Witam
Na sprzedaż Jaguar XK II generacji z silnikiem 4.2 V8 z LPG, z 2009 roku. Auto posiadam 3 lata i służyło głównie jak grand tourer do dalszych podróży. Zrobiłem nim około 30 tys. km głownie na trasach i przez ten cały czas auto jest bezawaryjne, zaskakująco wygodne, ekonomiczne, świetnie wygląda i obłędnie brzmi. Kiedy Jag pojawił się na rynku, był porównywany z Porsche czy Aston Martinem, jednak dziś w tej klasie cenowe i mocowej, rywalizuje gównie z autami coupe typu Mustang Camaro Challenger czy BMW 6, ale jest od nich dużo bardziej egzotyczny na naszych ulicach i ciężko te auta porównywać.
Z wyposażenia posiada między innymi: pełny keyless, grzane perforowane skórzane fotele w najwyższej opcji z pełną regulacją i pamięcią, grzana kierownica, audio Meridian, zestaw głośnomówiący, tempomat, dwustrefowa klima,
Jednakże jego użytkowanie wcale nie jest tak drogie jak mogło by się wydawać. Tu lista rzeczy, które były w nim wymienione za mojej kadencji z cenami: -Tarcze i klocki tył (440zł komplet), -Piasta przód z łożyskiem (450zł), -Wahacz przedni (220zł), -Komplet uszczelek pokryw zaworów(210zł) -Komplet świec irydowych(280zł) -Filtr paliwa(150zł), -Filtr kabinowy (65zł), -Filtr silnika(45zł), -Naprawa chłodnicy, pęknięta obudowa przy mocowaniu(200zł), -serwis klimatyzacji(400zł). Skrzynia to ZF6hp, czyli jeden z najlepszych ówczesnych 6 biegowych automatów, stosowany w wielu markach jak bmw chrysler land rover itd. Jej pełny serwis z wymianą oleju oraz miski z którą jest zespolony filtr kosztował 600zł na oryginalnych podzespołach ZF.
Warto też nadmienić że cała karoseria jest wykonana z aluminium, dzięki czemu auto nie rdzewieje nawet jeżdżąc zimą. Lakier jest w dobrym stanie i jako głęboki metalik, ładnie się prezentuje w słońcu.
Kolejna rzecz to LPG, wiem że dla niektórych to herezja, jednak ja auto tak już kupiłem i korzystałem z tego. W trasie zużywa około 12l gazu, w mieście 14l, więc kosztowo wychodzi podobnie co 2 litrowy diesel. Silnik jest wolnossący na pośrednim wtrysku, co oznacza że dobrze współpracuje ze zwykłą instalacją i nie potrzebuje dotrysków. Butla jest mała, więc trzeba często tankować, ale dzięki temu zmieściła się we wnęce na koło dając nam pełną przestrzeń bagażnika. Ogólnie po aucie nie widać że ma coś dołożone. Całość na bieżąco serwisowana.
Z wad auto było sprowadzone ze stanów chyba w 2017 roku, miało niewielką stłuczkę, wymieniany był zderzak przód oraz lampa lewa. Zdjęcia z aukcji da się jeszcze znaleźć w Internecie. Do zrobienia jest kilka mankamentów jak zapocenie pokrywy zaworów czy połamane zaślepki spryskiwaczy.
Dla mnie najważniejsze było, aby Jag był zawsze sprawny technicznie i nie zawiódł mnie na trasie. Nie jest to salonowy egzemplarz z marginalnym przebiegiem, ale dobrze utrzymany i zadbany, jest idealny, żeby żeby po prostu go używać i cieszyć się z jazdy.
Dlatego uważam że cena jest uczciwa, aczkolwiek do rozsądnej negocjacji. Sprzedaję z lekką niechęcią bo polubiłem to auto, ale pora na coś innego, równie ciekawego, więc jestem też otwarty na propozycje zamiany na jakieś interesujące auto.
Zapraszam do kontaktu.