W 2018 sprowadzony z Włoch. W Polsce jestem pierwszym, jedynym właścicielem. Wersja Overland. Samochód używany od 2 lat bardzo mało (można sprawdzić w historiapojazdu.gov.pl, 10 tys km zrobione 2022/23, niecałe 4 tys km 23/24), jest drugim samochodem, ze względów osobistych nie jest już stosowany do turystyki i od kwietnia głównie jeżdżę wkoło komina, żeby się nie zastał. Stąd chęć sprzedaży. Cena do negocjacji.
Ubezpieczenie do 01/08/25, przegląd do 19/10/25.
Są 2 komplety opon - obecnie stoi na BF Goodrich KO2 AT (rocznik 2019, jedna na zapasie, chyba była naprawiana w serwisie wulkanizacyjnym łatką - nie pamiętam, czy wymieniałem ją na nową oponę). To opony terenowe turystyczne - w komplecie dorzucam zimowe Cooper Weather-master WSC (rocznik 2019). Samochód trzymany w standardzie, jedyne modyfikacje to:
- dystanse 25 mm (Snake 4x4) ze względu na felgi, które są z Grand Cherokee WJ i nie wchodzą na jarzmo zacisku hamulcy przednich; samochód przez to lepiej trzyma się drogi w zakrętach (szerszy rozstaw kół o 5cm). dystanse z przodu i tyłu
- hak wyjmowany Auto-Hak JP06A.
Historia serwisowa z kosztami +- -> na większość faktury do wglądu, szczególnie ostatnie prace z ostatnich 2-3 lat, wcześniej różnie (większość jest, ale nie wszystkie; gdzieś się zagubiły przy przeprowadzce).
- Ostatnia wymiana wszystkich olejów i filtrów - silnik, mosty, reduktor, skrzynia - listopad 2023. Poza tym wymiany regularne (olej i filtry silnika co ok 10-12 tys, pozostałe co trzecią wymianę w silniku). Płyny Mopar / Penrite / Ravenol
- 2024 - wymiana wahaczy górnych przednich, wymiana czujnika ciśnienia TPMS prawy przód, wymiana uszczelniacza wału korbowego tylnego, uszczelnienie turbo, wymiana poduszki silnika (tzw “cukierka”), kontrola geometrii zawieszenia, regulacja hamulca ręcznego - w sumie ok 7,3 tys PLN
- 2023 - nowy akumulator Bars - ok 500-600 PLN
- 2023 - regeneracja wału tylnego, wymiana przegubu homokinetycznego na przednim wale od strony reduktora, regeneracja tylnego mostu (wymione łożyska, uszczelniacze i tulejka wałka ataku, wymieniony solenoid blokady, regulacja), regeneracja wszystkich wtryskiwaczy, wymiana olejów, filtrów - 13,6 tys PLN
- 2022 - wymiana amortyzatorów przednich, jeśli dobrze pamiętam, to też tych gum mocujących - nie znalazłem faktury - jeśli dobrze pamiętam ok 2 tys
- 2021 - demontaż baku paliwa i pełna regeneracja od środka i zewnątrz - piaskowanie, spawanie, malowanie i zabezpieczanie ze względu na to, że był punktowo przegnity i puszczał. Spokój z tym na dłużej. Wymienionie wgniecione wzmocnienie pasa przedniego, tzw okular - wymieniony na fabrycznie nowy element, koszty ok 9 tys PLN
- 2021 - wymiana wahaczy górnych przód, wymiana czujnika ciśnienia oleju, wymiana wahaczy tylnych + tulei, polerowanie reflektorów przód - ok 4 tys PLN
- 2020 - wymiana poduszek silnika, wymiana tulei wahaczy dolnych i sworzni przód oraz mocowań amortyzatora, kompletna wymiana hamulców - tarcze, klocki, szczęki (Ferodo + chyba ATE), wymiana poduszek mostu przedniego, wymiana przewodów i dycz spryskiwaczy przednich, wymiana siłowników tylniej szyby uchylnej, wymiana piast przednich - ok 5 tys PLN
- 2019 - wymiana lewego przedniego błotnika - huraganowy wiatr wyłamał mi drzwi kierowcy w drugą stronę przy wysiadaniu; błotnik używany pod kolor. Na błotniku nic nie widać, ale pozostał po tym drobny ślad na drzwiach, nie poprawiałem tego - 1,5 tys PLN
- 2019 - serwis klimatyzacji, wymiana nieszczelnej chłodnicy klimatyzacji, regeneracja zacisków tłoczków hamulców tylnich, wymiana tulei zawieszenia, wymienione dysze spryskiwaczy - 2 tys PLN
Co nie działa lub do ogarnięcia w najbliższym czasie (proszę pamiętać, że to jest 18letni samochód) - starałem się wypisać wszystko:
- silniczki składania lusterek automatycznych. grzanie i przyciemnianie chyba działają
- stan lakieru nie jest idealny, choć pewnie do ogarnięcia, jeśli komuś na tym zależy. Jest wgniecenie w prawym tylnym nadkolu. Łatany (klejony i nitowany) zderzak tylni (pęknięcie). Felgi są proste, ale mają otarcia i zdarty lakier.
- zaczęły trzeszczeć tuleje stabilizatora przedniego - wszystkie, które tam wsadzam, mają żywotność ok 10-20 tys km..., słychać na progach zwalniających
- wymieniłem 3 tygodnie temu czujnik TPMS w przednim prawym kole i tydzień później padł w tylnim prawym, więc świeci błąd TPMS ze względu na brak odczytu w tym kole. Chyba w ostatnim roku wymieniany był jeszcze jeden, więc ten jeden lub dwa będą do zrobienia (padają im baterie).
- środek - standardowy problem tego modelu: podwinięta "skóra" na daszku zegarów (od słońca), plastikowa obudowa fotela lewego przód pęknięta, poszycie foteli ma niewielkie pęknięcia/rozdarcia, na jednym fotelu kawałek tapicerki wymieniany (jeszcze we Włoszech). Częściowo oświetlenie elementów do regulacji klimatyzacji/podrzewania foteli jest słabsze, jedna lampka nie swieci (sama klimatyzacja - obie strefy - i grzanie foteli - działają). Połamany jest tylny wysuwany stojak na kubki pod siedziskiem (taki już był, kiedy go kupiłem).
- radio nieoryginalne - z takim kupiłem - gra i Bluetooth działa do podłączenia telefonu, ale mikrofon do głośnomówiącego, choć zamontowany, nie działa od zakupu, czasami coś zaczyna brzęczeć w głośnikach i trzeba lekko stuknąć w daszek radia, żeby przestało (dzieje się to głównie jak samochód stał na zimnie) - coś tam nie styka. Sterowanie radiem z kierownicy nie działa od mojego zakupu (pozostałe - tempomat - działa).
- czasami przestaje działać trzecia lampa stopu, trzeba w nią stuknąć - standardowy problem tego modelu (zimny lut)
- pęknięty uchwyt rolety tylnej
- niewielki odprysk na przedniej szybie
- brak plastikowych osłon pod silnikiem i mostem. Osłona górna silnika ma pęknięte jedno mocowanie.
- niebawem prawdopodobnie do ogarnięcia przekładnia kierownicza.
- od jakiegoś czasu słychać most przedni. Tylni też było słychać, ale zrobiony w zeszłym roku, jest lepiej. W silniku dużo robione w zeszłym roku (wtryski, nastawnik turbo, jak wyżej) - ale chyba warto teraz będzie sprawdzić turbo (nic z nim nie robiłem za mojej kadencji).