zmianie biegów, czy dziwnego zapachu spalin. Polecono mi zastosowanie chemii - użyłem FORTE Fuel System Cleaner Advanced oraz FORTE Fuel & Emmision Improver - oraz zamontowanie emulatora sondy lambda za katalizatorem. Od tego czasu błąd P2096 nie powrócił, niemniej gdyby w przyszłości zaszła taka potrzeba, to:
- diagnostyka + sonda lambda przed katalizatorem (EPS 1.998.277) + sonda lambda za katalizatorem (EPS 1.998.343) + robocizna = 350 PLN + 400 PLN + 400 PLN + 400 PLN = 1 550 PLN
Biorąc zatem pod uwagę powyższe, ostateczna cena samochodu to 49 999 PLN.