Sprzedam samochód Jeep Grand Cherokee 3.OCRD rok produkcji 2005. Przebieg niecałe 241k km (powoli rośnie samochód jest użytkowany okazjonalnie). Wersja europejska Limited 4x4 Quadra Drive II. Dla niewtajemniczonych najbardziej zaawansowana wersja napędu 4x4 w Jeepie. Posiada sprzęgła cierne w przednim i tylnym moście, które automatyczne blokują koło, które traci trakcje i napęd przenoszony jest na koło o większej przyczepności. Dodatkowo można załączyć reduktor i wówczas wszystkie koła są zblokowane tak że obracają się z tą samą prędkością zapewniając maksymalną trakcje (tylko do jazdy w terenie). Samochodem bardzo przyjemnie się jeździ również w trasie, silnik diesla 6 cylindrów to jednostka Mercedesa o kodzie OM642. Silnik ten stosowany w Mercedesie GL, Chrysler 300C, Mercedes Sprinter a w wersji ze zmienionym osprzętem pod normę Euro 6 stosowany był w Mercedesach GLE i GLS do 2018r. Samochód w moim posiadaniu prawie 10 lat. Jestem trzecim właścicielem. Samochód był sprowadzony z Francji przez poprzedniego właściciela. Samochód użytkowany jako drugi w rodzinie głównie na dalsze przejazdy, wycieczki weekendowe, wyjazdy wakacyjne, dojazd do pracy, większe zakupy itp stąd niewielkie roczne przebiegi. Samochód posiada hak a masa przyczepy z hamulcami to 3.5t (wbite w dowodzie). Ostatnio kupiłem nowszego i bardziej cywilnego SUVa stąd decyzja o sprzedaży. Jeep nigdy nie zawiódł mnie na trasie ale oczywiście zdarzały mu się drobne awarie. Jeep ma podniesione zawieszenie (sprężyny i amortyzatory) Lovells +2” MD (oryginalne sprężyny przekażę nabywcy), są założone dystanse aluminiowe 25mm i opony BF Goodgrich AT 265/70R17. Radio oryginalne zmienione na radio Android z obsługą CAN. Działa sterowanie przyciskami w kierownicy, oryginalny wzmacniacz jest GPS (mapy Google działają po udostępnieniu wifi np. przez telefon) można podłączyć kamerę cofania i korzystać z wielu aplikacji Android jak na tablecie. Kupującemu przekażę interfejs bluetooth i za pomocą radia można podłączyć się ze sterownikiem silnika, podejrzeć niektóre parametry pracy, wykasować błędy itp. Przyszłemu użytkownikowi przekażę też gratis licencję na bardziej zaawansowane oprogramowanie na komputer (przypisane do VIN tego samochodu) – AppCar Diag FCA w którym można kodować kluczyki, zmieniać obwód koła, kodować czujniki ciśnienia, odczytywać błędy i przeprowadzać diagnostykę z innych modułów, skrzynia biegów, klimatyzacja, silnik, przeniesienie napędu itp. (do łączenia z pojazdem należy dokupić oryginalny interfejs ELM327 na USB). W tym roku samochód miał lakierowany lewy błotnik oraz naprawioną wnękę szyby przedniej. Błotnik wymieniony z powodu korozji na nowy. We wnęce szyby pojawiła się korozja, która spowodowała pęknięcie szyby przedniej w dolnym narożniku. Wnęka została naprawiona, zdecydowałem się też na polakierowanie dachu (lakiernik twierdził, że jak zacieniuje tylko okolice wnęki szyby będzie widać różnice przejścia na dachu). Szyba markowa Pilikington. Polakierowałem też maskę przy tej pracy ze względu na to że stara miała już sporo odprysków. Mam zdjęcia jak samochód wyglądał przed lakierowaniem. Naprawa była robiona w marcu 2024 jest jeszcze na gwarancji. Samochodem nie miałem żadnych poważnych szkód (zdarzyło się przytarcie parkingowe i stuknięcie tyłu w korku – zarysowanie na tylnym zderzaku jest widoczne na zdjęciu) zapraszam do dokładnych oględzin z czujnikiem lakieru (pozostałe elementy mają jedną warstwę oryginalnego lakieru). Olej w silniku wymieniany co 13k km. Filtr powietrza K&N wielorazowego użytku (po czyszczeniu i nasączeniu olejem). Pozostałe ważniejsze naprawy:
2017r. 198k km – nieszczelny rezonator na układzie dolotowym zastąpiony został kolankiem alu
2018r. 202k km – wymiana zawieszenia Lovells +2”, opony AT, wahacz górny 2szt.
2018r. 204k km – wymiana przegubu na wale przednim na wyjściu z reduktora
2020r. 219k km – wymiana wadliwej uszczelki chłodniczki oleju plus cały zestaw uszczelnień potrzebny przy tej pracy (turbo, kolektory wszystko na częściach Mercedesa), wymieniona odma
2020r. 219k km – wymiana tarcz przód, klocki, prowadnice, tłoczki stalowe
2022r. 226k km – wymiana oleju i filtra skrzyni biegów (kolejna wymiana przy ok 316k km)
2022r. 228k km – uszczelnienie i konserwacja zbiornika paliwa
2024r. 232k km – wymiana tarczy i klocków hamulca kół tylnych, wymiana szyby, lakierowanie maska, zderzak, dach, lewy błotnik
2024r. 232k km – wymiana oleju silnikowego Total Quartz Ineo MC3 5W30 - Taki olej używał poprzedni właściciel i ja przez cały okres eksploatacji, niedługo przy przebiegu 245k km należy wymienić (ja zmieniałem olej co ok.13k km)
2024r. 240k km – wymiana oleju most przedni i tylny (Castrol 75W-140 + modyfikator tarcia Mopar do blokad eLSD), skrzynia rozdzielcza (Mopar NV245NV247) – (kolejna wymiana przy 290k km)
Zaobserwowane wady:
• W samochodzie należy zakonserwować podwozie, nie ma dziur itd. ale widoczna jest korozja.
• Jedna świeca żarowa jest niesprawna. Świecę mam ale nie zmieniałem jeszcze bo praktycznie nie widzę problemów z uruchomieniem silnika rano nawet przy ujemnych temperaturach.
• Po kilku/kilkunastu minutach pracy na postoju silnik czasem trochę mocniej dymi, dymienie ustaje po krótkiej jeździe
• Zarysowany lakier na tylnym zderzaku (zdjęcie).
• Brak wskazań z czujnika ciśnienia powietrza w kole zapasowym
• Składanie prawego lusterka nie działa
Z samochodem przekazuję:
• Bagażnik dachowy AGURI (odpinany na kluczyk, ładnie wyprofilowany, nie hałasuje)
• Spojler pod zderzak przedni- oryginał (nie jest zamontowana)
• Dwa kluczyki, dokumenty
• Dwa komplety dywaników (gumowe, i oryginalne materiałowe Jeep), mata bagażnika, oryginalny podnośnik, klucz, koło zapasowe
• Oryginalne sprężyny zawieszenia (komplet 4szt.)
Zapraszam na jazdę testową. Negocjacja ceny na miejscu po oględzinach (na zapytania w wiadomości sms czy odda Pan za XX zł albo daje tyle i biorę nawet nie odpowiadam).