Range Rover to kwintesencja elegancji, topowy i najbardziej luksusowy model w gamie Land Rover. Auto ma wyposażenie, które trudno znaleźć w innym aucie rodzinnym, w tym: drzwi z elektrycznie wspomaganym otwieraniem i zamykaniem, technologię aktywnej redukcji hałasu czy czterostrefową klimatyzację z dwoma jonizatorami praktycznie ma wszystko, co powinno być w pojeździe (jedynie brak masażera). Zasięg na prądzie 50-60 km. Range Rover P400e to odpowiedź na potrzeby klientów, którzy mieszkają np. w ekostrefach dużych miast lub po prostu mają kaprys poruszania się po swoich posiadłościach na prądzie. Funkcje bezpieczeństwa: Range Rover, często uważany za najbezpieczniejszy samochód Land Rovera, jest wyposażony w funkcje takie jak Terrain Response, które zapewniają stabilność i bezpieczeństwo w różnych warunkach jazdy. Inne godne uwagi funkcje bezpieczeństwa to adaptacyjny tempomat, asystent utrzymania pasa ruchu i awaryjne hamowanie. Range Rover znalazł się w czołówce niezawodnych samochodów w kategorii SUV – określonej przez instytut jako klasa pojazdów sportowo-rekreacyjnych oraz jako najtańszy w utrzymaniu w badaniu przeprowadzonym przez niemieckie stowarzyszenie ADAC.
Układ napędowy składa się z 4-cylindrowego, 2-litrowego turbobenzyniaka o mocy 300 KM, wspieranego przez wpięty w ośmiostopniowy „automat” 116-konny silnik elektryczny. Dzięki takiemu ułożeniu zawsze i niezależnie od trybu jazdy korzystamy ze stałego napędu 4x4. Akumulator o pojemności 13,1 kWh schowano pod podłogą bagażnika, za tylną osią. W teorii P400e zadowala się 2,8 l/100 km. Ważący ponad 2,5 tony Range potrafi sprintować w 6,8 s od 0 do 100 km/h. Benzyniak jest dobrze wyciszony. Range Rover zawsze daje przykład, z zapierającą dech w piersiach nowoczesnością. Zapada cisza. Niemal bezgłośne podróże z całkowicie elektrycznym napędem. Płynne przełączanie między zasilaniem benzynowym i elektrycznym podczas dłuższych podróży.