To moja trzecia mazda, stąd z racji przywiązania do marki bardzo zadbana. Kupiona przez pierwszego właściciela w salonie w Gdańsku. Posiadam książkę serwisową od pierwszego właściciela pobraną z serwisu. Posiadam również raport „DNA”, który sam kupiłem przed odkupieniem samochodu, żeby sprawdzić historię.
Do obejrzenia na YT: https://www.youtube.com/watch?v=9s3Oh1vOE28
Samochód bezwypadkowy. Zgadzam się na sprawdzenie na dowolnej stacji diagnostycznej.
Nie jest to ulep ze stanów, sprowadzony z Niemiec czy auto po jakimś grubym dzwonie (te wszystkie są na starcie po 5-10 tys. tańsze).
Samochód garażowany.
Auto używane przede wszystkim na dojazdy, ale również dłuższe dość regularne trasy na szkolenia. Średnio raz w miesiącu wyjazdy z Olsztyna do Warszawy, Poznania, Wrocławia, Torunia, Bydgoszczy.
Samochód jest oszczędny, standardowo do baku wlewa się 38 litrów. Mój rekord na trasie to 640 kilometrów na 38 litrach. Zazwyczaj spokojnie można osiągnąć 500-570 km na jednym tankowaniu w trasie (jazda „siódemką” + powiatówki). Ma wygodne fotele podtrzymujące bocznie, więc jeździ się komfortowo.
Posiada 120 koni i w automacie zbiera się bardzo dobrze, jak każda mazda ładnie się wkręca powyżej 2000 obrotów. Jednak nadmiernie ciężką nogę widać również w baku, mazda jest oszczędna, ale dla umiarkowanie zrywnego kierowcy. Wiem, że część osób odblokowywało auta do 165 koni, aby były jeszcze dynamiczniejsze.
Przez 5 lat kontynuowałem serwisy w RK Serwis w Olsztynie. Robiłem zgodnie z wyznacznikami z planu serwisu z instrukcji mazdy. Regularna wymianą oleju i filtra, filtrów powietrza i kabinowego. Ponadto:
- Wymieniony akumulator
- Wymieniony płyn hamulcowy i chłodniczy
- Wymienione świece
- Wymieniony olej w skrzyni automatycznej oraz filtr w polecanym serwisie Aki Auto-Moto w Brąswałdzie. Wedle opinii mechanika olej bez opiłków, a skrzynia działa wzorowo.
- Wymieniłem napinacz paska rozrządu, a po 10 latach działania wstawiłem nowe ksenony.
- W lutym wymienione tarcze, klocki.
Auto jest przygotowane do jazdy i nie wymaga dodatkowego serwisu i wkładu, gdyż nie zamierzałem teraz sprzedawać, ale trafiła się ciekawa szóstka do kupienia.
Obecnie na oponach letnich i alufelgach 16. Posiadam drugie alufelgi 16 z oponami zimowymi.
Przegląd techniczny ważny do 08.10.2025
Auto jest dobrze wyposażone podgrzewane fotele, klimatyzacja dwustrefowa, czujniki parkowania, czujnik martwego pola itd. Ponadto dokupiony był pakiet led, nawigacja, dodatkowy alarm antykradzieżowy (zamontowany przy zakupie przez pierwszego właściciela w serwisie mazdy).
Samochód z świetnie zachowanym wnętrzem (widać jakość mazdy) i bardzo dobrze utrzymanym lakierze. Nie robiłem korekty lakieru, dlatego jeżeli nowy właściciel będzie chciał go spolerować i położyć jakąś powłokę lub ceramikę, to jest na to jeszcze przestrzeń.
Sprzedaję gdyż zamieniam na kolejną mazdę, tym razem szóstkę.
To było moje oczko w głowie. Auto nadal prezentuje się świetnie, a poprzednie samochody sprzedałem za każdym razem dla pierwszego oglądającego, to i tym razem pewnie nie będzie stało pół roku. Warto zadzwonić wcześniej.
Auto do obejrzenia w Olsztynie.