Lancia Thesis to samochód, który w swojej elegancji i niepowtarzalnym stylu uosabia ducha włoskiej motoryzacji. Produkowana w latach 2001–2009, stanowi kwintesencję luksusu, komfortu i nowoczesnej technologii, zamkniętych w unikalnej, odważnej formie. Wyjątkowość tego modelu nie ogranicza się jedynie do wyglądu – to auto stawia na wysoką jakość wykończenia wnętrza, używając najlepszych materiałów, takich jak drewno, skóra czy aluminium. Każdy szczegół w Lancia Thesis, od tapicerki po chromowane wykończenia, odzwierciedla dbałość o detale, z której słyną Włosi.
Design nadwozia jest nietuzinkowy i elegancki, z charakterystycznym, nieco kanciastym frontem i miękkimi liniami bocznymi. To auto ma klasę, która przyciąga wzrok, a jednocześnie jest jedną z ostatnich prób Lanci na stworzenie prawdziwej limuzyny klasy premium. Pod maską skrywa zaawansowane silniki benzynowe i diesle, które zapewniają płynną jazdę i wyciszoną pracę, co idealnie komponuje się z luksusowym charakterem samochodu.
Lancia Thesis jest wyborem dla tych, którzy szukają czegoś więcej niż tylko środka transportu. Jest symbolem indywidualizmu, elegancji i prestiżu, kierowanym do osób ceniących subtelną wyrafinowaną motoryzację. Dziś, choć rzadko spotykana na drogach, nadal wzbudza zachwyt wśród koneserów klasyki i miłośników stylu retro, stanowiąc jednocześnie ciekawą alternatywę w świecie nowoczesnych, ale mniej oryginalnych samochodów.
Jestem trzecim właścicielem auta w Polsce od ponad 3 lat. Z wiadomej mi historii, auto pochodzi z salonu niemieckiego i tam było użytkowane przez długi czas jako auto pokazowe. W Polsce jeden z właścicieli był przedsiębiorcą a drugi mechanikiem.
Lancia Thesis to auto, które się kocha i jednocześnie nienawidzi. Auto potrzebuje właściciela, który posiada odpowiednie środki na dalsze naprawy i inwestowanie w samochód. Z tychże braku właśnie sprzedaję ten samochód. Auto jest w ciągłym użytkowaniu z przebiegiem około 15 tys. km rocznie w stosunku trasa/miasto: 90/10. Silnik dynamiczny, czasami podczas redukcji biegów lekko zakopci (lag ze strony turbosprężarki). Olej napędowy tankowany tylko na sprawdzonych stacjach.
Auto od pasjonaty dla pasjonaty świadomego zakupu tak rzadkiego auta tej klasy.
Podczas mojego ponad 3 letniego posiadania samochodu zostały przeprowadzone następujące naprawy i konserwacje:
- wymiana pasowego układu rozrządu oraz napędu pasowego przy przebiegu 190 tys. km (2021)
- regularne, co maksymalnie 10 tys. km serwisy olejowe w tym wymiana filtru oleju, powietrza, paliwa, przeciwpyłkowego, ostatnie dwie wymiany - olej firmy Motul 8100 X-Clean 5W40
- regularne stosowanie dodatku Liqui Moly Dodatek do ochrony filtra DPF oraz Liqui Moly Oczyszczacz wtryskiwaczy
- wymiana akumulatora na pierwszomontażowy akumulator Mercedesa (2022)
- prostowanie skrzywionych felg
- zakup opon wielosezonowych Goodyear 4Season (2021)
- regeneracja tylnych elektrycznych zacisków hamulcowych
- wymiana tarcz i klocków hamulcowych przednich oraz tylnych
- wymiana przewodów hydraulicznych układu wspomagania kierownicy
- kompletna regeneracja zawieszenia przedniego (regeneracja wahaczy + wymiana kompletnych kolumn i wszystkich niezbędnych elementów)
- wymiana przegubów napędowych
- wymiana łożyska koła tylnego
- …
Auto posiada następujące usterki:
- rozciągnięty łańcuch napędu pompy oleju - słyszalny dźwięk podczas pracy silnika, jednak nie prowadzący do żadnej większej usterki (ponad 50 tys. km przebiegu)
- niewielki wyciek oleju z uszczelniacza wału korbowego (ubytek rzędu kilkuset ml na kilka tysięcy kilometrów przebiegu)
- szarpnięcia skrzyni biegów podczas zatrzymania przy rozgrzanej skrzyni biegów (rozwiązaniem jest przełączanie pozycji dźwigni skrzyni biegów na selektywną) oraz sporadycznie drobne szarpnięcia przy zmianie biegów przy długich trasach gdzie olej w skrzyni biegów jest intensywnie nagrzany
- piszczący hamulec w lewym przednim kole (czasami podczas jazdy) - problem wielokrotnie diagnozowany przez mechanika - przyczyną prawdopodobnie jest łożysko, które wychyla się ze swojej pozycji w pewnych warunkach podczas jazdy oraz piski hamulca podczas delikatnego hamowania przy jeździe wstecz
- w ostatnim czasie pojawił się dodatkowy hałas występujący przez nie więcej niż minutę po odpaleniu silnika (być może skrzynia biegów)
- częściowo niedziałający kierunkowskaz tylny lewy (część LED uległa awarii - jednostka sygnalizuje błąd)
- nieznikający błąd EOL na desce rozdzielczej
- brak jednego z czujników parkowania z przodu
- błędne wskazanie temperatury czujnika zewnętrznego
- sporadyczne trzaski w przegubach napędowych lub gdzieś w zawieszeniu przednim podczas dużych skrętów kierownicy
- strzelający ogranicznik drzwi przednich lewych
- ograniczona możliwość sterowania lusterka zewnętrznego prawego
- radio wskazujące błędną datę (konieczność aktualizacji) i ekran, który czasami zmienia kolory, czasami zmieniarka płyt uruchamia się bez powodu
- lekko zmatowiałe lampy przednie
- odpryski na masce
- lekko przetarty zderzak przedni w prawej części
- drobne odpryski i wady lakieru spowodowane niezidentyfikowanymi uderzeniami zapewne na parkingach
- pojawiające się oznaki rdzy w miejscach spływowych drzwi przednich oraz tylnych
- sporadycznie pojawiające się przy temperaturze poniżej 0°C: losowe błędy na desce rozdzielczej, zamarzanie klamek od środka, brak kontaktu elektrycznego klapy bagażnika
W najbliższym czasie naprawy, które należy dobrze będzie wykonać to:
- regeneracja automatycznej skrzyni biegów
- wymiana uszczelniacza wału korbowego
- diagnoza dźwięku występującego po odpaleniu silnika
Kupującemu w cenie auta mogę przekazać sporo części zamiennych o wysokiej wartości w tym: drugi komplet felg (w gorszym stanie), zdemontowane kolumny zawieszenia przedniego, ograniczniki drzwi przednich, czujniki parkowania, dywaniki materiałowe, elementy plastikowe wnętrza, przełączniki, elementy radia.
Jeśli nie odbieram, proszę zostawić wiadomość, oddzwonię.
Cena do negocjacji tylko dla zdecydowanych.