Unikatowy Jaguar XKR po wielu modyfikacjach poprawiających fabrykę. Indywidualny import ze Stanów (niegroźna szkoda w tył, pirotechnika nietknięta - naprawiony zgodnie ze sztuką) pod koniec 2019 i od tego czasu jestem jedynym właścicielem w kraju (bez żadnych przygód). W 2021 wykonana konwersja na wersję poliftową w konfiguracji speed pack i black pack - w każdym detalu zewnętrznym (m.in. lampy z działającym doświetlaniem zakrętów, blenda tylnej klapy wraz z kamerą cofania czy znaczki na niej) i wewnątrz (m.in. fotele z XKRS, czy pomniejsze detale jak panel sterowania oświetleniem wew., sterowanie fotelami, szybami itp).
Później jeszcze szereg usprawnień mechanicznych i zawieszenia, aby ten samochód w pełni wykorzystał swój potencjał (m.in. zawieszenie i przekładnia kierownicza z XKRS, większe hamulce z pływającymi tarczami 400MM przód i 350MM tył z zaciskami Alcon i klockami EBC - konwersja wykonana przez A. Wareluk).
I wreszcie silnik - po kompletnym remoncie przez B. Kowalskiego (jeden z najlepszych fachowców od silników Jaguar / Land Rover w Polsce) - wciąż z gwarancja na tę usługę. Dodatkowe chłodzenie oleju. Mocniejsza pompa wody i większy intercooler. Dotrysk metanolu. Wydech z XKRS.
Jak to jeździ? Szybko (0-100 w ~4s i 100-200 w ~8s)! Obecnie auto generuje ~600KM i rozpędza się do ponad 300km/h. Wszystko działa prawidłowo, nie ma żadnych błędów. Zawieszenie zestrojone trochę sztywniej niż w normalnym XKR. Ale prowadzenie genialne. Kierownica przekazuje każdy szczegół dot nawierzchni po jakiej jedziemy. Jedyne zastrzeżenie może budzić skrzynia biegów (6hp) - działa jak najbardziej prawidłowo (za moich czasów olej wymieniany w niej 3 razy), ale to już leciwa konstrukcja i przy bardzo dynamicznych ruchach nie nadąża za mocą tego bolidu (porównując ją do nowoczesnych skrzyń biegów). Myślałem o konwersji na 8hp, ale odpuściłem z uwagi na duże, nieodwracalne zmiany konieczne do takiej konwersji.
Pojazd garażowany i nieużywany zimą. Samochód zdecydowanie wart swojej ceny. Sprzedaję z dużym bólem serca. Bo włożyłem w ten samochód mnóstwo czasu, pracy i pieniędzy. Ale życie każe iść dalej.
Nie interesuje mnie zamiana i usługi komisu. Samochód można sprawdzić w dowolnej stacji diagnostycznej.