Jeep Cherokee XJ Limited.
Auto zostało poddane kompleksowej renowacji,
1. Blacharka. Cała podłoga została mechanicznie oczyszczona z rdzy i pozostałości starych powłok antykorozyjnych. Miejsca osłabione zostały wycięte i wspawano łatki z blachy 1,2mm. Całość została 3-krotnie przemalowana farbą antykorozyjną okrętową w systemie Sigma, następnie dodatkowo położono podkład antykorozyjny epoksydowy. Od spodu zastosowano również antykorozyjny podkład epoksydowy następnie zostało wykonane zabezpieczenie antykorozyjne w oparciu o produkty Novol. Wszystkie przestrzenie zamknięte, tzn. progi i podłużnice zabezpieczono preparatem do profili zamkniętych Novol. Samochód wymagał wymiany tylnego lewego błotnika oraz fragmentu zewnętrznej części prawego progu. Wykonano w oparciu o nowe, ocynkowane elementy dodatkowo zabezpieczone epoksydem. Całe nadwozie oszlifowano oraz zabezpieczono podkładem antykorozyjnym epoksydowym. Całość została pokryta poliuretanową powłoką „Cobra Truck” firmy Novol.
2. Nadwozie. Poza w/wym. pracami zdemontowano całe wyposażenie wnętrza i elementy zewnętrzne. Skompletowano elementy plastikowe, które zostały pomalowane farbą do plastików Triton i ponownie zamontowane. Zakupiono używane fotele wraz z kanapą tylną, które zostały kompleksowo odrestaurowane w oparciu o produkty ColourLook. Wykładziny zostały wyprane i ponownie zamontowane. Podłoga, dach, maska zostały pokryte bitumicznymi matami wygłuszającymi. Auto otrzymało akcesoryjną kierownicę firmy Momo. Wymieniono wszystkie siłowniki gazowe na nowe wraz z wycieraczkami i częściowo uszczelkami drzwi bocznych. Zamontowano również nową szybę przednią wraz z uszczelką. Felgi wypiaskowano oraz pokryto powłoką poliuretanową „Cobra Truck”. Samochód zyskał snorkel zamontowany w sposób hermetyczny – teraz silnik pobiera powietrze wyłącznie snorkelem. Koło zapasowe zostało przeniesione z oryginalnego miejsca w bagażniku na dach samochodu. Z uwagi na fakt, że samochód w momencie zakupu był wyposażony w akcesoryjny przedni zderzak z płytą do wyciągarki zamontowano wyciągarkę Dragon Winch.
3. Mechanika. Silnik nie wymagał interwencji zatem wykonano tylko jego dwukrotne płukanie wraz z wymianą oleju. Uszczelniono pokrywę zaworów oraz wykonano przeróbkę odmy w zw. z montażem snorkela. Nowa jest także rolka paska wielorowkowego oraz termostat wraz z uszczelkami. Wymieniono przy okazji także uszczelki kolektorów ssącego i wydechowego. Hamulce: zamontowano nowe tarcze oraz klocki hamulcowe przód/tył. Wypiaskowano i zregenerowano wszystkie zaciski hamulcowe oraz zamontowano nowe cylinderki i szczęki hamulcowe w tarczo-bębnach. Częściowo wymieniono także przewody hamulcowe. Całość została przepłukana i wypełniona nowym płynem hamulcowym DOT4 Brembo.
Zawieszenie: Wymieniono wszystkie amortyzatory przód/tył, wszystkie odbijacze sprężyn przód i resorów tył. Samochód otrzymał także nowe łączniki stabilizatora przedniego. Ustawiono oczywiście równocześnie zbieżność. Wydech: wymieniono na nowe oba tłumiki (środkowy i tylny) oraz obie rury wydechowe na produkty ThyssenTrupp wraz z nowymi wieszakami. Układ napędowy: tylny most – wyregulowano luzy oraz wymieniono olej przekładniowy z dodatkiem LSD. Skrzynia automatyczna otrzymała nowy olej wraz z filtrem.
Elektryka. Wymiana rozrusznika na nowy. Częściowo wymieniono okablowanie np. sterowanie elektryki foteli. Układ zapłonowy został wyregulowany oraz auto otrzymało nowe świece zapłonowe. Wymieniono również na nowe reflektory główne, kierunkowskazy boczne, lampki obrysowe przednie. Auto wyposażono także w LED-Bar. Wszystkie żarówki włącznie z podświetleniami wymieniono na nowe. Jeep otrzymał również nowy akumulator.
Mechanika. Silnik wymagał interwencji, ponieważ po rozgrzaniu spadało ciśnienie oleju. Wykonano zatem kompleksową naprawę silnika obejmującą wymianę panewek głównych, korbowodowych oraz wałka rozrządu na nowe o wymiarze nominalnym, gdyż wał nie wymagał szlifu. Z uwago na zużycie krzywek wymieniono wałek rozrządu na używany ale w idealnym stanie. Silnik otrzymał także nowy kompletny rozrząd z kołami zębatymi oraz wymieniono pompę oleju. Nowe są również hydro-popychacze. Zdemontowano głowicę i splanowano ją wraz ze szlifem gniazd zaworów oraz wymianą uszczelniaczy zaworowych. Nowe są także wszystkie uszczelniacz. Wykonano przeróbkę odmy w zw. z montażem snorkela. Nowa jest także rolka paska wielorowkowego oraz termostat wraz z uszczelkami. Samochód otrzymał także nową chłodnicę. Wymieniono przy okazji także uszczelki kolektorów ssącego i wydechowego. Hamulce: zamontowano nowe tarcze oraz klocki hamulcowe przód/tył. Wypiaskowano i zregenerowano wszystkie zaciski hamulcowe oraz zamontowano nowe cylinderki i szczęki hamulcowe w tarczo-bębnach. Częściowo wymieniono także przewody hamulcowe. Całość została przepłukana i wypełniona nowym płynem hamulcowym DOT4 Brembo.
Oczywiście każdego klasyka można jeszcze „dopieścić” ale przedstawiany egzemplarz jest w doskonałej kondycji i prezentuje się naprawdę dobrze. Podczas renowacji montowano części seryjne bez ingerencji w nastawy zawieszenia. Nie jest on podniesiony, wzmocniony oraz w żaden sposób nie odbiegający od oryginału. Nie jest to zatem terenowy potwór ale lekkie, przyjemne, podwyższone kombi idealne na wyjazdy w lekki, niezbyt wymagający teren zwłaszcza, że stoi na oponach typu LT (szosowe). Liczne zdjęcia dokumentujące renowację - na życzenie prześlę.