Sprzedam Jeepa Grand Cherokee WK2 z 2014 roku, z tym najbardziej sensownym silnikiem czyli 5.7 V8 HEMI. W samochodzie zamontowana jest instalacja LPG (jeszcze na gwarancji), butla 80L w miejscu koła zapasowego.
Samochód sprowadzony uszkodzony z USA przeze mnie na własny użytek w 2023 roku z przebiegiem 112k mil / 179k km.
Składany był nie pod handel więc zrobiony tak jak trzeba. Rozebrany a potem złożony, przy okazji powymieniane zostały części które były na wierzchu.
Wymieniłem przedni zderzak, wrzuciłem dwie używane lampy EU, dwie nowe chłodnice oraz używany radar.
Przy okazji tej nowej chłodnicy i napełniania układu, zrobiony został serwis klimatyzacji.
Na aucie założone opony 265/65/18 (31,5 cala) Radar Renegade AT5. Trochę huczą. Dokładam jeszcze wielosezonówki ale z 2021 roku.
Oczywiście auto po pełnej konwersji. PL menu, lampy jak pisałem wyżej są EU, z tyłu dołożone lewe światło przeciwmgielne załączane z fabrycznego przycisku.
Eksploatacja.
- Fabryczne osłony zastąpione blaszanymi, dodatkowo dorobiona osłona na przewody hamulcowe i paliwowe które idą przy progu.
- X-pipe zamiast środkowego tłumika (brzmi teraz jak V8 a nie jak Prius) - bardzo przyjemnie się jeździ
- Autorski przedni uchwyt do holowania a raczej do szarpania. Standardowa szekla 3/4 cala 4,75t wchodzi. Mocowany w oryginalne uchwyty, można kupić zestaw z wkręcanym hakiem. Zaślepkę do zderzaka posiadam.
- Nowe łączniki stabilizatora + tuleje poliuretany
- Nowy termostat Mopar
- Olej w skrzyni wymieniony dwa razy. Poziom OK, skrzynia trzyma ładnie 85’C
- Nowa misa oleju silnika (stara ciekła z tyłu). Przy okazji wymieniony o-ring smoka
- Wymieniona lewa półoś razem z przegubem. W przegubie jak przyjechał uszkodzona była osłona, musiał ktoś tak jeździć bo przegub się poddał
- Wahacz przedni dolny prawy i lewy nowy - tuleje były już słabe i się trochę tłukło. Wahacz w cenie tulei więc całe wahacze poszły nowe
- Dwie nowe poduszki silnika
- Nowy wał napędowy tył Mopar - Uszkodzony przegub przy wejściu do tylnego dyfra i podpora była już słaba
- Regenerowana przekładnia kierownicza, lekko się pociła i miała delikatne luzy
- Nowe tuleje tylnego dyfra (3szt.) - prawdopodobnie przez to też posypał się wał
- Wymiana azotu w całym układnie pneumatyki + zmienione złączki w przednich amortyzatorach na metalowe, oryginalne plastikowe się poddały
- Przeprogramowane ECU - wyprogramowany MDS, podniesione wolne obroty (trzyma około 2,9 bar ciśnienia oleju na wolnych), obniżona temperatura załączania wentylatorów, zdjęty kaganiec na 180 km/h
- Rok temu nowe klocki tył
- Pół roku temu klocki przód (PowerStop Z36)
- Wzmocnienie zderzaka tylnego
- Założone EU gniazdo do haka 13 pin. Kula w cenie auta. Trzeba sobie tylko zorganizować kasownik luzu, znany temat. Hak wbity w dowód.
