Jeżeli szukasz tego czego oczekuje się od aut używanych czyli bezwypadkowego, sprawdzonego, bardzo dobrze wyposażonego i ekonomicznego auta, które całe swoje życie od momentu zakupu w polskim salonie było na bieżąco serwisowane tylko w ASO i na oryginalnych częściach, to warto zainteresować się poniższym egzemplarzem.
Jesteśmy od ~7 lat w posiadaniu Hyundaia i40 CRDi (Diesel) 1.7 PREMIUM w unikalnej podwyższonej wersji 158KM z manualną skrzynią pochodzącego z polskiego salonu, pierwszy raz zarejestrowanego w grudniu 2013 i obecnie z bardzo przyzwoitym jak na ten rocznik przebiegiem tylko 169 tys. km.
Wygodne, przestronne i ekonomiczne. Najbogatsza wersja tego modelu PREMIUM posiada wszystko (poza szyberdachem) co było na wyposażeniu tego modelu, za co teraz często trzeba dopłacać w nowoczesnych autach ogromne pieniądze wliczając w to m.in. wspomaganie parkowania (auto samo parkuje) z czujnikami przód/tył oraz kamerą cofania, skórzane wentylowane (przód)/podgrzewane (przód i tył) fotele z pamięcią ustawień, ogrzewaną kierownicę, chłodzony schowek, roleta elektryczna, czy porządny system audio (Infinity) z subwooferem.
Auto do tej pory sprawdzało się wyśmienicie, nigdy nie zawiodło, w szczególności na dłuższych trasach. Wlewając pełny bak paliwa (70l) można było spokojnie przejechać pół Europy (około 1000km) bez potrzeby tankowania. W tym roku bez problemu pokonał dłuższe trasy jak chociażby z Łodzi do Niemiec/Luksemburga, czy Włoch.
Wizualnie prezentuje się jak na auto używane bardzo dobrze. Garażowane, regularnie czyszczone. Wnętrze bardzo zadbane. Elektryka działa. W zasadzie jedyny mankament wizualny to delikatne pęknięcie na tylnym zderzaku (przy lewym odblasku) widoczne na zdjęciach i do odświeżenia felgi jak już komuś bardzo zależy by ponownie kilka lat cieszyły oko. Ogólnie można mu zrobić większy detailing to lakier w kolorze białej perły jeszcze bardziej odda głębie. W zestawie opony premium (letnie i zimowe) i instalacja pod CB-Radio jeżeli kogoś to interesuje. Do tego OC dopiero co odnowione więc przez rok zaoszczędzone już jakieś 800-1000 złotych..
Mechanicznie wszystko do tej pory wydaje się być sprawne. Olej i filtry wymieniane regularnie co roku przed zimą. Przeglądy okresowe zawsze przechodzone książkowo. Przy najbliższym serwisie do weryfikacji tylko będą klocki z przodu (okładzina niby jest i zgodnie z zaleceniem ASO miały spokojnie przetrwać kilka tysięcy km ale akustycznie coś tam czasami już "blaszka" od kloców daje znać, więc warto będzie mocniej się temu przyjrzeć przy następnym przeglądzie)
Dlaczego to ogłoszenie? Obecnie auto stało się drugim w rodzinie, trochę go szkoda, bo ostatnio przez to mniej jeździ i generalnie gdyby ktoś był bardzo poważnie zainteresowany, to chętnie oddalibyśmy go w dobre ręce, by nadal regularnie służył jak do tej pory.