Na sprzedaż mam Mazdę 3, którą nabyłem w czerwcu 2023 roku i od tego czasu była moim oczkiem w głowie. Niestety priorytety się zmieniły - dojazdy zwiększyły z 60 km dwa razy w tygodniu, do 430 km w jedną stronę (z czego ostatnie jakieś 13 tysięcy kilometrów to głównie autostrada), więc potrzebuję czegoś większego na trasę - i nasze drogi muszą się rozejść.
Mazda jest z 2017 roku (pierwsza rejestracja w marcu 2018), salon Polska i jest w najwyższej możliwej wersji wyposażeniowej Skypassion I-eloop, 165 koni mechanicznych, skrzynia manualna.
Jestem drugim właścicielem. Pierwszym była firma, od której odkupiłem auto. Do czasu zakupu przeze mnie było serwisowane w ASO i garażowane, ale niestety właściciel przytarł ją z przodu, co widać dokładniej na zdjęciu. Auto stało na niestrzeżonym parkingu, więc wiadomo, że lakier nie będzie bez skazy ;)
Wszystko było w niej robione na bieżąco, naprawdę o nią dbam:
- po zakupie, w czerwcu 2023 założyłem blokadę skrzyni biegów Bearlock, w autoryzowanym serwisie w Luboniu, jest ciągle na 24-miesięcznej gwarancji.
- w marcu 2024 wymienione zostały wahacze z przodu, świece, wszystkie filtry razem z olejem w silniku i skrzyni biegów, zrobiony serwis klimatyzacji i geometria.
- w październiku 2024 kupiłem nowe opony zimowe Bridgestone Blizzak LM005.
- w listopadzie 2024 ponownie wymieniłem olej w silniku, bo przejechaliśmy kolejne 10k km. Była też zrobiona płukanka.
- nie tankowałem jej nigdy na jakiejś podrzędnej stacji. Zawsze było to dobrej jakości paliwo z dodatkami na stacjach CircleK, Orlen, Shell.
Z ważniejszych i ciekawszych rzeczy w tym aucie:
- adaptacyjne LEDy, które wycinają "korytarz", kiedy jadą auta z naprzeciwka,
- adaptacyjny tempomat z asystentem hamowania,
- czujniki parkowania i kamera cofania,
- systemy bezpieczeństwa ostrzegające o ruchu poprzecznym,
- asystent martwego pola,
- świetne nagłośnienie Bose,
- klimatyzacja automatyczna dwustrefowa,
- podgrzewane fotele i kierownica
- oryginalne 18-calowe felgi, opony zimowe.
Jedynym mankamentem, którego do tej pory nie zrobiłem jest powiadomienie o akumulatorze. Z tego co czytałem jest to znany błąd w Mazdach, który wynika z polityki firmy w kwestii oszczędności paliwa, dlatego alternator nie doładowuje tak akumulatora, ale to do ustalenia u mechanika. Z tego co zauważyłem przez rok, wszystko działa poza start-stopem.
Sprzedaję z dwoma kluczykami z etui i kamerą trzykanałową (przód, wnętrze, tył) Viofo (bez karty).
W weekendy jest możliwa do obejrzenia w Śremie, w środku tygodnia okolice Puław. Nie mam nic do ukrycia, więc możemy pojechać do dowolnego diagnosty w okolicy.
Jeśli chodzi o rdzę, to pod koniec listopada 2023 byłem ją obejrzeć od spodu u diagnosty i sam był zaskoczony, bo ruda była widoczna tylko na śrubach i osłonie termicznej (mogę podesłać film).
Gorąco polecam!