Poliftowy Lexus GS430 4.3L V8 (3uz-fe) z instalacją gazową. Auto w moim posiadaniu od roku, użytkowane jako dodatkowe (głównie w weekendy i na dalsze wypady, garażowane. Mechanicznie - brak wycieków i niepokojących odgłosów, skrzynia zmienia biegi jak nowa a silnik utrzymyje katalogowe 6.1s do setki. Na początku bieżącego roku wymieniłem praktycznie całe zawieszenie z przodu uwzględniając jeszcze kilka innych detali, tył natomiast jest dokładnie sprawdzony - bez luzów. Lakier metaliczny o oznaczeniu 6S6 (Dark green Mica), wpadający w czerń - jego stan bez większych zastrzeżeń. Brak przetarć czy pęknięć, dostrzec można jedynie standardowe ślady użytkowania i niewielkie odpryski na masce - trzeba mieć na uwadze że auto ma 21 lat. Podwozie jest całe, miejscami tylko naloty. Wnętrze w bardzo przyzwoitej kondycji. Finalnie auto prowadzi się pewnie i komfortowo. Co do wyposażenia - tak na prawdę do pełnej opcji brakuje tylko szyberdachu, poza tym wszystko to co można było opcjonalnie zamówić, w tym egzemplarzu jest i w pełni działa, łącznie z automatyczną klimatyzacją. Jest to już mój drugi GS (poprzednio GS300), więc wszystkie typowe bolączki usunąłem od razu po zakupie, w tym uszkodzony bat automatycznej anteny czy napęd sterowania regulacją kolumny kierowniczej. Powód sprzedaży, może wydawać się dosyć konwecjonalny, ale jakiś czas temu rozpocząłem nowy etap życia przeprowadzając się na wieś i pojazd tego typu jest mi zbędny, planuje nabyć coś terenowego na trudniejsze warunki. W przypadku pytań pozostaję do dyspozycji.
PLUSY:
-Wymieniony komplet wahaczy z przodu, łączniki stabilizatora, drążki, końcówki drążków, swożnie, śruby mimośrodowe
-Akumulator zakupiony na początku roku
-Nowe japońskie sprężyny obniżające Tein S-Tech (z komfortu nie zabrały nic, dodając jedynie walorów estetycznych)
-Zamontowane końcówki wydechu Ulter
-Nowe opony letnie Goodyear 19" założone na wiosne
-Dołożony profesjonalny, dedykowany moduł Bluetooth,połączony ze sterowaniem z kierownicy, co w połączeniu z nagłośnieniem Marka Levinsona robi robotę
-Nowe świece NGK
-Nowy przepływomierz
-Wykonany w niedawnym czasie serwis instalacji gazowej oraz regulacja zaworów
-Weryfikacja rozrządu (rozrząd wymieniony ok. 60tys km temu, producent zaleca jego wymianę co 120tys km)
MINUSY:
-Mały bąbel na lewym tylnym nadkolu i drugi na lewym słupku przedniej szyby (typowe miejsca dla GS'a 2-giej generacji)
-Za jakiś czas do wymiany będą przednie tarcze
-Zbliża się okres serwisu filtrowo-olejowego (interwały 10tys km)
Wyposażenie:
-Nagłośnienie Mark Levinson
-Drewniana kierownica ze sterowaniem (dostępna tylko w wersji 430)
-Dedykowany moduł Bluetooth WEFA-Tech
-Elektrycznie regulowana kolumna kierownicza z pamięcią
-Elektrycznie regulowane fotele z pamięcią
-Podgrzewanie foteli
-Oryginalna dotykowa nawigacja z komputerem pokładowym i panelem klimatyzacji
-Zmieniarka CD 6 płyt
-Domykanie szyb z pilota
-Reflektory ze spryskiwaczami
-Automatyczna klimatyzacja 3-strefowa
-Podgrzewane i elektrycznie sterowane lusterka
-Fotochrom lusterka środkowego i bocznych
-Tempomat
-Czujnik zmierzchu - automatyczne światła
-4x Elektryczne szyby
-System stabilizacji toru jazdy VSC
-AIRBAG
-ABS
-Automatycznie wysuwana antena
-Złącze 12V w przednim podłokietniku
-2x oryginalny kluczyk Lexus
OC: Marzec 2025r
PT: Grudzień 2024r