Mój prywatny KIA Sportage 3 rej. grudzień 2012 silnik 1.7 CRDI 2WD 115 KM niestety *uszkodzony*
Silnik zaczął głośno pracować, stracił moc, ale nadal pali i jeździ, brak wycieków, jednak aby nie pogarszać - rekomendowany odbiór na lawecie/hol i diagnoza/remont.
Nie pali się żadna kontrolka, ani check engine, ani olej. Podpięcie się przez OBD również nie wyrzuca żadnego błędu.
Przebieg 226 tys km - oryginalny, potwierdzony we francuskim HistoVec do 2021. Poprzedni właściciel kobieta w latach 2016-2021 ( Francja ).
Przegląd, OC i miniAC do listopada 2025.
Salon Polska, pierwsza rej. w Pruszczu Gdańskim, jednak do 2021 samochód jeździł we Francji, kiedy to ja go kupiłem. Przejechałem nim ~47 tys km w Polsce przez ostatnie 3 lata.
Wiosną 2022 przeszedł duży przegląd "pozakupowy" - nowe klocki i tarcze Brembo, nowe sprzęgło, wszystkie płyny, czyszczenie układów, wszystkie filtry, olej w skrzyni biegów.
Olej silnikowy i filtr wymieniany co 10-12 tys zawsze na Shell Helix Ultra ECT C3.
12 tys km temu wymieniony rozrząd na nowy ( cały zestaw, łańcuch, napinacze itp ).
Listopad ostatni przegląd i OC + miniAC.
400 km temu ostatnia wymiana oleju.
Niestety silnik nagle zaczął głośniej pracować, stracił moc. Mój mechanik stwierdził opiłki metalu w filtrze oleju. Dalej nie diagnozowaliśmy, postanowiłem nie naprawiać i wystawić samochód ponieważ w 2025 i tak planowałem zmianę auta. Silnik nigdy nie brał oleju, nie było problemów z wypalaniem DPF, więc olej też nie przybywał.
Samochód na codzień jeździł po Wrocławiu, Warszawie i do Ostrowca, dlatego są jakieś 2-3 drobne wgniotki parkingowe. Na masce też jakieś drobne odpryski od kamieni.
Od momentu stwierdzenia opiłków, samochód był holowany, dlatego jest wkrętka z przodu. Silnik pali i jeździ, ale wg. mojego mechanika nie jest to zalecane, dlatego odbiór raczej na lawecie/hol.
Wersja wyposażenia wg. VIN to M, ale dodatkowo są np. podgrzewane fotele przód i tył.
Wewnątrz żarówki wymienione na LED.
Nagłośnienie wymienione na JVC.
W zestawie pełnowymiarowe koło zapasowe - alufelga 17", klucze, lewarek, dywaniki materiałowe na lato, zapasowa wycieraczka.
Cena dotyczy auta na fabrycznych alufelgach 17" ( pierwsze zdjęcie ), dwa komplety opon lato Hankook i zima Laufen.
Wg. mojej wiedzy bezwypadkowy, u poprzedniej właścicielki jakaś drobna szkoda - prawdopodobnie najechanie na słupek cofając. Malowana tylna klapa w okolicy 8-10 cm od uchwytu do otwierania ( centralnie ) - gołym okiem nic nie widać.
Alufelgi 17" jak i listwy przy szybach, grill, logo KIA przód i tył, relingi - wykonany dechroming przy pomocy gumy w sprayu - trzyma się już dwa lata bez problemu. Oczywiście można to przywrócić do stanu "katalogowego" przy pomocy np. odtłuszczacza.
Z rzeczy do zrobienia poza oczywiście silnikiem - jeden czujnik cofania wariuje.
Samochód nie jest "odpicowany" do sprzedaży, wszystko jest tak jak w momencie wykrycia problemu z silnikiem podczas codziennej eksploatacji.