Crossovery powinny charakteryzować się neutralnymi doznaniami podczas jazdy.
Zwykle, krótko po zakończeniu podróży, szczegóły dotyczące prowadzenia pojazdu ulatują z pamięci. To jednak nie wada, a raczej zaleta – samochód ma zapewniać komfort, zwrotność, wygodę oraz ekonomiczność, wszystko to bez nadmiernego wrażenia.
Dlatego przedstawiamy w naszej ofercie auto spełniające te kryteria.
Jest to Kia Stonic z silnikiem trzycylindrowym o mocy 100 KM i skrzynią 6 biegową.
////////////////
Kia Stonic 1.0 T-GDI udowadnia, że nie tylko hybrydy (i wciąż oferowane diesle) mogą uzyskiwać satysfakcjonujące wyniki spalania i że jest godna polecenia oferta dla osób bojących się m.in. o trwałość akumulatora trakcyjnego w samochodzie hybrydowym lub elektrycznym.
////////////////
Projektanci postawili na dynamiczną i ciekawą sylwetkę, a to zaczyna się już w przedniej części nadwozia.
Zauważalne są dynamiczne światła, prosty, ale nowoczesny grill w tradycyjnym stylu oraz zderzak z dużym wlotem powietrza w dolnej części, ładnie wkomponowanymi światłami przeciwmgielnymi i kilkoma ładnymi wstawkami.
Linia boczna Kii Stonic jest raczej spokojna , ale warto zwrócić uwagę na ciekawe przetłoczenie na tylnych drzwiach.
Nie brakuje także charakterystycznych nakładek z tworzywa sztucznego na nadkola i progi.
Z tyłu Kia Stonic charakteryzuje się ładnymi kloszami lamp i masywnym zderzakiem, który skrywa dużą, srebrną wstawkę ukrywającą atrapy końcówek układu wydechowego.
/////////////////
Litrowy silnik ochoczo wkręca się w obroty co oznacza, że samochód sprawnie nabiera prędkości od samego „dołu”, stąd zwolennicy dynamicznej jazdy będą musieli przeciągać Stonica na biegach. Z drugiej strony w niższych partiach obrotów jednostki napędowej prawie nie słychać, co przekłada się na przyjemne pokonywanie długich, miejskich arterii.
Nie można też narzekać na wyciszenie po opuszczeniu miejskiej „dżungli”: jak na małego crossovera jest bardzo dobrze nawet na autostradzie.
///////////////////
Stonic nie zaskakuje kierującego niespodziewanymi reakcjami na podmuchy wiatru czy szybki wjazd w zakręt: prowadzi się pewnie, bez szczególnych wychyleń nadwozia.
W naszej wersji kierowca ma przy tym do dyspozycji sporą listę elektronicznych asystentów czuwających nad bezpieczeństwem podróżowania, szczególnie system utrzymujący pojazd pośrodku pasa ruchu.
Układowi kierowniczemu nic nie brakuje, idealna precyzja: pracuje lekko, z wyraźnym nastawieniem na komfort.
////////////////////
Biorąc pod uwagę kwestie średniego zużycia paliwa, elektryfikacja tego silnika nie ma większego sensu, bowiem jest on oszczędny sam w sobie. Deklarowane przez producenta 5,4-5,6 l w cyklu mieszanym jest jak najbardziej do osiągnięcia bez zwracania uwagi na zasady ecodrivingu. W gęstym ruchu miejskim benzynowy Stonic pali ok. 6 l/100 km. Połączenie go z ruchem podmiejskim obniża rezultat do ok. 5,0 l/100 km, natomiast podróżowanie drogami krajowymi spokojne pozwoli zejść ze spalaniem do wartości poniżej 4,5 l/100 km.
Auto nie jest paliwożerne na drogach szybkiego ruchu, bowiem „zadowala się” ok. 6,5-7 l/100 km przy prędkości 130 km/h.
///////////////
Kia Stonic 1.0 T-GDI 100KM to przed wszystkim nowe auto, które spodoba się każdemu, jednak aby się o tym przekonać, należy je poznać, dlatego zapraszamy do wizyty u nas, a przekonacie się, że jest to właśnie oferta skierowana dla was.