Na sprzedaż mam Mazdę 3, którą nabyłem w czerwcu 2023 roku i od tego czasu była moim oczkiem w głowie. Niestety priorytety się zmieniły - dojazdy zwiększyły z 60 km dwa razy w tygodniu, do 430 km w jedną stronę (z czego ostatnie 20 tysięcy kilometrów to głównie autostrada), więc chcę zmienić na coś większego w dieslu.
Mazda jest z 2017 roku (pierwsza rejestracja w marcu 2018), salon Polska i jest w najwyższej możliwej wersji wyposażeniowej Skypassion I-eloop, 165 koni mechanicznych, skrzynia manualna.
Jestem drugim właścicielem. Pierwszym była firma, od której odkupiłem auto. Do czasu zakupu przeze mnie było serwisowane w ASO i garażowane, ale niestety właściciel przytarł ją (przedni zderzak, lewy dół). Auto stało na publicznym parkingu, dlatego jest parę śladów po sąsiadach.
Wszystko było w niej robione na bieżąco, naprawdę o nią dbam:
- 06.2023 założona blokada skrzyni biegów Bearlock, w autoryzowanym serwisie w Luboniu, jest ciągle na 24-miesięcznej gwarancji. (około tysiąc złotych)
- 03.2024 wymienione zostały wahacze z przodu, świece, wszystkie filtry razem z olejem w silniku i skrzyni biegów, zrobiony serwis klimatyzacji i geometria. (ponad 2 tysiące złotych)
- 10.2024 kupione nowe opony zimowe Bridgestone Blizzak LM005. (ponad 2 tysiące złotych)
- 11.2024 ponownie wymienione filtry i olej w silniku. Była też zrobiona płukanka.
- 03.2025 kupione nowe opony Pirelli Powergy. (ponad 2 tysiące złotych)
- tankowana zawsze dobrej jakości paliwem (CircleK, Shell, BP).
Z ważniejszych i ciekawszych rzeczy w tym aucie:
- adaptacyjne LEDy, które wycinają "korytarz", kiedy jadą auta z naprzeciwka,
- adaptacyjny tempomat z asystentem hamowania,
- czujniki parkowania i kamera cofania,
- systemy bezpieczeństwa ostrzegające o ruchu poprzecznym,
- asystent martwego pola,
- świetne nagłośnienie Bose,
- klimatyzacja automatyczna dwustrefowa,
- podgrzewane fotele i kierownica,
- oryginalne 18-calowe felgi,
- zeszłoroczne opony Bridgestone Blizzak LM005 (serwis przed oddaniem na depozyt przekazał, że jest ponad 7mm bieżnika),
- ubezpieczenie do 21.06.2025.
Sprzedaję z dwoma kluczykami z etui i kamerą trzykanałową (przód, wnętrze, tył) Viofo A139 Pro o wartości ponad półtora tysiąca złotych (bez karty).
W weekendy jest możliwa do obejrzenia w Śremie, w środku tygodnia okolice Dęblina. Nie mam nic do ukrycia, więc możemy pojechać do dowolnego diagnosty w okolicy.
23.02.2025 byłem na okresowym przeglądzie technicznym - diagnosta powiedział, że jest jeszcze po połowie klocka hamulcowego na koło. Zajrzeliśmy pod spód samochodu i tam też jest naprawdę przyzwoicie. Nie rzuciły się w oczy żadne większe naloty korozji.
Jeśli sprzedam ją przed zrobieniem czegoś z tej listy, to odliczę odpowiednią kwotę:
- na początku maja planowana wymiana oleju w silniku razem z filtrami,
- w czerwcu planuję serwis układu hamulcowego,
- w lipcu chcę dać auto do serwisu, żeby wykryć źródło wibracji, które pojawiają się powyżej 120 km/h.
Z rzeczy, które wykryłem, ale na razie nie planuję nic robić:
- od kiedy kupiłem auto jest "problem" z alternatorem, który według komputera niewystarczająco ładuje akumulator, przez co nie trzeba za każdym razem wyłączać start-stopu, bo po prostu się nie włącza ;) Przez cały ten czas ani razu nie miałem problemu z rozruchem, a mój mechanik mówi, że napięcie na akumulatorze jest wystarczająco wysokie, żeby go jeszcze nie wymieniać.
Gorąco polecam!