Na sprzedaż Mazda 3 z 2004 roku
Samochód kupiłem ok 2020 z przebiegiem 109 tys km - wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to, że był on oryginalny.
Sam zrobiłem nim przez te 4 lata ponad 130 tys km, głównie bezawaryjnie, głównie w trasach z Lublina do Warszawy i Zamościa. Zdarzyło mi się też tym samochodem dojechać do Hiszpanii i Szwajcarii ;)
W 2022 auto miało przygodę - zagapiłem się w telefon a samochód przede mną zahamował. W mazdzie zostały wymienione: zderzak, maska, chłodnica(najpierw na używaną oryginalną, później za sugestią serwisu klimatyzacji jednak na nową, zamiennik), oba błotniki, kierownica z poduszką, poduszka pasażera, napinacze pasów, grill, znaczek, jeden reflektor(jeśli dobrze pamiętam tylko 1), opony na przedniej osi. Od tamtej pory zrobiłem samochodem kolejne 50-60 tys km :)
W maju 2023 została wymieniona chłodnica na nową(poprzednio po stłuczce kupiłem używaną) oraz klimatyzacja została przeserwisowana, sprawdzona oraz nabita.
W zestawie opony letnie+zimowe - 6x Nokian oraz 2x Brigestone(wtedy wybuchł konflikt na Ukrainie i trudniej było dostać Nokiany w dobrej cenie). Oraz dojazdówka, lewarek itp.
W samochodzie jest zainstalowany moduł bluetooth WEFA(wefa.pl) - czyli radio jest fabryczne a moduł jest wpięty jako zmieniarka płyt. Pozwala to łączyć się telefonem, działa zmienianie piosenek z kierownicy itp a jednocześnie jest zachowane oryginalne radio :)
W zestawie dorzucam też zainstalowaną w aucie kamerkę samochodową(Garmin mini).
Akumulator jest z 2021 roku.
W ostatnim czasie w samochodzie było zmienione/naprawione:
* sksrzynia bezpieczników/moduł komfortu(wymieniony)
* tarcze hamulcowe oraz klocki
* rozrusznik został zregenerowany(zacinał się)
* sworzeń wahacza
* łącznik stabilizatora
* Świece co Ty zmieniałeś
* siłowniki klapy bagażnika
* sonda lambda
* gałka lewarka biegów(wymieniona, w starej puściły szwy)
* silniczek spryskiwaczy(okazało się, że niepotrzebnie bo przewód był przycięty...)
W samochodzie nie był wymieniany rozrząd! Rozrząd w tym modelu jest na łańcuszku i z tego co czytałem jego żywotność mieści się w przedziale 150-450 tys km. Auto ma ponad 240 tys - więc należałoby się tym zająć - ale to już zostawiam nowemu właścicielowi.
Auto wymaga(nie natychmiast ale niedługo) niewielkich poprawek na tylnich błotnikach - tego też nie chciałem robić przed sprzedażą - można to zrobić lepiej, można zrobić taniej - decyzje zostawiam nowemu nabywcy.
Poza tym karoseryjnie jest ok(a ja na mazdę z tego roku to bardzo dobrze). Osobiście nie robiłem konserwacji, ale poprzedni właściciel taką robił i najwyraźniej się sprawdziła.
Podsumowując:
* Samochód w 100% gotowy do jazdy, można wsiadać i robić kolejne duże ilości kilometrów
* W niedługim czasie należałoby się zainteresować rozrządem oraz naprawą błotników
* na masce jest lekie obtarcie na rogu(tej wymienionej, prawdopodobnie powstałe w wyniku złego magazynowania)
* na drzwiach pasażera w okolicy słupka B występuje ognisko korozji(pod lakierem)
* Nie działa jedna dioda podświetlania regulacji nawiewu(pewnie koszt naprawy to pare zł za diodę, tylko trzeba zdjąć panel)
* sterowanie szybami pasażerów z poziomu drzwi kierowcy potrafi się zaciąć - było tak odkąd kupiłem, czytałem o tym i jest to typowa usterka tego modelu, nie robiłem z tym nic bo i tak jeździłem głównie sam i głównie trasy z włączoną klimatyzacją a nawet jak jechałem z kimś to sterowanie bezpośrednio z drzwi działa
W historii samochodu widnieje luka w przeglądach - miałem go zrobić w listopadzie zeszłego roku ale wyjeżdżałem za granice, później inne tematy i mi uciekło. O przeglądzie przypomniała mi dopiero Katowicka policja w maju jak mnie zatrzymali za przekroczenie prędkości ;)