Czym jest Mazda 323 GT-R? To tzw. homologation special, wóz zbudowanych przez Mazdę w liczbie 2500 sztuk jako baza do sportu samochodowego. Turbodoładowany silnik 1.8 generuje 185 KM i przekazuje napęd na 4 koła. Mazda była jednym z najlżejszych aut turbodoładowanych na początku lat 90. i z masą 1225 kg potrafiła nieco zamieszać. Pierwsze 100 km/h osiąga w 6,9 sekundy i rozpędza się do 222 km/h. Dokładna liczba wyprodukowanych egzemplarzy z kierownicą po lewej stronie nie jest znana, ale mówi się o kilkuset sztukach. Ta z pewnością jest absolutnie wyjątkowa z racji swojego stanu zachowania. Auto ma jedynie 2800 kilometrów przebiegu i prezentuje się jak nowy samochód.
Taka sytuacja nie zdarza się zbyt często. Prawdę powiedziawszy to druga Mazda 323 GT-R w moim garażu, ale ta jest niepowtarzalna. Ma 2800 km od nowości. Pachnie, jeździ i wygląda jak nowe auto. Bo jest nowym autem! Mazda została sprowadzona z Niemiec, gdzie przestała w komfortowych warunkach ostatnie 32 lata. Nie nosi śladów korozji, słońca ani wilgoci. Jest niepowtarzalna i drugiej takiej pewnie nigdy nie spotkacie.
Ile taka przyjemność kosztuje? Wydaje mi się, że atrakcyjnie! Jest nieco tańsza od nowej Toyoty Yaris GR, która jest podobna w swoich założeniach;) Mazda jest po totalnym serwisie, wszystkie płyny są nowe, rozrząd i pompa paliwa również. Auto nie nosi śladów używania.
Fot: Muzeum Skarb Narodu
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedawcą tego auta jest:
House of Classics - Dom klasyków - unique automobiles for sale
http://www.houseofclassics.pl/
Dom Klasyków posiada w swojej ofercie unikalne samochody klasyczne, które są rzadko spotykane na rynku: od przedwojennych roadsterów, przez świetnie zachowane klasyki rodem z PRL, gran turismo z koniem lub widelcem na masce, po rajdowe legendy z przełomu wieków. Osobą odpowiedzialną za wybór samochodów znajdujących się w kolekcji oraz wystawianych na sprzedaż jest Piotr Życzyński, m.in. współzałożyciel miesięcznika Classicauto obecnego na polskim rynku wydawniczym od 2006 roku i przez wiele lat prowadzący dział Inwestuj w klasyki.