Protoplasta dzisiejszych SUV-ów. Tutaj w ekskluzywnej wersji wyprodukowanej przy współpracy z firmą Orvis zajmującą się sprzedażą sprzętu wędkarskiego, myśliwskiego i produktów outdoorowych. Orvis Edition charakteryzuje się wnętrzem w niestandardowym kolorze, z dwukolorową tapicerką, niestandardowym kolorem lakieru Moss Green i akcentami w postaci piaskowo czerwonych pasków na karoserii, zawieszeniem Up-Country (lift 2 cale) oraz logo Orvis zaakcentowanymi w różnych częściach pojazdu. Orvis Edition produkowany był jedynie przez trzy lata (1995-1997) i tak jak standardowe modele przeszedł lift w 1996 roku. Czyni to oferowany samochód jeszcze bardziej wyjątkowym, ponieważ z tym silnikiem i w tej wersji kolorystycznej wyprodukowano ich przez dwa lata produkcji jedynie 4583 sztuki. A jeżeli wierzyć niektórym źródłom, wersja '97 różni się od wersji '96 kolorem deski rozdzielczej. W starszym roczniku była ona czarna, jak w standardowych modelach. W roczniku 1997 deska rozdzielcza była w kolorze dopasowanym do wnętrza - beżowym. Czyni to ten pojazd jeszcze bardziej wyjątkowym, bo oznaczałoby to, że w tej wersji powstało ich tylko 2067 sztuk.
Samochód sprowadzony z Kanady w 1999 roku. Auto było traktowane przez poprzednich właścicieli jako wół roboczy, co sprawiło, że zostało trochę zaniedbane. Przez ostatni rok włożono sporo pracy, aby przywrócić blask amerykańskiemu, śmiem twierdzić klasykowi. Prace prowadzono z myślą by uzyskać stan bliski fabrycznemu, żeby mogło służyć jako auto do użytku codziennego/bulwarówka. Poniżej wyszczególnienie najważniejszych, oczywiście nie wszystkich, wykonanych prac:
likwidacja wycieków silnika, serwis silnika: wymieniona uszczelka pokrywy zaworów, brok silnika, uszczelka miski olejowej, świece, kopułka, palec, nowa poduszka silnika, rolki osprzętu, pasek, termostat, czujnik ciśnienia oleju, serwis olejowy;
nowy regulator ciśnienia paliwa wraz z filtrem, regeneracja rozrusznika,
regeneracja pompy wspomagania ukł. kierowniczego, regeneracja przekładni kierowniczej, wymiana drążków;
likwidacja wycieków skrzyni biegów, wymiana czujnika skrzyni, poduszki, serwis olejowy;
serwis olejowy mostów i reduktora, wymiana krzyżaków wału,
wymiana zużytych elementów zawieszenia, łączniki stabilizatora, gałki, wahacze górne tył, gumy stabilizatora, odboje, ustawienie zbieżności;
nowe hamulce tył (zaciski, tarcze, linka ręcznego), nowe zaciski przód, tarcze Black Diamond Grooved i klocki Hawk Performance, dzięki którym Jeep hamuje jak współczesny samochód, a nie tylko zwalnia;
likwidacja przeróbek wiązek elektrycznych, obejść, przywrócenie do stanu pierwotnego;
wymiana oświetlenia na dostosowane do przepisów EU;
wymiana nagrzewnicy (ciekła), serwis klimatyzacji, montaż filtra kabinowego (standardowo nie występował);
regeneracja silniczka wycieraczki tylnej, nowe siłowniki tylnej klapy i tylnej szyby
uzupełnienie brakujących elementów wyposażenia (plastikowe nadkola, zakończenia relingów, roleta bagażnika, mocowanie koła zapasowego, podnośnik);
serwis blacharsko-lakierniczy - wymiana progów po obu stronach, naprawa i malowanie najbardziej zniszczonych, nieoryginalnych elementów: zderzak przód, zderzak tył, maska, drzwi prawe tył i przód, lusterka;
regeneracja felg;
nowa podsufitka i obszycie kierownicy.
Ostatnio wymieniono sprzęgło wiskotyczne reduktora i zakonserwowano podwozie.
Stan do którego Jeep został obecnie doprowadzony, sprawia że bez żadnych obaw można wyruszyć w daleką trasę.
Auto do obejrzenia w Krakowie. Na wszystkie pytania chętnie odpowiem telefonicznie lub podczas oględzin. Gdybym nie odebrał telefonu, proszę o SMS, oddzwonię.