- Pod koniec wakacji zrobiona one-step polerka i położony został wosk
- Oleje w napędach Ravenol/Mopar
- Olej w skrzyni oryginalny ZF
- Olej w silniku wymieniany co 8k - Amsoil 5w20 + dodatek LiquiMoly, od wymiany do wymiany max 1L oleju trzeba dolać
Co trzeba zrobić albo co trzeba wiedzieć:
- Osłony się trochę tłuką, próbowałem to rzeźbić ale straciłem do tego cierpliwość
- Przy 200k trzeba zrobić: przegląd LPG żeby utrzymać gwarancję (200zł), olej w silniku i oleje w dyfrach, reduktorze, nowe świece też pasowałoby założyć bo były zmieniane przy 150k. Płyn hamulcowy też wartałoby zmienić.
- Jest błąd od kamery czołowej, adaptacyjny tempomat działa dobrze. Nie działają automatyczne światła drogowe a chyba powinny działać.
- Jak wiadomo lub nie, maska jest aluminiowa i jest z wadą fabryczną - ma lekkie purchle
- Szyba jest oryginalna ale ma trochę odprysków, nie są one na widoku kierowcy więc jest OK ale może to być dla kogoś wada
- Tylna klapa posiada wgniecenie oraz rysy. Raz barierka a raz drzwi garażowe :(
- W prawe drzwi przednie musiał ktoś uderzyć drzwiami, jest wgniecenie
- Klapka wlewu paliwa ma rysę.
Windowsticker w galerii, tam można zobaczyć na wyposażenie.
Tematy techniczne:
- 5.7L V8 HEMI z ZF 8HP70 (8 biegowy automat) - Film z pracy silnika: https://www.youtube.com/watch?v=xPhDwHO9wQw
- LPG: KME Nevo-Sky Jet, wtryski Barracuda 130nl, reduktory 2x Magic 3 Compact, butla 80L w koło - zakładane w autonagaz.net, strojone na ulicy
- Cały pakiet Heavy Duty czyli duże heble 350mm przód tył oraz większa chłodnica wody + chłodnica skrzyni biegów.
- Napęd Quadra-Drive 2 z reduktorem MP3023. Przełożenie 4LOW 2,72
- ELSD z tyłu (blokada działa, zapina się) - ogólnie, ten napęd robi nawet na tych oponkach no chyba że jest błoto jak fix to wtedy trzeba dzwonić po kolegę na MT ;)
- System Selec-Terrain - wybór trybów jazdy AUTO, SNOW, SAND, MUD, ROCK - bardzo fajna funkcja, w szczególności tryb SNOW. Auto nie jest takie narwane przez co lepiej się jeździ po śniegu.
- Zawieszenie Quadra-Lift - pneumatyka, 5 wysokości jazdy, 4 z nich (Normal, OF1, OF2, Park) można ustawiać z przycisku
- Od spodu zdrowa buda, nie ma nigdzie rdzy, wygląda jak nowy. W miejscach gdzie było uderzone widlakiem zabezpieczyłem to farbą więc nie powinno tam gnić
- Środek pedantycznie zadbany, jedynie plastiki na tyle foteli przednich są porysowane. Prawdopodobnie amerykańskie dzieci jeździły z tyłu.
Jak widać w auto zostało włożone trochę pieniędzy i czasu. W opis ogłoszenia też. Wiem że nie odzyskam tego ale chciałbym chociaż nie płakać w nocy albo chociaż płakać tak żeby sąsiedzi nie słyszeli :)
Myślę że nowy nabywca lub może i nabywczyni :) będzie zadowolony/a i będzie się cieszył/a z jazdy.
Posiadam dość bogatą galerię zdjęć przed, w trakcie i po odbudowie. Dużo zdjęć z napraw i wymian. Dla zainteresowanego CarFax z momentu importu. Dodatkowo na dużą część serwisów posiadam faktury, niestety, to co robiłem sam to jedynie faktury/paragony na części.
PT oraz OC do 28.09.2025.
Oczywiście cena do negocjacji, z konkretnymi ofertami proszę dzwonić między 9-19. Jeżeli nie odbieram to proszę zostawić SMS. Na pewno oddzwonię.