Cześć
Na sprzedaż Land Rover Discovery 3.
Przebieg podany w milach, samochód cały czas w użytku
Samochód zakupiony w kwietniu 2023 r. Sprzedaje, ponieważ przesiadam się na młodszy model.
LR służył mi do codziennej jazdy 60/40 - miasto/trasa/. Samochód w 2007 sprowadzony z Kanady, jestem jego trzecim właścicielem w Polsce.
Przegląd ważny do 03.2025, ubezpieczenie do 11.2025 (płatne w 4 ratach)
Wersja 5 osobowa
Silnik benzynowy, 4.4L V8, uważany za najmniej zawodny z montowanych w Discovery 3. Osobiście nie miałem z nim wielkich przygód więc chyba się potwierdza. Ma moc, zarówno na benzynie jak i na gazie. V8 za każdym razem po głębszym naciśnięciu gazu wymusza uśmiech na ustach. Od półtora roku dalej mi się to nie znudziło (dlatego idę w kolejne V8).
W LR idzie się zakochać, jest to duży, przestronny i pakowny samochód. Przewiezienie całej kanapy, albo nawet dwóch na raz, kilku długich belek lub 3m stołu, nie stanowi problemu.
Instalacja gazowa STAG – w tym roku sprawdzane ciśnienie na cylindrach, wszystko w normie. Tak jak poprzedni właściciel, nie jeżdżę 100% tylko na gazie, tankuję bak benzyny co jakieś 3 miesiące i przepalam silnik raz na jakiś czas. Powinno to zapewnić mu długo żywotność. Gaz sprawdzony w zeszłym tygodniu u gazownika (potrafił raz na jakiś czas rozłączyć się) i naprawiony.
Butla 78l, przegląd ważny do 2027. Zasięg 300-400km
Inne roboty z ostatnich kilku miesięcy:
1.Oleje w mostach i przekładni i skrzyni biegów wymienione w 07.2023.
2.Nowy akumulator Exide 1.2024
3.Oleje i filtry 08.2024, nowe filtry do gazu
4. Nowa chłodnica klimatyzacji 09.2024
5.Nowy alternator, zregenerowany rozrusznik 09.2024
6. Nowe tarcze i klocki tył, wymiana szczęk hamulca postojowego, wymiana tarczy kotwicznej wraz z łożyskiem koła, regeneracja zacisków hamulcowych tył, 11.2024
7.Wymiana wahacza prawego przedniego zbieżność 12.2024
Plus trochę innych mniejszych i większych pierdół
Wnętrze samochodu wygląda całkiem nieźle jak na swoje lata.
Z zewnątrz lakierniczo ideałem nie jest- kilka obcierek, odpryski lakieru na przednim zderzaku (na plastiku) itp. Mi to nie przeszkadzało - można go zrobić na perełkę, ale mi na tym nie zależało.
Blacharsko do zrobienia progi z obu stron (poprzedni właściciel zabezpieczał, zaczęło jednak już trochę wychodzić). Trochę rudej w okolicach haka, ale do uratowania - chciałem robić to teraz na zimę razem z zabezpieczaniem podwozia, ale plany się zmieniły.
Czujniki parkowania z tyłu trochę wariują. Nie działa grzanie fotela kierowcy.
Pneumatyka trzyma, po 2 tygodniach widać, że zaczyna lekko opadać. Tryby podnoszenia i ustawienia zawieszenie działają poprawnie i kilka razy wyciągnęły mnie już ze śniegu i błota na jakichś polnych drogach. Do offroadu go nie używałem, ale jeśli ktoś miałby na niego taki zamysł, na pewno się nie zawiedzie - odpowiednie gumy, wysoki prześwit i frajda murowana!
Nagłośnienie Harman Kardon gra całkiem przyzwoicie.
Discovery stoi na 20calowych oryginalnych Land Roverowych czarnych felgach i oponach całorocznych z 2021 r. Bieżnika zostało na nich od 6,4-7,6mm więc kolejny sezon na pewno jeszcze posłużą.
Dorzucam w zestawie 4 felgi 18 cali, oryginalne Land rover, ale srebrne oraz opony całoroczne na wyższym profilu z 2020. (Można na nie wrzucić jakie fajne AT-eki i trzymać je na teren, albo po prostu na zmianę lato/zima), bieżnika zostało na nich podobnie, nie mają spękań)
Na stanie również dojazdówka.
Dorzucam też obudowę do kompresora oraz prawe przednie nadkole (mały kawałek ułamany) , nie miałem czasu zamontować.
Zapraszam do kontaktu i oględzin w Gdyni Redłowie.