Na sprzedaż mój prywatny samochód i jestem przekonany, że jest to jedna z najbardziej doinwestowanych "piątek" dostępnych na rynku.
Silnik 2.0 Benzyna + LPG, przebieg ok 184tyś, bezwypadkowa.
Historia:
2008 - produkcja
04.2009 - zakup w salonie Mazda w Warszawie i pierwsza rejestracja
03.2021 - zmiana właściciela (stan licznika ok. 115tyś km)
05.2022 - zaczynamy szukać piątki, w stanie i cenie która nam odpowiada
07.2022 - poprzedni właściciel wystawił samochód na sprzedaż. Zadzwoniłem, pojechałem, kupiłem. Stan licznika 131 tyś km.
08.2022 - remont silnika - Mazda brała olej. 9 na 10 bierze olej od 1 do 4l na 1tyś km, winne są zapiekające się pierścienie olejowe na tłokach. Remont w MAZ-VAG-TECH w Jaworznie.
08.2022 - wymiana sondy lambda.
09.2022 - serwis klimatyzacji. Ozonowanie, uzupełnienie czynnika. Nowe opony całoroczne Pirelli.
10.2022 - konserwacja podwozia + wosk w otwory podłużnic i progi. Wymiana lewego tylnego nadkola - było mocno przerysowane i był już oznaki korozji, dlatego zdecydowałem się na wymianę a nie na naprawę.
11.2022 - instalacja LPG STAG.
03.2023 - wymiana tylnych piast (łożysko buczało). Przy okazji wymiana tarcz i klocków przód +tył
05.2023 - wymiana przedniej szyby (odprysk od kamienia na wysokości oczu).
06.2023 - nowy tłumik.
08.2023 - nowe sprzęgło klimatyzacji + serwis klimatyzacji
02.2024 - remont zawieszenia przedniego (końcówki drążków, sprężyny, amortyzatory, łączniki itp.) Po remoncie konieczna była zbieżność, ale tej się nie dało wykonać ze względu na stan tylnego zawieszenia, dlatego...
04.2024 - wymiana chłodnicy silnika, remont tylnego zawieszenia, założone trochę większe sprężyny, dzięki czemu Mazda stoi trochę wyżej. Każda śrubka nowa, jedynie sanki zostały stare. Zrobiona zbieżność.
08.2024 - wymiana sprzęgła. 1900zł
11.2024 - nowy akumulator
Po drodze kilka mniejszych napraw, które wynikały z tego, że jak już robimy to czy tamto, to przy okazji też to.
Praktyczne udogodnienia:
- dodane małe lusterko do obserwacji 2 rzędu siedzeń
- zamontowany wideo rejestrator, który zostaje w samochodzie
- dodane oświetlenie nóg kierowcy i pasażera oraz oświetlenie bagażnika
- dodatkowa lampka USB między pierwszym a drugim rzędem siedzeń
- w uszczelki wciągnięty jest sznur piankowy, dzięki czemu w samochodzie jest ciszej - i słychać tą różnicę
Minusy:
- nie działa podgrzewanie foteli - albo coś z matami, albo z bezpiecznikiem. Nigdy mi to nie było potrzebne, więc nie szukałem przyczyny
- fotel kierowcy ma wygniecioną piankę po lewej stronie siedziska
- samochód nie miał żadnych przygód blacharskich, nie był malowany (poza nadkolem) ani polerowany pod sprzedaż, stąd posiada kilka rys i zadrapań tu i ówdzie
- kompresor klimatyzacji wydaje dziwne odgłosy podczas wyłączania. Został zregenerowany (09.2024), ale to nic nie pomogło. Być może kiedyś przestanie działać i trzeba będzie wymienić kompresor, ale na chwilę obecną wszystko działa jak powinno.
- od spodu są jakieś ogniska korozji, czy rudy nalot, ale i mechanik i diagnosta twierdzą, że jest ok i nie ma co się martwić.
Do samochodu dokładam drugi komplet przednich lamp - są zmatowiałem i chciałem oddać do regeneracji, ale brakło czasu.
Po remoncie olej wymieniany co 10tyś km. Mazdą zrobiliśmy ok 50tys km, byliśmy w Chorwacji, nad Polskim morzem i w górach. Bez awaryjnie.
Samochód cały czas był traktowany tak, aby był sprawny i bezpieczny (jeździmy z dwójką dzieci) i nie żałowaliśmy na naprawy.
Zapraszam do kontaktu i oglądania.
Nie mam nic przeciwko wizytom z mechanikami, lakiernikami, wszelkiej maści czujnikami czy wizytom na stacji diagnostycznej. Wiem co sprzedaję i jestem pewny za ten samochód jak i za to, że kolejny właściciel będzie cieszył się bezproblemowym użytkowaniem przez długie lata.
Ubezpieczenie OC o AC ( na 24 500zł) do września 2025.
Przegląd do marca 2025.