Dzień dobry!
Sprzedam wyjątkowo prezentujący się samochód Lincoln Continental Mark V. Pojazd został kupiony i sprowadzony do Polski 2 lata temu, posiadam pełną dokumentacje z transportu oraz przeprowadzonych oględzin przez Rzeczoznawcę Techniki Samochodowej, a także opinię z Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków. Pierwszy właściciel w Polsce, auto zarejestrowane jako zabytek oraz pod pieczą konserwatora zabytków.
Rodzaj pojazdu: samochód osobowy / coupe / 2 drzwiowy
Marka: Lincoln
Typ: Continental
Model: Mark V
Typ silnika: V8
Rok produkcji: 1977r.
Pojemność silnika: 7536cm3
Moc silnika: 155 kW / 211 KM
Dopuszczalna masa całkowita: 2867 kg
Wymiary pojazdu: - długość 5850 mm
- szerokość 2024 mm
- wysokość 1344 mm
Lincoln Motor Company to amerykański producent luksusowych samochodów osobowych i SUV-ów, działający od 1917 roku. Lincoln Continental Mark V to luksusowe coupe, które było sprzedawane w latach modelowych 1977-1980.
Wystawiony na sprzedaż Lincoln Mark V jest z importu z USA, gdzie był eksploatowany. Pojazd został wyprodukowany w edycji Emilio Pucci. We wspomnianej edycji zostało wyprodukowane tylko 3125 sztuk.
Posiadam oryginalną instrukcję obsługi pojazdu. Na pierwszej stronie znajduje się wpis Pana Henrego Forda II reklamującego sprzedawany pojazd w związku z 75-leciem firmy FORD.
Do okładki instrukcji podpięte są dwie karteczki:
- Karta Właściciela Pojazdu,
- Świadectwo Darmowej Wymiany Oleju.
Lincoln został poddany oględzinom i badaniom przez uprawnionego rzeczoznawcę. Według którego pojazd spełnia kryteria techniczne oraz wiekowe pojazdu kolekcjonerskiego o wartościach historycznych. Na tej podstawie Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków włączył pojazd do wojewódzkiej ewidencji zabytków ruchomych.
Silnik: W układzie ośmiocylindrowym, widlasty, czterosuwowy z zapłonem iskrowym o pojemności skokowej 7536cm3. Moc maksymalna 155kW (211 KM) przy 4000 obr/min.
Silnik zasilany benzyną poprzez gaźnik z filtrem powietrza typu suchego.
Układ chłodzenia cieczowy z obiegiem wymuszonym i termostatem.
Układ napędowy: Sprzęgło hydrauliczne, skrzynia biegów automatyczna 3-biegowa, sterowana dźwignią umieszczoną na kolumnie kierownicy, wał napędowy z przegubami, most tylny napędowy (sztywny) z przekładnią główną.
Nadwozie: Nadwozie stalowe, samonośne typu limuzyna (coupe). Przystosowane do przewozu sześciu osób. Powłoka lakiernicza jasnosrebrny metalik. Poszycia tapicerskie w oryginalnym stanie. Tablica wskaźników i wyłączników typowa, kompletna bez zastrzeżeń (oryginalny zegarek firmy Cartier). Całość utrzymana w stanie oryginalnym.
Wyposażenie: elektryczne podnośniki szyb, elektrycznie regulowane fotele przednie, automatyczna klimatyzacja, luterko zewnętrzne regulowane automatycznie, magnetofon stereo kasetowy, antena, tempomat, automatycznie otwierany bagażnik.
Pokrycie tapicerskie: Wykładziny oraz dywaniki w niewielkim stopniu wykazują ślady zużycia, siedzenia pokryte skórą również w niewielkim stopniu zużyte. Części wyposażenia zewnętrznego oraz wewnętrznego mają cechy oryginalności tego typu marki i pojazdu.
Koła i ogumienie: Samochód jest wyposażony w koła ze stopów lekkich marki Lincoln o nominalnym rozmiarze 15 cali mocowane śrubami do piast (co w czasie kiedy ten model auta był produkowany podkreślało luksus i charakter sportowy pojazdu). Koła mają opony marki RETRO 225/75 R15.
Samochód daje niesamowitą radość z jazdy, delikatny bulgot V8 sprawia, że uśmiech na twarzy nie znika, a przechodzień ma co podziwiać. Zapraszam na jazdę próbną!