Jestem właścicielem i użytkownikiem tej Lancii od 2005 roku gdy miała na liczniku 142 000 km.
Została sprowadzona z Niemiec od pierwszego właściciela.
Posiadam dokładną dokumentację serwisową i tankowania z całego okresu 2005-2020.
Olej silnikowy wymieniany co 15 000 km. Od 2008 jest to Valvoline MaxLife 5W40, wcześniej Midland 5W40.
Opony letnie Dębica Presto UHP2 nowe od maja 2020 (przejechane na nich 2000 km).
Opony zimowe 2x Dunlop Winter Sport 4D od (przejechane na nich 31 000 km)
Opony zimowe 2x Dunlop Winter Sport 5 od (przejechane na nich 15 000 km)
Posiadam komplet 4 kluczyków i oryginalną książkę serwisową.
2,4 JTD to silnik mający wiele wspólnego z cenionym 1,9 JTD tylko ma jeden cylinder więcej co znacząco poprawia jego kulturę pracy.
Posiada turbosprężarkę ze zmienną geometrią.
Spalanie przy spokojnej jeździe na trasie to 6,2 l/100km. Moje średnie spalanie na dystansie 190 000 km to 7,54 l/100km.
Zbiornik paliwa ma 70 litów co pozwala osiągnąć zasięg ok 1000 km!
Silnik nie bierze oleju. Nie trzeba nic dolewać pomiędzy wymianami.
Skrzynia pięciobiegowa z synchronizacją biegu wstecznego. Jak auto się toczy do przodu to można wrzucić bieg wsteczny i nie zgrzyta.
Serwis klimatyzacji (recycling czynnika) wykonywany co 2 lata.
Prawa strona została przerysowana w 2007 roku i do dnia dzisiejszego nie zostało to naprawione bo nic się z tym nie dziej, nie rdzewieje.
W ostatnim czasie zostały wykonane/wymienione:
2024 - regeneracja i uszczelnienie kompresora klimatyzacji, uszczelnienie połączenia ze skraplaczem, uzupełnienie klimatyzacji (1700zł)
2023 - uzupełnienie klimatyzacji,
2022 - nowy filtr kabinowy,
2022 - wieszaki tłumika,
2022 - olej silnikowy i filtr oleju,
2022 - zacisk hamulcowy prawy tył,
2022 - klocki hamulcowe tył,
2021 - nowy akumulator,
2020 - nowa pompa sprzęgła (oryginalna Fiat-Lancia by BOSCH),
2020 - nowe opony letnie Dębica Presto UHP2 225/45/17,
2020 - regeneracja rozrusznika,
2020 - regeneracja alternatora,
2020 - wymiana napinacza i paska wielorowkowego (Hutchinson)
2019 - wymieniony komplety stabilizator z przodu (nowy, oryginalny Fiat-Lancia),
2019 - wymieniana przekładnia kierownicza (nowa, oryginalna Fiat-Lancia by TRW), stara przeciekała,
2019 - końcówka drążka kierowniczego (TRW),
2019 - nowy olej w układnie wspomagania (Valvoline ATF),
2019 - linka hamulca ręcznego,
2019 - rezystor wentylatora,
2019 - wymieniona turbina na 'nową' po regeneracji, stara świszczała,
2019 - filtr powietrza (Fiat-Lancia),
2019 - wymieniona prawa półoś (nowa, oryginalna Fiat-Lancia by TRW, cena nowej 1568 zł), rozleciał się przegub wewnętrzny,
2019 - nowy akumulator (Autopart Silver 74Ah),
2019 - olej silnikowy (Valvoline MaxLife 5w40),
2019 - filtr oleju (Fiat-Lancia),
2019 - olej w skrzyni biegów (Tutela ZC-75),
2019 - płyn hamulcowy (Ferrodo),
2019 - filtr kabinowy (Fiat-Lancia),
2018 - klocki hamulcowe tył,
2018 - regeneracja pompy wysokiego ciśnienia (CR), przeciekała na wałku (nowy wałek symering, uszczelki, zestaw naprawczy regulatora BOSCH),
2018 - kompletny zestaw napędu rozrządu DAYCO (pasek, napinacz, rolka, pompa wody),
2018 - płyn chłodniczy (Paraflu 11),
2017 - pompa paliwa w zbiorniku (MagnetiMarelli),
2017 - nowa osłona pod silnikiem (Fiat-Lancia, cena nowej 1189 zł) nie jest to zwykły plastik!
2016 - tarcze hamulcowe przód (Brembo),
2016 - klocki hamulcowe przód (EBC Green),
2016 - konserwacja podwozia (1400 zł),
Do samochodu mam:
- aluminiowe felgi AZEV z letnimi oponami 225/45/17,
- stalowe felgi Fiat-Lancia z zimowymi oponami 195/65/15,
- łańcuchy śniegowe,
- trochę nowych i używanych części.
Części nowe:
filtr kabinowy (Fiat-Lancia),
filtr powietrza (Fiat-Lancia),
filtr paliwa (Fiat-Lancia),
filtr oleju (Fiat-Lancia),
przewód do chłodnicy olej (Fiat-Lancia),
wysprzęglik (TRW),
gumy stabilizatora (Impergom)
wahacz przedni prawy z tulejami, bez sworznia (Fiat-Lancia),
olej Valvoline MaxLife 5W40 7 litrów.
Części używane:
prawe i lewe światło przeciwmgłowe przednie (Fiat-Lancia),
belka tylna, prawie kompletna, jeden drążek został z niej wymontowany (Fiat-Lancia),
ramiona wycieraczek (Fiat-Lancia).
Części zdemontowane z tego auta:
stabilizator przedni z końcówkami,
przekładnia kierownicza,
prawa poduszka (górne mocowanie) amortyzatora z tyłu,
półoś prawa,
koło dwumasowe,
2 komplety sprzęgła,
alternator,
głośniki z przednich drzwi,
Więcej szczegółów udostępnię zainteresowanym.
Wybrane elementy wyposażenia, dla osób, które nie znają kappy. ;-)
Nawiewy dla pasażerów z tyłu.
Rolety na tylnej szybie.
Światełka do czytania z tyłu.
Duży, wygodny podłokietnik z tyłu.
Otwór do przewozu nart lub innych długich przedmiotów. Deska snowboardowa też się mieści.
Regulacja wysokości fotela kierowcy i pasażera z przodu.
Klimatyzacja automatyczna.
Elektrochromatyczne lusterko wsteczne.
Elektrycznie regulowane i składane lusterka zewnętrzne.
Atermiczne szyby.
Schowek w podłokietniku i schowki w drzwiach są flokowane (miękkie).
Schowek w podłokietniku w drzwiach kierowcy.
Ochronne listwy ze stali nierdzewnej na progach we wszystkich drzwiach.
Komputer pokładowy informujący o otwartych drzwiach i bagażniku, przepalonych żarówkach.
Radio CD/MP3 JVC KD-LH70R
Badanie techniczne do 15-06-2025
OC do 17-07-2025
Więcej zdjęć udostępnię na Google drive. Proszę podać adres email.
Mankamenty:
dźwigienka kierunkowskazów nie wraca do pozycji neutralnej,
zamek w lewych, tylnych drzwiach nie działa z centralnym zamkiem, trzeba otworzyć/zamknąć ręcznie,
przetarta skóra na gałce zmiany biegów,
w miejscu gdzie próg przechodzi w nadkole, przy kołach z tyłu, jest korozja i wymaga to interwencji blacharza,
na dachu i klapie bagażnika, uszkodzony lakier bezbarwny.