Mam do sprzedania moje oczko w głowie – Maserati Ghibli SQ4 z 2015 roku. Przez ostatnie 4 lata auto było moim codziennym towarzyszem, a przejechane ponad 60 000 km tylko potwierdza, że nie jest to egzemplarz „garażowy”, a żywe Maserati. Aktualny przebieg to 127 000 km, co oznacza, że samochód jest regularnie eksploatowany i nie ma problemów wynikających z długiego postoju.
Stan techniczny.
Ocena 9/10
Zawsze dbałem o ten samochód z pełnym zaangażowaniem, czego dowodem jest świeżo wykonany serwis (13 marca 2025 r.), obejmujący:
✅ Nowe klocki EBC Yellow Stuff (lepsza skuteczność hamowania)
✅ Regulacja klap układu wydechowego
✅ Nowy akumulator
✅ Wymiana oleju w tylnym rozdzielaczu napędu.
Dodatki, doposażenie.
Dodatkowo samochód został wyposażony w moduł sterowania klapami wydechu, dzięki czemu mogę je otwierać niezależnie od trybu jazdy, także poniżej 3000 rpm. W połączeniu z modyfikacją przedniej sekcji wydechu (rezonator), dźwięk jest jeszcze bardziej rasowy, ale jeśli ktoś woli ciszę – posiadam oryginalne części do przywrócenia fabrycznej konfiguracji.
Również ma dokupione:
✅ Opony zimowe Nokian (do letnich Pirelli P Zero) z homologacją Maserati z oznaczeniem MGT.
✅ Dywaniki zimowe od EVA Dywaniki robione na wymiar
✅ Carbonowe nakładki na klamki i kierownicę
Stan wizualny.
Oceniam na 8,5/10. Są drobne otarcia, czy ryski, co jest normalne w aucie używanym, podczas tras itd. Ale lakier mieni się pięknie w słońcu, samochód nie widział szczotek, czy nieprofesjonalnego mycia. Sam jestem fanem, amatorem detailingu, więc staram się, aby samochód był taki, jak przystoi na markę Maserati.
Wnętrze prezentuje się świetnie, a kierownica i fotel kierowcy wyglądają jak przy przebiegu 40 000 km (przy przebiegu 60 000 km oddałem kierownicę do studio detailingowego aby przywrócili mi kierownicę do stanu fabrycznego, bo nie jestem w stanie znieść, gdy kierownica jest poprzecierana, czy błyszcząca) - nie są wygniecione, poprzecierane, wyślizgane jak większość aut nie tylko tej marki. Jedynym mankamentem jest delikatne pęknięcie karbonu w tunelu środkowym – typowa przypadłość Maserati. Naprawa kosztuje ok. 2000 zł, lecz nie przeszkadza w użytkowaniu.
Cechy szczególne.
✔ Felgi 21" TITANO – rzadkość w Ghibli, a według mnie najładniejsze felgi w gamie Maserati. Są po prostu cudne.
✔ Kolor Grigio Maratea – unikalny lakier, który w zależności od światła zmienia odcień. Przepiękny, a przy okazji - nie widać zabrudzeń podczas codziennego użytkowania.
✔ Brzmienie - wspomniane wcześniej modyfikacje pozwalają na naprawdę świetną muzykę dla uszu. Oczywiście można wszystko wyciszyć za pomocą jednego przycisku (i nie mam tu na myśli wyłączenia z trybu Sport)
Podsumowując.
Auto pochodzi z rynku niemieckiego (pełna historia serwisowa w ASO), a od momentu sprowadzenia do Polski było serwisowane w Maserati Arkuszowa 2A w Warszawie.
✅ Auto totalnie bezwypadkowe
✅ Rynek europejski
✅ Serwisowane wszystko zgodnie ze sztuką bez oszczędzania, pełna książka od początku żywowa auta