Witam,
Biję się z myślami pisząc to ogłoszenie, ale jednak z powodów osobistych postanowiłem wystawić na sprzedaż moje oczko w głowie.
Samochód w rodzinie od paru lat, został zakupiony przez moją siostrę i szwagra w Dubaju i tam też użytkowali ten samochód, po czym został on sprowadzony do Polski w 2020 roku z przebiegiem 161 tysięcy km i zarejestrowany na Polskich tablicach.
Po powrocie do Polski szwagier zdał sobie sprawę z tego że ma do wykarmienia pięciolitrowy silnik, a benzyna w europie do najtańszych nie należy, stąd padła decyzja o montażu instalacji STAG. W 2022 roku samochód został przerejestrowany na moją siostrę, a w 2023 przy przebiegu 191 tysięcy km został przerejestrowany na mnie. Ze względu na duży sentyment, oraz chęć pozostawienia samochodu na dłużej, w moich rękach przeszedł spory serwis i parę modyfikacji, na kwotę ponad 30 tysięcy złotych.
Zostały wymienione amortyzatory, oraz sprężyny na nowe, oczywiście oryginały, a nie żadne zamienniki. Wymienione zostały praktycznie wszystkie tuleje gumowe zawieszenia, piasty wraz z łożyskami kół. Wymienione zostały wszystkie płyny eksploatacyjne, została zrobiona dynamiczna wymiana oleju w skrzyni biegów, do dyferencjałów, skrzyni biegów oraz reduktora zostały dodane dodatki firmy xado obniżające współczynnik tarcia. Oleje jakie zostały zalane to Millers z serii EE performance.
Założone zostały nowe tarcze hamulcowe nacinane i nawiercane Powerstop wraz z klockami ceramicznymi, sprowadzane z USA.
Zrobiony został za ponad 8 tysięcy złotych customowy aktywny układ wydechowy na dwóch przepustnicach dzięki czemu możemy cieszyć się dźwiękiem tego ośmiocylindrowca, bądź jazdą w nieskazitelnej ciszy.
Jako że wygłuszenie fabryczne nie jest wybitne, co mogą potwierdzić inni użytkownicy tego modelu, zostało zrobione również wygłuszenie boczków drzwi oraz klapy bagażnika. Zastosowane zostały lekkie materiały wygłuszające, by nie dodawać mu kilogramów, dzięki czemu udało się uzyskać fajny kompromis między komfortem a sportowymi wrażeniami z jazdy. Zrobiony został dechroming, przyciemnione zostały tylne szyby. Samochód dostał również nowy akumulator, dwa komplety kół - pierwszy komplet kół to dedykowane felgi tuningowe AHG sport, które były oferowane u oficjalnego dealera Infiniti w Niemczech, oraz opony Bridgestone Alenza 001, Dot opon 0823.
Drugi komplet kół składa się z felg z limitowanej edycji modelu FX50s Vettel Edition, którego zostało wyprodukowane 200 sztuk na świat w tym tylko 50 na rynek europejski, plus opony zimowe Bridgestone Blizzak z 2022 roku. Do kół dołożone zostały dystanse w celu poprawy wyglądu jak i poprawy prowadzenia.
Pewnie o paru innych rzeczach jakie jeszcze zostały zrobione zapomniałem napisać.
Jeśli chodzi o wady samochodu, to z racji pochodzenia auta z Emiratów, posiada miejscami zadrapany lakier, do tego został dość nieumiejętnie przepolerowany. Kolejny minus to przedarcie na fotelu kierowcy. Posiada również jedną wgniotkę na błotniku. Pod względem mechanicznym samochód działa na tiptop. W planach miałem założyć sprężyny obniżające, oraz dołożyć mu bodykit z wersji Vettel, mam nadzieję, że nowy nabywca auta pójdzie właśnie tą drogą. Na wiele części i napraw posiadam paragony, oraz zrobiłem książeczkę serwisową, by mieć wgląd co przy jakim przebiegu było robione.