Jaguar XKR 4.2 SUPERCHARGED – piękny, kolekcjonerski youngtimer z samego końca produkcji.
Kilka słów o modelu - Jaguar serii X100 o oznaczeniu handlowym XK8/XKR to Grand Tourer wprowadzony na rynek w 1996 roku (ciekawostka - z tego samego projektu wywodzi się także Aston Martin DB7 - nie sposób zresztą nie zauważyć zewnętrznego podobieństwa), był następcą XJS, ale stylistyką nawiązywał do legendarnego E-Type z lat ’60. Dostępny od początku w wersji coupé oraz kabriolet z nowym 4-litrowym silnikiem V8 (kod AJ27) jako XK8. W 1998 roku zaprezentowano XKR z doładowaną wersją silnika. W 2003 roku silniki zostały zastąpione nowymi jednostkami V8 o pojemności 4.2 litra (kod AJ34), zarówno w wersji wolnossącej jak i doładowanej. Produkowany był przez 9 lat i w tym czasie powstało trochę ponad 90 tyś. aut wszystkich wersji, w tym XKR 4.2 tylko około 3,5 tyś. (nie tak łatwo to ustalić, podawane w różnych źródłach informacje nieznacznie się różnią). Większość aut została sprzedana w USA, które były głównym rynkiem zbytu. Silnik V8 4.2 z kompresorem Eaton to topowa jednostka - osiąga moc 395 KM i jest to jeden z lepszych silników skonstruowanych przez Jaguara (dzięki wyeliminowaniu problemów wcześniejszego 4.0 - rozrząd, gładzie cylindrów - zyskał opinie "pancernego"), łączony był z 6 biegową automatyczną skrzynią biegów ZF 6HP26 - to akurat dość popularna skrzynia, która montowana była w wielu samochodach, min.: BMW, Audi, VW a także Aston Martin czy nawet Rolls-Royce.
Sprzedawane przeze mnie auto zostało sprowadzone z USA w 2020 roku jako bezwypadkowe (carfax czysty). Przebieg jest w milach, rzeczywisty i udokumentowany - nikt licznika nie cofał. Ten Jaguar niejako "z definicji" posiada najbogatsze dostępne wyposażenie - to m.in. dekory z orzecha włoskiego, piękna tapicerka, pełna elektryka, limitowane felgi BBS Montreal 20". Jest to moje prywatne auto, zarejestrowane (BT do 04.25) i ubezpieczone (OC do 03.25), jeżdżone rekreacyjnie, głównie wiosna-lato, resztę czasu garażowane (nabywca dostanie dedykowany ocieplany pokrowiec na auto, a także dwa komplety dywaników - czarne i beżowe). Auto jest bardzo zadbane, ale proszę pamiętać, że nie jest nowe, ma już prawie 20 lat, ma też trochę przejechanych mil i ... jak to Jaguar - czasem "kocie" kaprysy, ale serwisowany jest na bieżąco i zawsze w pełni sprawny, nie ma też żadnego "tuningu" - jest w zasadzie w pełni oryginalny, jedyne nieznaczne modyfikacje to reflektory asymetryczne Bi-LED zamiast amerykańskich symetrycznych ksenonów oraz trochę bardziej wyrazisty układ wydechowy - - https://youtu.be/J1TsLXr8G7U - - warto posłuchać ;-) Dwa lata temu został odświeżony lakier - było już trochę odprysków, ale ani na nadwoziu, ani w podwoziu nie dopatrzyłem się żadnej rdzy. Cena 60900 zł za gotówkę. Nie wykluczam też opcji zamiany, raczej na coś tańszego, chętnie na motocykl, ewentualnie inne ciekawe auto - jakiś klasyk, youngtimer lub coś bardziej współczesnego w ciekawej wersji. Cena przy zamianie do ustalenia indywidualnie. Jazda próbna możliwa po wpłaceniu zabezpieczenia, zgadzam się na sprawdzenie auta w dowolnym serwisie, SKP, Policji itd. Zapraszam do kontaktu, gdy nie odbieram proszę o sms, odpisuję też na e-maile.